Enne kui koolid lõppenud…

Toomas Velmet

Laste muusikafestival “MUUSIKAMOOS” Pärnus 15. – 24. III.  

…oli Eesti ainuke muusikafestival lastele “Muusikamoos” Pärnus juba alanud. Juba aastaid on seda teinud kultuursed inimesed Pärnu Kontserdibüroost ja Pärnu Linnaorkestrist, põhimõtteliselt sama malli järgi, aga siiski teatavate üllatustega. 15. III alates kell 14 ronis igal täistunnil Pärnu kontserdimaja orelist välja ahju-, ei vabandust, orelialune Kristel Aer, kes lubas ka klassitäitel lastel orelit vaadata nii seest-väljast, alt-pealt ja kõigil soovijail proovida ning seda viis koolitundi järjest – ja orel jäi terveks!

Avakontsert oli siiski 16. III samas saalis ja sellel tuleb pikemalt peatuda ning pisut ka selle üle arutleda. Talvine väikelinn ja suvine kuurortlinn Pärnu on nii suvel kui talvel üks kultuurne linn. Kultuuri, sealhulgas muusikakultuuri tuleb ühe elaniku kohta vaata et rohkemgi kui kusagil mujal Eestis. Miks? Seepärast, et Pärnus on muusikakool (61aastane), mille töö tulemusel tekkis Pärnu Linnaorkester, mille töö tulemusel omakorda tekkis haritud publik, kellele oli vaja Pärnu Kontserdibürood ja suurepärast kontserdimaja, kus sai endale Eesti parimad töötingimused Pärnu muusikakool jne. See spiraal kerib ja kerkib, kuigi õnneks pole katus sugugi käes.

Avakontsert oli aga just sellise spiraali musternäidis. Lavale tulid profid, Pärnu Linnaorkester peadirigent Jüri Alperteniga, ning solistidena Pärnu muusikakooli õpilased (4) ja nende sõbrad Soomest Vaasa muusikakoolist (2). Kirjeldatud spiraali toeks teeks kerge analüüsi Pärnu solistide CVdest. Viiulisolist Cathy Sommeri õpetaja muusikakoolis on Maire Varma, aga ta on ka linnaorkestri artist (I viiul). Tšellosolist Uljana Donskihhi õpetaja muusikakoolis on Irina Matveus, kes samuti linnaorkestri tšellist. Flöödisolistidel on aga igaühel oma õpetaja: Kristiina Seimil Marju Mäe ja Gerda Kättmannil Anne Kann, kes jällegi linnaorkestri flötist.

Nende sõbrad sõpruslinnast Vaasast olid Suvi Udelius (tšello) ja Laura Lammi (oboe), kelle õpetajad jäid saladuseks, aga Vaasaski on ju olemas oma linnaorkester ja muusikakool. Kontserdimaja saali täitsid noored heatahtlikud ning distsiplineeritud kuulajad, nende õpetajad ja vanemad. Nii suurepärast motivatsiooni kui Pärnu lastel ei ole vist muusika õppimiseks kuskil leida. Võimalus esineda riigi parimas kontserdimajas orkestriga, mida juhatanud maestrod Neeme Järvi, Eri Klas jt, Jüri Alperteni meisterlikkuse toel ja teenida eakaaslaste aplaus – eks ole Pärnust ennegi meie tipptegijaid tulnud, kuid nüüd hoidke alt!

Kontserdi korraldajatel on aga igatahes hea maitse ning ajataju. J. S. Bachi, Marcello, Couperini, Rahmaninovi ja Cimarosa teosed – kontserdid, süidid ja palad mahtusid nagu mõõdetult noorte kuulajate taluvuse piiridesse ja rahul olid nii noored kui vanad.

“Muusikamoos” kui festival järgib järjekindlalt ka žanrilisi moosiretsepte, sest kõigil festivalidel on olnud ju oma “Kevadümin” ehk Pärnumaa vokaalansamblite võistlus. “Ja ikka on ilus olla…” ehk abiturientide saja päeva ball; vanade tegijatena seekord pealkirjaga “Vetevanad ehk 4 fagotti Tervise Paradiisis”; muinasjulled Ena Kõrv ja Olavi Kõrre pajatavad-mängivad, vantsivad majast majja Vändrast Pärnu-Jaagupini; Olde Hansa Troubadours laskub lastega rüütliaegadesse ja lõpetavad ei keegi muu kui Pärnu noored ja andekad solistid koos Genialistidega kontserdimajas. Hõivatud on kõik kontserdipaigad, s.t lisaks kontserdimajale veel Endla teater ja raekoda ning lastel ja noortel on õhtud vaheajal paigas.

 

 

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming
Müürileht