Filmimaailm

Aare Ermel

  Pedro Almodóvari taandumine

 

Hispaania nimekaim kineast Pedro Almodóvar otsustas lahkuda kodumaise filmiakadeemia ridadest. Koos oma venna Agustíniga, kes on tootnud enamiku Pedro Almodóvari filmilavastustest, otsustas tuntud filmimees sellega protesteerida uue süsteemi vastu, mis seati sisse iga-aastaste filmiauhindade hääletamisel. Nimelt leidsid ?akadeemikud?, et igas kategoorias on nominantide esitamiseks õigus üksnes sama eriala esindajatel. Vennad Almodóvarid lahkusid akadeemiast juba detsembris, kuid teatasid oma otsusest avalikkusele alles 7. veebruaril. Põhjenduseks toodi asjaolu, et nad ei saa nõustuda olukorraga, kus uute reeglite tõttu jäävad paraku paljud tähelepanuväärsed ekraaniteosed ilma väärilise tähelepanuta.

Mäletavasti pälvis Pedro Almodóvari eelviimane töö ?Räägi temaga? paar aastat tagasi parima võõrkeelse filmi Oscari. Tänuvusel omamaiste Goya preemiate jaotamisel ei saanud tema ?Halb kasvatus? midagi. Küll aga osutus üliedukaks 32aastane Alejandro Amenábar. Viimasele PÖFFilegi jõudnud draama ?Sisemeri? (?Mar adentro?) võitis 30. jaanuaril rekordiliselt 14 aastaauhinda. Pärjatuteks osutusid lisaks re?issöörile-stsenaristile-heliloojale Amenábarile, meespeaosatäitjale Javier Bardemile ja naispeaosatäitjale Lola Dueñasele ka näiteks mees- ja naiskõrvalosatäitjad, kaameramees, helioperaatorid ja grimeerijad. Eks aeg näita, kuidas läheb ?Sisemerel? mõne nädala pärast Oscarite jagamisel.

 

?Sundance?il? domineerisid

seks ja sõda

 

Tänavusel ?Sundance?i? rahvusvahelisel filmifestivalil oli enamik dokumentaalfilme pühendatud sõjatemaatikale. Sel aastal võistlesid esmakordselt põhikonkursil ka mitte inglisekeelsed linalood. Tunnustamist leidsid Eugene Jarecki ?Why We Fight? (kaine pilguheit külma sõja järgsetele ideoloogiate revideerimiskatsetele), Angoola dokfilm ?The Hero? sõjast laastatud riigi taasärkamisest ja Prantsuse-Maroko-Iisraeli filmitegija Simone Bittoni minimalistlik  ?The Wall?.

Festivali teiseks keskseks teemaks oli teismeliste seksuaalkasvatus. ?Sundance?i? grand prix? võitis Ira Sachsi ?Forty Shades of Blue?, kus keskenduti Memphise muusikaimpressaario, tema venelannast armukese ja mehe armuhullu poja armastuskolmnurgale. ?ürii teine suurlemmik oli Noah Baumbachi ?The Squid and the Whale?, poolautobiograafiline meenutusfilm tema vanemate lahkuminekust.

 

Lähiminevikus lahkunuid

 

Jacques Villeret (6. II 1951 ? 28. I), populaarne prantsuse komöödianäitleja, kelle suurimaks teatrihitiks kujunes Patrick Süskindi ühe mehe tükk ?Kontrabass?, mida mängiti 1990. aastast üle 700 korra. Sanchopanzaliku välimusega Villeret? filmiprojektidest on eriline koht komöödiatel ?Pardisupp? (1981, koos Louis de Funèsiga) ja ?Lollide pidusöök? (1998).

Goffredo Lombardo (15. V 1920 ? 2. II), itaalia teenekas filmiprodutsent, kes polnud niivõrd produktiivne, kui olid seda tema kaasmaalased Dino De Laurentiis ja Carlo Ponti. Ometi on tegemist mehega, kes on tootnud Luchino Visconti ?Rocco ja ta vennad? (1960) ja ?Gepardi? (1963), Robert Aldrichi ja Sergio Leone ?Soodoma ja Gomorra? (1962) ning Ermanno Olmi ?Kihlatud? (1963).

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming
Müürileht