Kõrgetasemeline muusikaõpe on Eesti visiitkaart

Ia Remmel

19. ja 20. XI toimus Tartus järjekordne keskastme pianistide konkurss. Tallinna Muusikakeskkooli, Tallinna Georg Otsa nim Muusikakooli ja Tartu Heino Elleri nim Muusikakooli noored mängijad esinesid Elleri-kooli hiljuti renoveeritud saalis. Tänavune konkurss oli osavõtjate arvult rekordiliselt rohkearvuline, ettevõtmist toetasid haridus- ja teadusministeerium ning Tartu Kultuurkapital. ?ürii esimees, Espoo muusikakooli ja Sibeliuse akadeemia õppejõud Carlos Juris ütles, et kohe hakkas silma õpilaste tõsine suhtumine ja pühendunud hoiak. Konkursi esimesel päeval kuulati koos teiste ?üriiliikmete Ülle Sisa, Maigi Pakri ja Ene Arroga 33 noort esinejat väikeste vahepausidega kokku 11 tundi. See oli pikk aeg, kuid ei põhjustanud mingit ?peavalu? ? kõigil esinejail oli oma mänguga midagi öelda. Arutelud kulgesid Carlos Jurise sõnul ilma punkte arvestamata, arutlus oli oma iseloomult ülesehitav vestlus.

Carlos Juris: ?Noored mängijad olid hästi valmistunud ja neist õhkus tervet enesekindlust. Ühe käe sõrmedel võis üles lugeda need osavõtjad, kes tundusid olevat n-ö ?tavalised õpilased?. Muidugi on õpilase üle otsustamine üldse subjektiivne; selles vanuses on nende areng ettearvamatu ja üllatavalt kiire.

Selliseid tulemusi ei saavutata kindlasti normtundidega, vaid selle taga on paljuski õpetajate fanatism. Ei usu, et nad tehtud ületundide eest mingit hüvitist saaksid. Võiks ju ka küsida: miks üldse koolitada nii paljusid esinevaid noori kunstnikke, kui väljavaated tulevikus tööd saada ei ole kuigi julgustavad? Seda ala õpetades seisneb tasu selles, et saad olla andja. Ja sellisel idealistlikul mõtteviisil on ka praktiline pool, millel omakorda kaugeleulatuv mõju: kui õpetame õpilased hästi mängima, tulevad neist head inimesed. Kõik see teeb aga ka ühiskonda paremaks.

Tartus kuuldud noored pianistid on õpetatud oma tööd armastama. Nad töötavad koguni nii palju, et võib tekkida küsimus: kas nende lapsepõlv on ohvriks toodud? Kui kipub kaduma tasakaal klaverimängu ja teiste arenguks oluliste asjade vahel, on muidugi põhjust muretsemiseks. Kuigi kõikidest klaveriõppijatest ei tule tingimata professionaalseid muusikuid, on muusikategemine avardav kogemus, mis arendab nii mõistust kui ka tundeelu. On küllalt arste või matemaatikuid, kes hiljem kahetsevad, et katkestasid oma muusikaõpingud.

Eesti on väike maa, kuid muusikal on siin minu arvates väga oluline koht. Olles olnud korduvalt ?Noore muusiku? ja Narva Chopini-nimelise konkursi ?üriis, veendun iga kord, et siinsed õpetajad teevad suurepärast tööd ja toetavad igati oma õpilasi. Selline kõrgetasemeline muusikaõpe on Eestile igati auväärne visiitkaart.?

 

Konkursi tulemused:

I kursus: I koht Jevgenia Mot?alova (Otsa-kool, õp L. Orgse), II koht Sandra Meindok (TMKK, õp A. Nahkur), Maila Laidna (Elleri-kool, õp E. Hansberg), III koht Aleksandra Kamenskaja (TMKK, õp K. Sumera).

II kursus: I koht Jaan Kapp (TMKK, õp A. Kuuseoks), II koht Märten Karm (Elleri-kool, õp P. Taniloo), III koht Helina Ariva (Elleri-kool, õp T. Joamets).

III kursus: I koht Anna Igo?eva (TMKK, õp I. Floss, M. Mikalai), Kersti Matkur (Otsa-kool, õp Ü. Sisa), II koht ? Kristi Kapten (TMKK, õp A. Nahkur, T. Nahkur), Denis Kasparovit? (Otsa-kool, õp Ü. Sisa), Rain Rämmal (Otsa-kool, õp L. Orgse), III koht Olga Kulikova (Otsa-kool, õp I. Remmel).

IV kursus: I koht Tiiu Sisask (TMKK, õp K. Sumera), Jekaterina Gorina (Otsa-kool, õp L. Orgse), II koht Nataly Kaasik (Elleri-kool, õp E. Hansberg).

 

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming