Priit Pärn: mul on oma õpetussüsteem

K?lenud Tarmo Teder

Priit Pärn, hakkate koos Ülo Pikkoviga sügisel Eesti Kunstiakadeemias animatsiooni õpetama. Seoses sellega on kuulutatud oma koolkonna loomise kavatsust. Mis plaanid teil Üloga on? Jah, 2006 sügisel algab animatsiooni õpetamine Eesti Kunstiakadeemias ja algab nii, et praeguste andmete järgi võetakse vastu seitse õpilast bakalaureuse tasemele, kolmeks aastaks, õppekeel on eesti keel. Aastal 2007, jällegi praeguste plaanide järgi, algab vastuvõtt magistri tasemele ning see õpe tuleb rahvusvaheline ja ingliskeelne.

 

Kas teil õppekavad on kinnitatud? Kui on, siis mitme aasta peale?

Jah, bakalaureuseõppe kava on kinnitatud ja põhimõtteliselt sai ka magistriõpe tehtud.

 

Valisid oma õpilase Ülo Pikkovi õpetavasse meeskonda. Kui järgmisel aastal läheb õpe rahvusvaheliseks, kuidas siis õppejõudude ring ka laieneb?

Mulle tehti ettepanek luua õppekava ja hakata juhtima. Valisin oma abiliseks Ülo Pikkovi. Õppejõudude ring on kahtlemata laiem, animatsioon on selline ala, mis koosneb teiste kunstide sektoritest, mis hõlmavad näiteks kunsti, kirjandust, arvutitundmist. Neid õpetavad oma ala asjatundjad. Me tõmbame kaasa nende alade eesti professionaalid.

 

Kas kaasad oma meeskonda ka Riho Undi, kes töötab praegu EKA stsenograafia-osakonnas ja on juhendanud seal bakalaureuse lõputööna nukufilmijuppe teinud animafilmi-lavastajaid. Mis suhe teil EKAs Undiga saab olema?

Plaan on selline, et anname õpilastele võimalikult laia põhja. Nad tutvuvad animatsioonitehnikatega, kuhu kuulub ka nukufilm. Filmi õpetamist alustame teise aasta lõpul ja ma näen ette tihedat koostööd stuudio Eesti Nukufilmiga, samuti nagu stuudio Eesti Joonisfilmiga.

 

Kuidas on praegu EKA animatsiooni-osakond seotud ka sel sügisel alustava Balti Filmi- ja Meediakooliga? Mis seosed on teil selle üldisema ja suurema filmikooliga?

Otsus, et animatsiooni õpetamine tuleb Eestisse, on seotud sellega, et Tallinnasse luuakse Balti Filmi- ja Meediakool (BFM). Mingil tasemel tehti otsus, et animatsioon kuulub administratiivselt ehk EKA alla.

 

Mis tasemel see otsus tehti ja kuidas animatsioon kuulub EKA alla?

See on osa EKA struktuurist.

 

Kuidas on EKA animatsiooni-osakond BFMiga seotud? On see hüpoteetiline vaimne abielu või olete ka administratiivselt seotud?

Seos pole administratiivne ega vaimne ega ka hüpoteetiline ja ka mitte abieluline. See seos tähendab seda, et me saame kasutada õppeprotsessis BFMi oskusteavet ja ka vastupidi.

 

Seda võiks siis nimetada kahe kõrgkooli vaheliseks sõpruseks, vaimse ja ka materiaaltehnilise baasi vennalikuks jagamiseks?

Noh, “sõprus” ja “vennalik jagamine” on sellised sõnad, mille kohta ma ei oska midagi öelda. See side on, ütleme, selline koostöö, mis praegusel ajal on Euroopas täiesti tavaline.

 

Selge. Kas sa jätkad animatsiooni õpetamist Turu Kunstiakadeemias?

Ma viin lõpuni selle kursuse, kes teeb diplomitööd.

 

Paistab, et sul on Turu akadeemia baasil juba Soomes ja laiemaltki oma koolkond tekkinud. Siin te tahate siis Pikkoviga ka kodumaisemalt seda koolkonda eestikeelse õppe abil kinnistada? Kopiraiteri reklaamtekst, mis kutsub EKAsse, igatahes seda kuulutab.

Ma pole kunagi mõelnud selle peale, et ma peaks rajama oma koolkonna – nagu mulle seda vaja oleks. Kui mu tegevuse tagajärjel tekib midagi, mida keegi tahab koolkonnaks nimetada, sest mul on oma õpetussüsteem, siis ehk see nii on. Aga minu eesmärk on siin eesti keeles anda edasi see teadmiste pagas, mille ma olen aastate jooksul kogunud.

 

Palju edu ja jõudu selleks, aitäh intervjuu eest!

Kõike head.

 

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming