Mammutkontsert Mammutkontsert
on seekord muusikaakadeemia majas see on uus kogemus. Kontsert toimub läbi terve
maja, kontserdipaikadena on kasutusel ka II ja IV korruse fuajee. Kammersaali tulevad
videoülekanded kõigist kontserdipaigust, nii et publik ei pea paneelide liikumisega
tingimata kaasa liikuma. Vaatetornis, kus samuti mängitakse, pole tegelikult publiku
jaoks kohtagi. Pikem lõõgastumisaeg teise ja kolmanda paneeli vahel on seekord samuti
täidetud muusikaga. Aga mammutkontserdi traditsioon on säilinud selles mõttes, et see
on kõige ulatuslikum läbilõige eesti uuest muusikast siin saavad kokku kõik
meie tänased heliloojapõlvkonnad.
Esimene paneel toimubki teise korruse fuajees, mille rõdudelt avaneb pilt Poogenklaveri
Ansamblile. See koosneb puhtalt eesti muusikast, nagu terve kontsertki. Muu hulgas
kõlab ka Pärdi Fratrese seade poogenklaverile ja Kangro just sellele
ansamblile kirjutatud Display XI alapealkirjaga Kaardunud lüüra,
uusim tema Displayde sarjas. Teist paneeli läbivaks koosseisuks on Toomas
Vavilovi juhitud puhkpillikvintett. Paneeli alguses on Räätsa Klaverisonaadi
esiettekanne. See on juba tema kümnes klaverisonaat! Kolmas paneel keerleb Mihkel
Keremi keelpillikvarteti ümber. Põnevust peaks pakkuma Räätsa Kammerorkestri
kontserdi opus 16 seade keelpillikvartetile. Siimer on kirjutanud teose kitarrile,
viiulile ja tellole. Kitarr on olnud üks mammutkontsertide telginstrumente,
sedapuhku on suurteoseks Sisaski Täielik kuuvarjutus. Õhtu lõpetab Tulevi
teos He Rejoices in this World and He Rejoices in the Coming World
löökpillidele ja tellole. Ja veel: kuna muusikaakadeemia andis oma maja kasutada
tasuta, on ka pääs sellele kontserdile tasuta.
Timo Steiner
|