Mammutkontsert

Mammutkontsert on seekord muusikaakadeemia majas – see on uus kogemus. Kontsert toimub läbi terve maja, kontserdipaikadena on kasutusel ka II ja IV korruse fuajee. Kammersaali tulevad videoülekanded kõigist kontserdipaigust, nii et publik ei pea paneelide liikumisega tingimata kaasa liikuma. Vaatetornis, kus samuti mängitakse, pole tegelikult publiku jaoks kohtagi. Pikem lõõgastumisaeg teise ja kolmanda paneeli vahel on seekord samuti täidetud muusikaga. Aga mammutkontserdi traditsioon on säilinud selles mõttes, et see on kõige ulatuslikum läbilõige eesti uuest muusikast – siin saavad kokku kõik meie tänased heliloojapõlvkonnad.
Esimene paneel toimubki teise korruse fuajees, mille rõdudelt avaneb pilt Poogenklaveri Ansamblile. See koosneb puhtalt eesti muusikast, nagu terve kontsertki. Muu hulgas kõlab ka Pärdi “Fratres’e” seade poogenklaverile ja Kangro just sellele ansamblile kirjutatud “Display XI” alapealkirjaga “Kaardunud lüüra”, uusim tema “Display’de” sarjas. Teist paneeli läbivaks koosseisuks on Toomas Vavilovi juhitud puhkpillikvintett. Paneeli alguses on Räätsa Klaverisonaadi esiettekanne. See on juba tema kümnes klaverisonaat! Kolmas paneel keerleb Mihkel Keremi keelpillikvarteti ümber. Põnevust peaks pakkuma Räätsa Kammerorkestri kontserdi opus 16 seade keelpillikvartetile. Siimer on kirjutanud teose kitarrile, viiulile ja tšellole. Kitarr on olnud üks mammutkontsertide telginstrumente, sedapuhku on suurteoseks Sisaski “Täielik kuuvarjutus”. Õhtu lõpetab Tulevi teos “He Rejoices in this World and He Rejoices in the Coming World” löökpillidele ja tšellole. Ja veel: kuna muusikaakadeemia andis oma maja kasutada tasuta, on ka pääs sellele kontserdile tasuta.

Timo Steiner