Muusikamaailm

Priit Kuusk

Aasta alguskuude uusoopereid Jaanuarikuu viit ooperiuudist Prahast, Melbourne’ist, Minneapolisest ja Rostockist ning Philip Glassi „Täiuslikku ameeriklast” Madridis on „Muusikamaailm” juba tutvustanud. Veebruarist on meenutada kolme maailmaesiettekannet: Alois Bröderi kammerooper kahes versioonis „Surma naised” („The Wives of the Dead”, dir Johannes Pell, lav Gabriele Rech, Nathaniel Hawthorne’i jutustuse j) 2. II Erfurdis; Kimmo Hakola mono-ooper „Akseli” (lavalugu Akseli Gallén-Kallelast, libr Pekka Hako, dir Ville Matvejeff, lav Vilppu Kiljunen) 28. II Soome Rahvusooperilt Ateneumi saalis, 9 etendust Jorma Hynnineniga ainsas osas, Ludger Vollmeri „Jookse, Lola, jookse” („Lola rennt”, Tom Twykeri filmi j, dir Arne Willimczik, lav Schirin Khodadadian) 28. II Regensburgis. Märtsist on andmeid kümne uusooperi kohta. 1. III Nolan Gasseri „Salaaed” („The Secret Garden” Frances Hodgson Burnetti lasteklassika aineil, ooper kõigile) San Franciscos (dir Sara Jobin, lav Jose Maria Condemi), 3. III Ian Wilsoni „Minsk” Lavinia Greenlaw’ libretol (dir Ruben Gazarian, lav Christian Marten-Molnár), kammerooper 7 stseenis Heilbronnis; Minsk on peategelase Anna kodulinn enne Londonit. 5. III Benoît Mernier’ „Dispuut” („La Dispute”, Pierre de Marivaux’ näidendi j), XVIII saj armastuskomöödia täna (dir Patrick Davin, lav Karl-Ernst Herrmann) Brüsselis La Monnaie’s. 8. III Helmuth Oehringi „SehnSuchtMeer” ehk „Lendavast Hollandlasest” (libr Stefanie Wördemann H. Heine, R. Wagneri ja H. Chr. Anderseni aineil) Wagneri aastaks Düsseldorfis (dir Axel Kober, lav Claus Guth), helilooja 23. lavaprojekt (täna viimane etendus). 8. III Michel Fourgoni „Lolo Ferrari” (libr Frédéric Roels, dir Luciano Acocella, lav Michaël Delaunoy), lavastus 12 pildis tänapäeva Lulust Rouenis, nimiosas Chantal Santon. 16. III Sidney Corbetti „Suur anne” (libr 1956. a Ungari põgeniku Ágota Kristófi romaani „Le grand cahier” j, dir Andreas Hotz, lav Alexander May) Osnabrückis, Mannheimis elava USA helilooja kuues ooper. 17. III Gerald Barry „Kui tähtis on olla tõsine” (helilooja libreto Oscar Wilde’i näidendi j, dir Tito Muñoz, lav Sam Brown) Nancys (raadios France Musique 20. IV). 23. III Georg Friedrich Haasi „Nocturno” (peategelased Atthis ja Haiku naiskooriga Sappho antiikkreeka tekstidel, dir Christopher Sprenger) Bonnis, WDR 3 kavas 25. III. 27. III Thierry Escaichi „Claude” (libr helilooja ja Robert Badinter V. Hugo j, dir Jérémie Rhorer, lav Olivier Py) Lyonis, nimiosas Jean-Sébastien Bou. 29. III Grégoire Hetzeli „Fukuyama langus” („La Chute de Fukuyama”, Camille de Toledo libreto ja video, dir Daniel Harding), ooper-oratoorium viies keeles kooriga Pariisi Salle Pleyelis, otseülekanne France Musique’is ja Medici TVs.

Philip Glass tuleb pärast jaanuari välja taas uue ooperiga Musiktheateri avapidustusteks Linzis Doonau kaldal: meistri 25. ooper(!) on „Kaduvuse jalajäljed” („Spuren der Verrirten”, Peter Handke draama j 3 vaatuses, 12. IV) kuulsate tegijatega (dir Dennis Russell Davies, lav David Pountney). Glassi oopereid on sel hooajal laval vähemalt 12 teatris.

Sündmusi teistelt lavadelt

*Enam kui 25 aastat Londonis Philharmonia Orhestraga (PO) tegutsenud Esa-Pekka Salonen märgib suurejooneliselt saja aasta möödumist Witold Lutosùawski sünnist ning Igor Stravinski „Kevadpühitsuse” esietendusest. Ta on kavandanud mõlemale oma sarja („Woven Words …” ja digiprojekt „Re-Rite”). Lutosùawskist, alustades Royal Festival Hallist, plaanib ta POga kokku 19 kontserti (London, Varssavi, Modena, Udine, Rooma, Madrid, Dresden, Viin, Ljubljana, Pariis), kuni 9. IX Berliini Filharmoonias. Stravinski põnev programm algas juba aastal 2009, käinud Londoni järel Leicesteris, Lissabonis, Dortmundis, Tianjinis Hiinas, 2012. a ka Ýzmiri festivalil Türgis, suvel on ees reis Los Angelesse.

*Läti muusika suursündmuseks on Jâzeps Vîtolsi (1863–1948) 150. sünniaastapäeva tähistamine, mis on kantud ka UNESCO kalendrisse. Vîtols oli Peterburi konservatooriumi professor (kus õpetanud ka eesti heliloojaid), Läti konservatooriumi asutaja, Läti Rahvusooperi peadirigent jm Läti kogu esimese iseseisvuse aja. Sündmust märgivad noorte loomingukonkurss (teosed rahvamuusika pinnalt), sel kuul muusikakoolide kooride-ansamblite konkurss, mitmed erikontserdid meistri vokaal- ja klaverimuusikast, temanimelised muusikapäevad Gaujienas juulis, suur juubelikonverents Riias oktoobris jpm.

* George Benjamini keskaegsel ainestikul uusooper „Kirjutatud nahale” („Written on Skin”) on oma eriliselt tugeva muusikalise teostusega laval või plaanis juba mitmes teatris (Amsterdam, Toulouse, Firenze, Viin, München, Pariis). Esietendunud Aix en Provence’i festivalil 2012. aastal, on see märtsikuu uudiseks ka Londoni Kuninglikus Ooperis (lav Katie Mitchell, osades Barbara Hannigan, Bejun Mehta jt) ja sügisel Bonni Ooperi laval Beethoveni festivalil.

Kaks eesti noort dirigenti uues ametis

Rõõmustav on, et eelkõige Saksamaal edukas, juba pikemalt Münsteris esimese kapellmeistrina tegutsenud Hendrik Vestmann (38) on sügisest kutsutud Bonni Ooperi peadirigendiks. Ta hakkab juhatama 45 ooperiõhtut hooajal, tuues välja 3-4 esietendust ka ooperis mängiva Beethoveni Orkestri ees. Viimati on Vestmann Bonnis juhatanud „La traviata’t” (veebruarist kuni juulini etendus kuus), alustab juunis George Benjamini uusooperi „Kirjutatud nahale” proovidega esietenduseks Bonni Beethoveni festivalil 29. IX (sel päeval juhatab Paavo Järvi Beethovenhalles „Fideliot”) ja 4. X, pärast tulevad „Tosca” uuslavastus ja „Võluflöödi” taaslavastus.

Uuest hooajast on Gstaadi Festivaliorkestri (GFO) peadirigendiks Kristjan Järvi. Septembris alustanud MDR Sümfooniaorkestri peadirigendina Leipzigis, on ta seal teinud rea uusi põnevaid kavu. GFO on projektorkester, millega Järvi valmistab ette augustis 2013, 2015 jne uue kava Gstaadi Menuhini festivalile ning pärast ka turneeks. Igaks hooajaks tellitakse ka uus teos, tänavu on selleks Fazýl Say klaverikontsert „Water” autori soleerimisel. Septembris alustas ta MDR Sümfooniaorkestri ees Leipzigis ja on teinud seal rea uusi põnevaid kavu.

Eesti muusikuid maailmalavadelt, märts

1. ja 2. III esitas ansambel Graindelavoix Marius Petersoni osalemisel ja Björn Schmelzeri dirigeerimisel Lissabonis Menino Deus’e kirikus J. Ockeghemi suurteost „Missa Caput” (ettekanne tehti nootideta). Kontserdid kuulusid Alkantara festivali programmi.

1. ja 3. III esines Jaan Ots Frielinghaus-Ensemble’i pianistina Hamburgi lähistel Jesteburgis ja Ðveitsis Engadini kirikus, kavas Schuberti „Forellikvintett” ja Mendelssohni Klaverisekstett.

1., 3. ja 8. III laulis Alfia Kamalova Susanna osas Mozarti „Figaro pulma” uuslavastuses Gelsenkircheni Muusikateatris (dir Valtteri Rauhalammi, lav Peter Hailer).

2. III dirigeeris Hendrik Vestmann Münsteri Teatris suurel laval Hindemithi ooperi „Neues vom Tage” esietendust, õhtud veel ka 15. ja 28. III. Lavastuse tegi Ansgar Weigner, peaosades Henrike Jacob ja Gregor Dalal. Esietendusest ilmus Thomas Hilgemaieri kiitev arvustus veebiajakirjas theater:pur.

2., 4. ja 5. III dirigeeris Olari Elts Accademia Nazionale di Santa Cecilia orkestrit ja koori Roomas Auditorium Parco della Musica Santa Cecilia saalis, asendades Juri Temirkanovit: Haydni „Te Deum”, Kantðeli „Dixi” ja Brahmsi Sümfoonia nr 1. 4. III kontserdi kandis otse üle Rai Radio Tre.

2. ja 5. III juhatas Arvo Volmer Austraalia Ooperi kaht viimast Verdi „Trubaduuri” etendust Sydney ooperimajas (esietendus oli 29. I). Ooperi lavastas Elke Neidhardt, solistid: Manrico ja Leonora osas Arnold Rawls ja Daria Masiero, Azucenana Milijana Nikoliè, di Luna osas Michael Honeyman. Mängis Austraalia Ooperi ja Balleti orkester, kaasa tegi Opera Australia koor.

2. ja 6. III Koit Soasepp Väike-Johni osas Jukka Linkola uusooperis „Robin Hood” (dir Kurt Kopecky, lav Kari Heiskanen) Soome Rahvusooperis.

3. – 15. III Ain Angeri esinemised La Scalas Wagneri aasta puhul „Lendava Hollandlase” uuslavastuses Dalandi osas (viis etendust). Esietendus oli 28. II. Lavastuse tegi Andreas Homoki, dirigeeris Hartmut Haenchen, nimiosas Bryn Terfel, Sentana Anja Kampe, Eriku osas Klaus Michael Vogt.

6. – 8. III Kristjan Järvi kontserdid Sydney ooperimajas Sydney Symphony ees: Brahmsi „Akadeemiline piduavamäng”, Koehne „High Art” (trompetisolist James Morrison) ja Rahmaninovi „Sümfoonilised tantsud”.

7. III kandis Mika Väyrynen koos Sinfonia Lahtiga Okko Kamu juhatusel ette Erkki-Sven Tüüri akordionikontserdi „Prophecy”.

7. III Londonis Shoredtichi St Leonardi kirikus sarja „LSO Soundhub” kontserdil „Mapping Music” tõi Austraalia pianist Zubin Kanga esiettekandele Elo Masingu pala „studies in resonance II”. Kontserdil esines ka vabaimprovisatsiooni duo Vicious Circus (E. Masing viiulil ja kitarril, Dave Maric elektroonikal) koos laulja Pascale Caristoga.

7., 14. ja 21. III laulis Helen Lepalaan Leedsi Suures Teatris Sesto osa Mozarti „Tituse halastuses”. John Fulljamesi uuslavastus esietendus 31. I, dirigendiks Douglas Boyd. Pärast nelja etendust Leedsis anti 28. II esimene ringreisiõhtu Newcastle’i Kuninglikus Teatris, siinsel kolmel õhtul etendus Belfasti Grand Opera House’is, Salford Quaysi Lowry’s ja Nottinghami Kuninglikus Teatris.

8.-9. III juhatas Paavo Järvi Frankfurti Raadio SOd Hesseni raadiosaalis, kavas „Barock +” Bachi Orkestrisüit nr 2 h-moll, Mozarti Klaverikontsert nr 12, solistiks Fazil Say, ja F. Schmidti Sümfoonia nr 2. 8. III kontsert läks otse raadioeetrisse ning oli taas raadiokavas 19. III.

8. – 30. III laulab Koit Soasepp don Bartolo osa kuuel etendusel Mozarti „Figaro pulmas” (dir Friedemann Layer, lav Jussi Tapola) Soome Rahvusooperis.

9. III dirigeeris Mikk Murdvee Tallinna muusikakeskkooli sümfooniaorkestri kontserti Helsingis, kavas ka Arvo Pärdi „Cantus in Memory of Benjamin Britten”.

9. III Mihkel Polli soolokava Inglismaa saarel Isle of Wight, Freshwater Memorial Hallis: Mozarti Sonaat F-duur KV533/494, Chopini Scherzo nr. 4 E-duur op. 54 ja Ballaad nr. 4 f-moll op. 52; Enescu Sonaat nr. 1 fis-moll op. 24 nr. 1, Ligeti Etüüdid nr. 5 „Arc-en-ciel” („Vikerkaar”) ja nr. 13 „L’escalier du Diable” („Kuraditrepp”), Bartóki „Vabas õhus”, Sz. 81.

9., 19., 27. ja 29. III dirigeerib Mihkel Kütson Krefeldi teatris Wagneri „Rienzi” uuslavastuse etendusi, lavastas Matthias Oldag, nimiosas Jon Ketilsson või Carsten Süss.

11. ja 31. III laulab Annely Peebo Viini Volksoperis Straussi „Nahkhiire” etendustel vürst Orlofsky osas, Heinz Zedniki uuslavastus, dirigendiks Nicholas Milton.

13. III Praha muusikaakadeemia saalis kõlas Erkki-Sven Tüüri „Ardor”, soleeris marimbal Martin Opršál, Berg Chamber Orchestrat juhatas Peter Vrabel.

15. III Olari Eltsi kontsert Helsingi Linnaorkestri ees Musiikkitalos: Coplandi süit „Appalachi kevad”, Barberi „Knoxville: Summer 1915”, solistiks Sally Matthews, ja Dvoøáki Sümfoonia nr 9.

15., 16. ja 18. III Andres Uibo orelikontserdid Iisraeli rahvusvahelise orelifestivali programmis: 15. III kavas Haifa ülikoooli Hecht Museumis Liszt, Buxtehude, Bach, Ch. J. Grey, Uibo „And I heard …” ja Mendelssohni Sonaat nr 6; 16. III Jeruusalemma Õlimäel Augusta Victoria kirikus kavas Sibelius, Mendelssohn, Reger, D. Wood, Pärdi „Trivium” ja Uibo „The New Jerusalem”; 18. III kontserdil Tel Avivi ülikooli Buchnan-Mehta Muusikakoolis kõlasid Bruhns, Buxtehude, Bachi kaks koraaliprelüüdi ning Passacaglia c-moll ja Uibo enda „Then I saw …”.

17. III juhatas Kristjan Järvi Beijingis rahvuslikus esituskunstide keskuses (NCPA) NCPA Concert Hall Orchestra ees kõrvuti dirigent Zhang Yi’ga kava „Composing China”: R. Holloway „In China” (esiettekanne), K. Aho „Gejia” („Hiina muljed”) orkestrile, S. Currieri „Quanta” ja A. Read Thomase „Harvest Drum”.

17. III Mihkel Polli soolokontsert Daventrys (UK) Fawsley Hallis: Mozarti Adagio h-moll KV 540, Brahmsi Sonaat nr. 1 C-duur op. 1; Mozarti Sonaat F-duur KV533/494, Chopini Scherzo nr. 4 E-duur op. 54 ja Ballaad nr. 4 f-moll op. 52.

17., 28. ja 30. III juhatab Mihkel Kütson Mönchengladbachi Teatris Puccini oopereid „Vilid” ja „Õde Angelica”, lavastanud Beverly Blankenship.

19. – 23. III dirigeeris Risto Joost Arvo Pärdi „Passiot”, esitajaks Madalmaade kammerkoor koos instrumentaalkvarteti ja oreliga. Kontserdid toimusid Groningenis, Leeuwardenis, Rotterdamis, Arnhemis ja Haagis.

20. III vabaimprovisatsiooniduo Vicious Circus Elo Masingu (viiul) osalemisel esines Londonis eksperimentaalmuusika sarjas „Uncharted Soundscapes & Lumiere”. Duo astub üles samade korraldajate toel ka 30. III Londonis kontserdipaigas 33 Chatsworth Road koos nukuteatriga Theatre of Dolls.

20.-21. III Paavo Järvi kontserdid Orchestre de Paris’ ees Salle Pleyelis: Dutilleux’ Sümfoonia nr 1, Bartóki Viiulikontsert nr 2, solistiks Gil Shaham, ja Beethoveni Sümfoonia nr 1.

20. – 22. III Anu Tali kolm kontserti Norrbotteni Kammerorkestriga Rootsis, kavas „Estonian Dynamics” kõlasid Arvo Pärdi Sümfoonia nr 4 ja Mozarti Klaverikontsert nr 23 A-duur Mihkel Polliga solistina. Esinemispaikadeks olid Piteå, Luleå ja Bodeni kontserdisaalid.

21. ja 24. III osales Külli Tomingas solistina kammerkontsertidel Milano Via Arona Scopricoopis ja Milano Spazioteatro 89-s kavas „Storie, Poemi, Fantasie”: Schuberti „Gretchen am Spinnrad”, Wagneri „Meine Ruh’ ist hin”, Verdi „Perduta ho la pace”, Bazzini „Traviata-Fantasia”, Mozarti Sesto aaria „Tituse halastusest”, Galante „Lake isle” viiulile, klarnetile, häälele ja klaverile (esiettekanne) ning Stravinski „Sõduri lugu”.

24. III juhatas Andres Mustonen Joensuu Linnaorkestri kava „Gloria”: Bachi Orkestrisüit nr 3, Arvo Pärdi „Da pacem Domine”, Erkki-Sven Tüüri „Stabat Mater” (sol A. Mustonen), Mozarti „Exsultate, jubilate”, aariad Haydni „Loomisest” ja Händeli „Messiast”, solistiks sopran Claire Meghnagi.

24. III laulis Alfia Kamalova Rosina osas Rossini „Sevilla habemeajaja” uuslavastuse esietendusõhtul Gelsenkircheni Muusikateatris (dir Valtteri Rauhalammi, lav Michaela Dicu).

25. III tegi ansambel Graindelavoix Cuenca vaimuliku muusika nädalal Hispaanias G. de Machaut’ „Jumalaema missa” („Messe de Nostre Dame”) ettekande, tenorisolistina osales Marius Peterson. Kontsert toimus Cuenca Püha Risti kirikus, juhatas Björn Schmelzer. 26. – 28. III salvestatakse teos Zaragoza lähistel Daroca kirikus firma Glossa CDle.

26. – 28. III Kristjan Järvi külaliskontserdid Poolas, esmakordsed MDR Sinfonieorchesteriga välismaal: Wrocùawis, Varssavi Filharmoonias ja Krakovi Ooperis, kavas Brahmsi „Akadeemiline piduavamäng”, Penderecki Viiulikontsert nr 2 „Metamorfoosid” (sol Jarosùaw Nadrzycki) ning Beethoveni Sümfoonia nr 8. Varssavi kontsert toimus 27. III Beethoveni-nim lihavõttefestivali raames.

27.-28. III Paavo Järvi juhatab Rahmaninovi kava Orchestre de Paris’ga Salle Pleyelis: „Caprice bohémien”, Klaverikontsert nr 3 (sol Jorge Luis Prats) ning Sümfoonia nr 3.

28. III esineb Kristjan Randalu Dhafer Youssefi ansambli pianistina Londonis LSO St Luke’i keskuse kümnenda aastapäeva festivalil, Youssefi ja Randalu kõrval kvintetis veel Eivind Aarset, Phil Donkin ja Chander Sarjoe.

29. III laulab Lauri Vasar Lyoni Rahvusooperis L. Dallapiccola ooperi „Vang” uuslavastuse esietendusel nimiosalist, dirigendiks Kazushi Ono, lavastaja Alex Ollé. „Vang” on paaris Schönbergi „Ootusega” üks kolmest ooperiprogrammist kõrvuti Thierry Escaichi ooperi „Claude” maailmaesiettekandega Lyoni festivali „Justice/Injustice” kavas. 4. – 13. IV järgneb veel neli „Vangi” etendust.

Arvo Pärdi muusika ettekandeid (välisesinejad)

1. III Arvo Pärdi „Credo” ettekanne Viini Musikvereini suures saalis kõrvuti Mozarti Reekviemiga, laulis Singvereini koor, mängis Viini ORF Radiosinfonieorchester, dirigendiks Cornelius Meister.

1. – 3. III tegi Baltimore SO USAs Pärdi „Tabula rasa” ettekanded: 1. III Frederickis Weinbergi Kunstidekeskuses ning 2. ja 3. III Baltimore’is Meyerhoff Symphony Hallis. Dirigeeris Ignat Solþenitsõn, kes oli kaastegev ka klaverisolistina, viiulisolistideks olid Madeline Adkins ja Qing Li.

3. III Cambridge’is (UK) toimus „Passio” ettekanne, esitas The Facade Ensemble.

3. III esitati Iirimaal Dublinis Sümfoonia nr 4, mängis RTE Concert Orchestra, dirigeeris Reinbert de Leeuw.

7. ja 8. III mängis Strasbourg’i Filharmoonia orkester Pärdi pala „Silouans Song”, juhatas John Nelson, kontserdid Strasbourg’i Salle Erasme’is.

