-
Ülelöödud plekk moonutab Robert Indiana ruutu paigutatud tähti „LOVE” tundmatuseni, sama untsus kui eelkirjeldatud grafitikarjatus. mari volens
Palverännak Viimsisse
-
Igor Ruusi filmid Uno Roosvaldist ja Jaan Klõšeikost
Jaan Klõšeiko
-
On tuntud tõsiasi, et kultuurinähtuse mõistmine sõltub mõistja taustast. Erijuhtum on see, kui taust on mõistja enda poolt teadlikult kultiveeritud. See kehtib arvustajate puhul. Nende põli on kui köielkõndijal, kes võib vääratada ühele või teisele poole. Ühel pool on kutseoskuslik uurimine, milles laguneb teose terviklikkus ja taju värskus; teisel pool on tundeline elamus, millel ei pruugi midagi ühist olla tõe või autori mõttega. Sest oma kultuuritaju arendades lihvib arvustaja niihästi…
-
Lisa Rasmusseni näitus „Toores ruum” „Impacti” raames Kiek in die Kökis 17. X 2007 – 26. I.
-
Dokumentaalfilm „Suur vaikus” („Die Grosse Stille”/„Into Great Silence”, Prantsusmaa-Šveits-Saksamaa 2005.) Režissöör Philip Gröning, 169 min. Linastus Kumus.
Philip Gröningi film „Suur vaikus” algab munga kõrva võttega suures plaanis. Talveõhust ja palveõhetusest natuke punane kõrv, mille vaikimisvanne on jätnud ilma kõnehelidest nagu pimeda silm on ilma jäetud lähedaste nägudest. Demokritos olevat silmadest loobunud ja valinud pimeduse, et elu virvarr ei juhiks mõtteid olulistelt asjadelt kõrvale. Kartuuslased oma kloostris ehk kartuusis on…
-
Nagu tuletavad end kauplusesse kaasa võetud ostunimekirjas meelde leib ja kohv, nii ei lasknud unustada New Yorgi sõjajärgse välisesinduse „Jaaksoni passid” neid kontrollivatel ametnikel ega teistel lehitsejatel Eesti Vabariiki. Pagulaseestlastel ei olnud riiki, nad mäletasid seda. Mis siis imestada, et üks maailma juhtivaid mälu-uurijaid, Petseris sündinud Endel Tulving pärines tollest mäletajate seltskonnast. Tema ja Juri Lotman on ainsad Eestiga seotud teadlased, kes kuuluvad maailma enim tsiteeritud autorite hulka. Möödunud aasta…
-
Ära karda. 2007. Akvarell, tint, litopaber. Suren väheke. 2007. Akvarell, tint, litopaber. autori fotod
Kui nähtavad oleksid jooned pildil, kui seal ei oleks tühjust? Kui erksad oleksid mälestused unustamiseta? Vahemere viimase sopi uhtumine algas juba ürgmere tigudest, kes kaotasid mudases vees aeglaselt pehmeid tükke, mille asemele saviosakesed paigutusid ja paeks moondusid. Maakoore nihkumine kurrutas paekihid lumiseks mäestikuks ning avas need vihma ja põhjavee keemilistele intriigidele. Mille meri kasvatas, selle mage vesi…
-
David Lynch: „Me oleme kui ämblikud. Me koome oma elu ja siis liigume seda mööda edasi. Me oleme nagu unenägijad, kes näevad und ja siis elavad unenäos. See kehtib kogu universumi kohta.”
-
Tallinna XIV graafikatriennaal ja „Impact 5”
Rahvusvahelist graafikakonverentsi „Impact 5” jääb meenutama ühiselt rajatud kivilabürint Viinistus. Gennadi Baranov
-
Nikolai Kormašov. Pruun mütsike. 1965. õli, kartong.
Praegu Tallinna galeriides eksponeeritud töödes lehvib nii palju sini-must-valgeid plagusid, et Laulva revolutsiooni tunne tuleb peale.
-
AUGUST KÜNNAPU näitus “Inimene” Vaalas kuni 22. IX.
Ei ole vist teist tegelaskuju kirjanduses, kes oleks niivõrd armastanud inimesi kui Pinocchio, kes tahtis poisiks saada. See juhtus siis, kui ta hai eest pakku ujus, kukil puusepp, ta isa ja autor. Kelle August Künnapu ära päästis, et arhitektuuriüliõpilasest maalija sai? Ta pidi seda kunagi tegema, sest vaadake, ta nina ei ole ju pikk. Esimene avalik etteaste oli koos Urmas Luurega Põhja- ja…
-
Michelle Atherton kergitab fotosarjas “Missing the Boat II” (“Laevast maha jäänud II”) sirmi, mis varjab laevas, logistikas, transpordiäris toimuvat. Oma merepiltides ei keskendu ta laeva insenergeomeetrilise vormi ja lainestiihia esteetilisele kontrastile, nagu armastasid teha romantilised marinistid. Teda huvitab stiihia ja kaos, millega inimene täidab omaenese loomingut. Pigem on meri see, kes käitub ratsionaalselt, kui end tuulevaiksel talvehommikul pimedasse uttu mähib.
-
Kunsti on tavaks määratleda stiili järgi, näitus impressionism, kubism, abstraktsionism. Kunagi küsis üks ameerika galerist Mare Vindi käest, mis stiili tema viljeleb. Pika mõtlemise peale pakkus kunstnik välja “puhastatud realismi”. Sama hästi võiks teda määratleda ka kui arhitektuurigraafikut.
Laiem publik on kokkupuude Mare Vindi kunstiga tõenäoliselt kokku puutunud pildikalendrite ja postkaartide kaudu, kusjuures viimastel on see tore omadus, et kui kirjaruum otsa saab, võib sõnumi lõpetada pildiküljel, kus selleks on…
-
Ajaloolistel lahingukaartidel manööverdavad eri värvi nooled, mis nihutavad enda ees või lohistavad järel rindejooni sõltuvalt sellest, kas nad ründavad või taganevad. Neid sajandist sajandisse parvlevaid nooli tähistavad lipud, sõdurisiluetid, ratsanikud ja tankid. Külastades mahajäetud sõjaväebaase ja kasarmuid nõgesepuhmastes ja jäätmaadel, tunned end mikroskoopilise figuurina kaarditähiste-betoonmürakate vahel, millest lennukid ja raketid on välja tõstetud ja paigutatud teistesse ruumi- ja ajapunktidesse samal kaardil. See tekitab äratundmise, et nooli maailma poliitilistel kaartidel kannavad…
-
-
Paul Rodgersi näitus “Transplants” Hobusepea galeriis 8.–19. III.
-
Paul Rodgersi näitus “Transplants” Hobusepea galeriis 8.–19. III.
-
Arraku pilt on tühi raam vaimsele sisule, mille paigutab sinna vaataja, toeks mõni piibellik või mütoloogiline vihje.
-
Neil Jordani kujundid muusikast, matemaatikast ja muinasjuttudest
-
Viktoriaanlik härrasjoonistaja Uno ja konkreetne postabstraktsionist Mari
-
-
-
Andres Tali on hingelt rokkar ja vaimult eksistentsialist.
-
EHI näitus on tegevusekeskne kultuuriloome vastukaaluks riiklikult soositud tulemusekesksele.