"Draama ‘99" pressikonverentsil
Läinud kolmapäeval esitas Reet Veidebaum Kuku raadiost teatriliidus
loogilise küsimuse: "Kui kümnest näidendist tervelt üheksa
on Tallinna teatritelt, siis miks seda üldse pidada Tartus? Kas pole
mõttetu kulutus sõidutada Taaralinna þüriid ja
külalisi, mis aga peamine, terveid etendusi?"
Maibi Jõelo festivali korralduskomisjonist vastas, et festivali
ülem eesmärk on tutvustada eesti teatrit välisekspertidele,
pidades silmas võimalust, et üks või teine tükk
kutsutakse esinema kuhugi festivalile. Seal tuleb mõistagi mängida
võõral laval. Selleks peab aga juba siin nägema, kuidas
etendus kannatab välja esituse oma koduseinte vahelt väljaspool.
Kui suured on võimalikud kaod jne. Ja kuhu neid Eesti oludes ikka
proovima minna, kui mitte Tartusse. Selleks on ikkagi vaja saale, lavatehnikat
jne.
Lilian Vellerand ütles, et küllalt monotoonsesse teatripilti
on alates aastavahetusest sugenenud tõus, välja on tulnud mitu
lavastust, mis tegid þürii töö
kergemaks ja meeldivamaks.
Festivaliþüriisse on lubanud tulla välismaalt Andrzej
Zurowski, poola teatriteadlane ja -kriitik, alates a. 1981 Rahvusvahelise
Teatrikriitika Assotsiatsiooni aseesimees; José Gabriel L. Antuñano,
hispaania teatriteadlane, Valladolidi televisiooni peadirektor; Anatoli
Smeljanski, teatriteoreetik ja kriitik Venemaalt, Esa Leskinen, soome lavastaja,
Mardi Valgemäe, väliseesti teatri- ja kirjandusteadlane. Veel
kuuluvad þürisse teatriteadlane Jaak Rähesoo, lavastaja
Katri Kaasik-Aaslav, teatrikunstnik Hille Ermel ning esimehena Eesti Teatriliidu
esimees Tõnu Tepandi.
Külaliste seas on korealane Jeong Ok Kim, Rahvusvahelise Teatriinstituudi
(ITI) president, prantslane André-Louis Perinetti, ITI peasekretär,
Jacek Sieradzki, ajakirja Dialog peatoimetaja Poolast, Hedda Kage, ITI
Saksa keskuse juhatuse liige, Stuttgardi teatrifestivali korraldaja ja
Kirsikka Moring, Helsinkin Sanomate teatrikriitik.
|