8. III juhatas Tuomas Rousi Soomes Seinäjoe Linnaorkestri ees Pärdi „Fratrest”.

13. III Kuningliku muusikaakadeemia keelpilliorkester Londonis mängis „Cantust”, juhatas Jo Cole.

15. – 17. III Stiftsorchester Sindelfingen mängis Sindelfingeni Püha Martini kirikus „Tabula rasat”.

16. III mängis Brandenburgi SO Guildfordis (UK) „Cantust”, juhatas Neil Ferris.

17. III „Passio” ettekanne Mainzis Püha Martini katedraalis, esitajaks Mainzi Toomkoor, dirigendiks Karsten Storck.

18. III Müncheni Jakobsplatzi Juudi keskuses esitati „Fratrest”, mängis Orchester Jakobsplatz München Daniel Hope’i käe all.

21. III Viini Noorte Filharmooniaorkester mängis MuTh kontserdisaalis „Tabula rasat”, juhatas Jiøi Ðtrunc.

21. ja 23. III esitati Soomes Rovaniemis ja Kemis koos Kemi Linnaorkestriga Pärdi „Te Deum”, dirigendiks Jukka Myllys.

22. III kõlas Budapesti Festivaliorkestri ansambli esituses „Cantus”, kontsert Millenarise teatris, dirigeeris György Lakatos.

22. III USAs Memphises Lindenwoodi Kristlikus kirikus kõlas „Kui Bach oleks…”, juhatas Ken Lam.

22. ja 23. III Camerata Zürich mängis Igor Karsko juhatusel Torino Teatro Vittorias ja Zürichi Tonhalles „Fratrest”.

23. III Lewisham Choral Society esitas Dan Ludford-Thomase juhatusel neli Arvo Pärdi teost: „Magnificat”, „Nunc dimittis”, „O-Antiphonen” ja „De profundis”, orelil Andrew Dutson. Kontserdipaigaks oli Goldsmiths College’i suur saal New Cross Londonis (UK).

24. III Christ Church Camerata mängis oma kiriku katedraalis Austraalias Newcastle’is „Fratrest”, juhatas David Banney.

24. III Siit tuleb neli Pärdi „Passio” ettekannet neljal maal: Herborni evangeelses kirikus Saksamaal, juhatas Regina Zimmermann-Emde; Stavangeri toomkirikus Norras, kus juhatas Odgeir Kjetilstad; Stockholmis Kerstin Börjessoni käe all ning Iirimaal Kilkennys, kus juhatas Paul Hillier, ettekandjaiks Iiri Rahvuslik Kammerkoor ja Theatre of Voices. Hillier juhatas sama ka 25. III Belfasti Püha Peetruse katedraalis ning 26. III Dublinis Kristuse kiriku katedraalis.

25. III Pärdi „Stabat Materi” ettekanne Londonis St. Clement Danes’is, esitas Guildhall Consort, juhatas Eamonn Dougan.

26. III Talich Kammerorchester mängis Prahas „Fratrest”, juhatas Zbynek Müller.

27. III Kaks esitust taas Soomes: Lappeenranna Linnaorkester mängis Kari Tikka juhatusel „Cantust” ning Keravan Seurakunta tõi ettekandele „Passio”, juhatas Kari Turunen.

29. III Odgeir Kjetilstad toob Stavangeri toomkirikus ettekandele Pärdi „Stabat Materi”, esitajaks Stavanger Domkantori.

29. III Läti Raadio koor esitab Riia toomkirikus Sigvards Klava juhatusel kolm Arvo Pärdi teost, need on „Da pacem Domine”, „Salve Regina” ja „Wallfahrtslied”.

Varasemast

11. I, 25. I ja 1. II Siiri Sisaski kontserdid Argentinas, kavas oma laulud: 11.I Buenos Aireses, 25. I Ramallas Saaverdas ning 1. II Brazzola Munitsipaalteatris.

21.-22. XII Rahvusooper Estonia poistekoori kontserdid Jaroslavlis, juhatas Hirvo Surva, kavas Cyrillus Kreek, Rudolf Tobias, Urmas Sisask jt.

18. – 22. XII Eesti Rahvusballeti viis külalisetendust Veneetsias Teatro la Fenices balletiga „Pähklipureja”, dirigeeris Mihhail Gerts.

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming