Pealelend

 

Kui palju peab tänapäeva tekstiilikunstnik käsitööd valdama? Krista Leesi

Mida rohkem tekstiilikunstnik tehnikaid valdab, seda parem talle. Praegu on just selline aeg, et igasugused käsitöötehnikad on väga populaarsed. Olgu see siis heegeldamine, tikkimine, kudumine, nipeldamine või makrameetamine. Ja õnneks on ka reeglid kuidagi lõdvemaks läinud, tehnikaid võib julgelt omavahel kombineerida või kasutada ebatavaliste materjalidega. Ükski tehnika ei jookse mööda külgi maha, peaasi et tulemus on intrigeeriv.

 

Miks Liidia Mälksoo on meie kunstiajaloos tähelepanuta jäänud?

Mare Kelpman

Eesti professionaalse tekstiilikunsti ja -disaini kujunemine, areng ning mõjutegurid ongi põhjalikumalt uurimata. Me teame, millise tähendusega olid eestlastele Ars, Uku ja teised heatasemelist, väikesetiraa?ilist tekstiilitoodangut tootvad ettevõtted. Kui palju aga tuntakse ja mäletatakse tekstiilikunstnikke, kelle igapäevane töö tagas loomingulise kvaliteedi? Liidia Mälksoo õpik võimaldas kangakudumisega tegeleda suurel hulgal harrastajatel. Tekstiilikunstis peeti kangaloomise oskusi teisejärguliseks, au sees oli vaibakunst. Põhjamaades, kus kangaste loomise ajalugu professionaalsel tasemel on pikem, on kanga- ja vaibalooming võrdses seisuses. Liidia Mälksoo õpiku tähendust ei ole võimalik alahinnata, see on kirjalik dokumentatsioon ja kokkuvõte oskustest ja eelistustest tolles ajas, ning jäänud pea ainsaks teabeallikaks pikkadeks aastakümneteks.

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming
Müürileht