Kahekordse pimehindamise läbinud konverentsiettekanded olid valitud katma võimalikult laia teemade ringi, meetodeid, lähenemisi ja positsioone. Temaatiliselt ulatusid ettekanded Peroni kingitustest lastele (Mora Bendesk), rootsi modernismist Dehli saatkonna näitel (Denise Hagström) ja briti sõjajärgsest tänavamööblist (Ellie Herring) itaalia radikaalide ja hollandi kontseptualistide kõrvutamise (Guy Keulemans) ja mitmete brasiilia graafilise disaini käsitlusteni. Üks enim huvi pakkunud probleeme oli nn rahvusliku disaini küsimus, mis näis olevat eriti aktuaalne Brasiilias (vähemalt erialainimesed on sügavalt häiritud, et odavate USA ja Hiina brändidega üle ujutatud turu tingimustes on kodumaise disaini väljavaade õige kehv. Nagu ise kohapeal nägime, hinnatakse omamaist disaini: eesti päritolu Oskar Metsavaht on end veenvalt üles töötanud, tema bränd Osklen on võrdväärselt Armani ja Versace moedisaini kõrval). Rahvuslikkuse teemaga haakus ka minu ettekanne „Kunstitoodete kombinaat Tallinnas 1950. ja 1960. aastatel”. Brasiilia disainiteoreetikud on otsustanud (selgelt rahvuspoliitilistel ajenditel) alustada „brasiilia disaini” ajalugu Lõuna-Ameerika vallutuseelsest ajast.
ICDHSi konverentside ajalugu on juba võrdlemisi pikk. Esimene konverents korraldati 1999. aastal Barcelonas, selle ellukutsumise eesmärk oli tähelepanu tõmbamine disaini uurimisele, -praktikale ja -ajaloole võimalikult laias kontekstis. Ikka on tahetud tuua kokku nii geograafiliselt kui temaatiliselt võimalikult lai uurijate ring. Seekord esmakordselt Lõuna-Ameerikas peetud konverents on seni kokku tulnud veel Havannas (2000), İstanbulis (2002), Guadalajaras (2004), Helsingis (koostöös Tallinnaga, 2006), Osakas (2008) ja Belgias (2010). Heaks traditsiooniks on ettekannete publitseerimine, mida tehakse ka São Paulo puhul. ICDHSi järgmine konverents toimub kahe aasta pärast Portugalis Aveiros.