Kaitstud väitekiri

Katrin Idla

KRISTA MIHKELS
Tartu Ülikool
Kaitstud teaduskraad: filosoofiadoktor (PhD), üldkeeleteadus
Doktoritöö „Keel, keha ja kaardikepp: õpetaja algatatud parandussekventside multimodaalne analüüs”
http://dspace.utlib.ee/dspace/bitstream/handle/10062/29189/mihkels_krista.pdf?sequence=1
Juhendaja: prof Renate Pajusalu
Oponent: prof Leelo Keevallik (Linköpingi Ülikool, Rootsi)
Väitekiri 1) annab ülevaate verbaalsetest konstruktsioonidest ja žestidest, millega õpetaja eesti algkoolitundides algatab paranduse ja/või viib selle läbi; 2) demonstreerib, kuidas õpetaja kasutab paranduse algatamisel ja parandamisel sõnu, kehaasendit, žeste, pilku ja suhtlussituatsiooni seisukohalt olulisi esemeid; 3) analüüsib, missugune on õpetaja mitteverbaalse käitumise ülesanne kogu parandusprotsessi jooksul alates paranduse algatamisest kuni probleemile sobiva lahenduse leidmiseni.
Uurimuse metodoloogiliseks lähtekohaks on vestlusanalüüs, suhtluslingvistika ja suhtluse multimodaalne uurimine. Analüüsi aluseks on 11 2006. aasta sügisel ja 2007. aasta kevadel videosalvestatud ja litereeritud I, II ja IV klassi tundi (kokku u 440 min). Väitekiri tõendab, et žestikuleerimine ja mitteverbaalse suhtlusmodaalsuse kasutamine muudab nähtavaks mitme inimese kõnevoorudest koosnevate üksuste ülesehituse, suhtluse sekventsiaalse struktuuri.

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming