Kõige, kõige …

Toomas Velmet

Pärnu kontserdimaja 10. sünnipäeva kontsert: Pärnu Linnaorkester, Rahvusmeeskoor, solist Tatjana Petšnikova, dirigent Jüri Alperten 30. XI Pärnu kontserdimaja suures saalis. Pärnu kontserdimaja on kõige esimene kontserdimaja Eesti riigis! Pärnu kontserdimaja on kõige lühema ajaga (8 kuud) ehitatud esindushoone Eesti riigis! Pärnu kontserdimaja suur saal on kõige parema akustikaga kontserdisaal Eesti riigis! Pärnu Linnaorkestril on kõige paremad töötingimused Eesti riigis! Pärnu muusikakoolil on kõige paremad töötingimused Eesti riigis! Selle maja ehitas Aivar Mäe, kes on Eesti riigi kõige kõvem ehitusmeister: maja ehitust alustades oli tal arvel kõige vähem raha (kirjuta ja loe: 0.00 krooni)! Pärnu kontserdimaja alustas oma 10. aastapäeva tähistamise nädalat 30. novembril sünnipäevapeoks nimetatud PLO kontserdiga ning pidustused jätkuvad terve nädala kuni finaalini – ooperipäevadeni 7. ja 8. detsembril, kui külas on Kiievi akadeemiline ooperi- ja balletiteater. Vahepealse aja täitsid Pärnu muusikakooli noored tšellistid kontserdimaja kohvikus Cello ning seegi on kõige-kõige, sest esinejad on 19 (!) muusikakooli õpilast ja see on kõige suurem tšelloõpilaste arv ühes Eesti riigi muusikaõppeasutuses üldse. Õpetajad Irina Matveus 14 (!) ja Heli Sommer 5 õpilasega on kõige parem näide kooli viljastavatest töötingimustest. Neid tšelliste sai kuulata iga päev kell kaks päeval 3. detsembrist tänaseni kontserdimaja kohvikus. 4. detsembril esitles IS Music Team kontserdiga „Sünnipäevalastelt sõpradele” muusikakooli soliste, ansambleid ja estraadiorkestrit (!). Sellist elu elab kümneaastane kõige kontserdim kontserdimaja Eestimaal. Teada ju on, et maja ehitamine on siiski mõnevõrra lihtsam töö, kui selle haldamine. Pärnu kontserdimaja töötajad direktor Marika Pärgi juhtimisel on kõige naeratavam tiim, keda üldse tunnen, ehkki selle naeratusega näidatakse vahel ka hambaid, kui vaja. 

Pidustuste avakontserdi andis Pärnu Linnaorkester koos Rahvusmeeskoori ja soprani Tatjana Petšnikovaga Moskva Novaja Operast. Dirigendina oli välja kuulutatud sama Novaja Opera ja veel paljude orkestrite dirigent Feliks Korobov. Kui midagi on nii kõige-kõige nagu Pärnu kontserdimaja sünnipäev, siis peab kindlasti ka midagi kõige ootamatumat  juhtuma. Kontserdipäeva hommikul murdis dirigent Korobov  õnnetult jalaluu, PLO peadirigent Jüri Alperten juhatas samal ajal Estonia teatris päevast etendust. Pärast etendust pandi Alperten autosse ja lükati Pärnus orkestri ette siiski enne kontserdi algust. Ja sellises olukorras on maestro Jüri Alperten vähemalt Eesti riigis, kuigi arvan, et ka palju laiemas areaalis kõige operatiivsem ja kõige meisterlikum dirigent. Seekord 60-liikmeline linnaorkester (argipäevadel 25ne) viis oma peadirigendi juhatusel suuremahulise galakontserdi, mille kavas Mozarti, Beethoveni, Tobiase, Verdi, Bellini, Wagneri, Tšaikovski ja Glinka teosed, ellu sedavõrd edukalt, et lõpuks tõstis Offenbachi kankaan saalitäie publikut püsti üksmeelselt ja täiesti põhjendatult. Tunnen Alperteni aastaid ja võin konstateerida, et oma kõrge professionaalsusega ja hämmastava reaktsioonikiirusega on ta kõige parem ekstreemdirigent nende seas, keda mina oma elus olen kohanud, aga neid on oi kui palju.

Olen veendunud, et Pärnu kontserdimaja jääb ikka kõige-kõigemaks ka järgmistel kümnenditel.

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming