„Riigikogu direktoris“ on elustatud küll Eesti iseseisvuse taastamiseni viinud sündmused Ülo Nugise isiku kaudu, aga filmina on teos jäänud pooltooreks.
Dokumentaalfilm „Riigikogu direktor“ (Ekspress Media, Eesti 2020, 75 min). Režissöör Toomas Lepp, stsenarist Hannes Rumm, operaator Indrek Mänd, monteerija Margus Vetik.
Kadrioru väliskunstimuuseumis on parasjagu võimalik kohtuda portreekunsti ühe suurima meistri, Anthonis van Dycki loominguga. Näituseterviku üheks lemmikuks on omaaegse, Brüsseli õukonna suurte ninade seas palavalt armastatud laulja…
Näitusega „Kunstiturg, elu ja surm“ tõestatakse, et kunst tekstina on kunstimaailma seletamiseks märksa parem meedium kui funktsionääride diskussioonid, mõtteavaldused ja arvustused.
Dokumentaalfilm „Gunda“ ei tegele pelgalt lojuste igapäevaelu jäädvustamisega huvitatud pilkude tarbeks või nende elude esitamisega poeetilises võtmes, vaid muudab loomade elu enda poeetiliseks kogemuseks.
Eric André uus Netflixi-komöödia „Halb reis“ paneb pilku pöörama koomiku viimase viie aasta tegevusele, lootuses, et absurdihuumori elavat klassikut hinnatakse ka siinpool Atlandi ookeani.
Kui muuseumid suletakse enne kaubanduskeskusi, on see sümptom, et kultuur jäetakse selles valitsuses üksi.
Kolmapäevast alanud uued piirangud võtsin vastu nagu muuseumiinimesed suure hämmastuse ja meelehärmiga. Ööklubid, mõistetav. Muuseumid ja teatrid – mis asja!? Miks suletakse koroonaohus esmalt asutused, kus piisknakkus levib vähemal määral kui kõigis teistes avalikes asutustes? Kaubanduskeskused ja jõusaalid võivad seevastu olla lahti: rahumeeli saab käia kaupu näppimas ja stressi välja higistamas. Tõsi, rühmatreeninguid ei…
Ivan Tverdovski värskeim linateos „Konverents“ kujutab trauma mäletamist halastamatult ja kompleksselt, andmata luba unustada.
Mängufilm „Konverents“ („Kонференция“, Venemaa-Eesti-Suurbritannia-Itaalia 2020, 135 min) Režissöör-stsenarist Ivan I. Tverdovski, operaator Fjodor Glazatšev, helilooja Sten Sheripov. Osades Natalja Pavlenkova, Natalja Potapova, Ksenja Zujeva, Natalja Tsvetkova, Filipp Avdejev, Jan Tsapnik jt.
Esmalt tasub meenutada. 2002. aasta 23. oktoobril, teise Tšetšeenia sõja käigus hõivas terroristide rühm keset etendust Moskva äärelinnas asuva Dubrovka teatri ühes seal viibiva…
Veebruaris alanud black history month tundub olevat paslik aeg tõmmata tähelepanu siinse kinoradari alt läbi lennanud „Ma Rainey mustale tagumikule“1.
Mängufilm „Ma Rainey must tagumik“ („Ma Rainey’s Black Bottom“, Netflix, USA 2020, 94 min), režissöör George C. Wolfe, stsenarist Ruben Santiago-Hudson, operaator Tobias A. Schliessler, helilooja Branford Marsalis. Põhineb August Wilsoni samanimelisel 1982. aasta näidendil.
Andrei Liimetsa hiljutises artiklis voogedastuse võludest ja valudest joonistub välja üksikvaataja harjumustele, soovidele ja…
Lauri Randla debüütfilm „Hüvasti, NSVL“ toob vaatajani ühe poisi kasvamise loo, mille taustal lagunev impeerium ei varjuta teose sooja ja südamlikku tuuma.
Mängufilm „Hüvasti, NSVL“ (Exitfilm-Bufo, Eesti-Soome 2020, 91 min), režissöör-stsenarist Lauri Randla, operaator Elen Lotman, helilooja Lauri Randla, produtsent Peeter Urbla. Osades Niklas Kouzmitšev, Ülle Kaljuste, Tõnu Oja, Pääru Oja, Jekaterina Novosjolova, Elene Baratšvili, Dima Bespalov, Sten Karpov jt.
Nostalgia on saanud viimasel ajal valdavaks vaatevinkliks, mille alt…
Ühe minuti filmides on kujutatud pigem digikultuuri kui pandeemiat: kahes kolmandikus filmides näeb virtuaalmaailma peegeldust ja kolmandas isolatsiooniaja oma.
Lühifilmid „Tähistaevas“, „Leping“, „Kuidas muru kasvab“, „Rattas“, „Pesupäev“, „Aadam“, „Õppevideo“, „Punane raamat“, „Disko“, „Taevas, tule appi“, „Ninja kaksikud teisest dimensioonist“, „Kevad“, „Mälestuspäev“, „Ikoonid ekraanil“ ja „Surmatants“ Jupiteri netiplatvormil jupiter.err.ee.
Kõigi projektide, ettevõtmiste ja tegemiste seast Eesti pinnal on raske leida mõnd, mis oleks oma aega nõnda kohane saanud kui digikultuuriaasta. Koroonapandeemia…
Kunstnik Ülo Soosterist rääkivas dokumentaalfilmis vaadatakse tagasi tema elule poeg Tenno-Pent Soosteri juhatusel.
Dokumentaalfilm „Ülo Sooster. Mees, kes kuivatas rätikut tuule käes“ (Baltic Film Production, Eesti-Venemaa 2020, 84 min), režissöör-stsenarist Lilija Vjugina, operaator Sergei Sõrbu, helilooja Timo Steiner, produtsendid Marianna Kaat ja Maia Avelitševa.
Ülo Sooster ja Johann Köler on vaieldamatult kaks eesti kunstnikku, keda tunnevad paljud kunstisõbrad ka Eestist kaugemal. Tõsi, peamiselt Venemaal, kuid mõlemad diametraalselt erinevates maailmades.…
Erik Bryggmani teatakse pelgalt Alvar Aalto kaasaegsena, kuigi funktsionalismi teerajaja Bryggman oli ainus arhitekt, keda Aalto nägi kui võrdset.
Näitus „Põhjamaiselt karge. Arhitekt Erik Bryggman“ arhitektuurimuuseumis kuni 23. II. Kuraator Mikko Laaksonen (Bryggmani instituut, Turu), graafiline disainer Noomi Narjus.
Arhitektuurimuuseumi sarikate vahele peidetud näitus tutvustab veel mõnel nädalal Soome tipparhitekti Erik Bryggmani (1891–1955) loomingut. Soomerootsi päritolu arhitekti projekteeritud teoseid peetakse Soomes lüliks klassitsismi ja funktsionalismi vahel. Maailma arhitektuuri ajaloo kontekstis…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.