Balletilavastuse auhind – Marina Kesler

Tiiu Randviir

Marina Kesleri lavastus „Libahunt”. 4XHARRI ROSPU Ühest küljest polnud meil raske otsustada, kuigi kõrvuti oli kaks interpreeti: Olga Rjabikova täiuslikult esitatud Sülfiidi roll Estonia samanimelises balletis ja inglanna Hayley-Jean Blackburn kahe rolliga Vanemuise lavastustes, nimiosaline „Giselle’is” ja Tatjana „Oneginis”. Ja nende kõrval siis lavastaja ja koreograaf Marina Kesler ning tema ballett „Libahunt” Estonias. Paratamatult väärib nii suur töö laureaaditiitlit. Seega mingeid vaidlusi ei olnud, kuigi arutelu käigus jõudsime järeldusele, et meil oleks vaja veel ühte balletipreemiat. Muidugi on preemiaid nagunii juba palju, arvatakse kohe seepeale.  Kui täpsemalt vaatame, siis on paljudel aladel ka nimelised preemiad nagu Georg Otsa nimeline, Salme Reegi nimeline jne. Meil võiks olla näiteks Ida Urbeli nimeline preemia. Selle preemiaga võiks tunnustada interpreeditegevust, aga ka pedagoogitööd. Mõte on just selles, et korraga saaks tunnustada nii interpreete kui ka lavastajaid. Seega, tänavused tantsijad-nominendid esinesid väga hästi tehtud rollidega, rõõm on nende arengut näha, aga ju neid tunnustatakse edaspidigi.

Marina Kesler on lavastanud varemgi, ta alustas oma töödega juba balletikoolis. „Libahunt” on vaieldamatult tema kõige küpsem teos. Kui kuulsin, et ta hakkab „Libahunti” tegema, siis lausa jahmatasin: ei kujutanud teda ette eesti asja tegemas. Tal on julgust võtta ette keerulisi ülesandeid,  näiteks praegu hakkab ta balletikoolis tegema „Bernarda Alba maja”. Marina Kesler mõtleb originaalselt, põnevalt, on täis ideid ja energiat. Mõneti meenutab ta noort Mai Murdmaad. On kahte tüüpi lavastajaid. Ühed on loomult tantsijad, väga musikaalsed, aga lavastavad kui tantsijad. Aga on ka selliseid lavastajaid, kes tunnetavad muusikat teisiti kui tantsijad, kes mõtlevad kujundlikult, neid pean ma tõelisteks koreograafideks. Marina Kesler kuulub viimaste hulka.

Muusikateatri eriauhind läks seekord Vitali Nikolajevile, Estonia balletitantsijale. Niisuguseid inimesi nagu Nikolajev pannakse kahjuks vähe tähele, aga nad on teatrile väga olulised, mis sest, et kõrvalosade täitjad. Vähe sellest, mõnikord kujuneb kõrvalosa nii oluliseks, et isegi varjutab peaosa. Väga väärt inimene laval.

 

 

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming