Peaaegu kõik festivalid kipuvad interdistsiplinaarsed olema. „Tartu interdistsiplinaaril“ olid aga ka kõik alajaotised interdistsiplinaarsed ning võib vabalt olla, et selliseid Eestis rohkem polegi.
Kogu see punamonumentidele, s.t minevikku, suunatud tegevus kujutab endast millegi mõistlikuma asendustegevust, kuigi võiks otseselt panustada tulevikku.
Meie Galaktika keskmes on must auk. Meie Päikesesüsteem, mis asub Galaktika serval, on selle suhtes väga marginaalne. Päikese suhtes on marginaalne Maa. Ameerikast vaadates on marginaalne Euroopa. Euroopas on marginaalne Eesti. Tallinnast vaadates on marginaalne Tartu. Tartust vaadates on marginaalne Alatskivi. Alatskivilt vaadates on marginaalne Rupsi. Rupsil asub Juhan Liivi talumuuseum. Kui vaadata talumuuseumi teise korruse aknast välja, on kõige marginaalsemad põld ja võsa, mis algavad kohe akna tagant. Võsast,…
Louis Hjelmslev, Sissejuhatus keeleteooriasse. Tõlkinud Jaan Pärnamäe, koostanud Urmas Sutrop, toimetanud Anu Laanemets. Kujundanud Jüri Kaarma ja Eve Kask. Eesti Keele Sihtasutus, 2012. 223 lk.
On või vähemalt peaks olema üldtuntud tõde, et ükskõik mida võib defineerida ükskõik kuidas. Ja vastupidi – ükskõik millele võib anda ükskõik millise nime. Hjelmslevi raamat on eelkõige nende kahe väite masendav illustratsioon. Raamatus on 223 lehekülge, millest umbes pool on tühjad, ja raamatu tagant leiame…
Kui merehädaline navigeerib enamjaolt tähtede ja päikese järgi, siis kultuuriookeanil täidavad nende aset sildid, brändid ja kaubamärgid.Mängufilm „Sherlock Holmes”, (Suurbritannia-USA 2009, 128 min), režissöör Guy Ritchie, stsenaristid Michael Robert Johnson ja Anthony Peckham. Osades Robert Downey jr, Jude Law, Mark Strong, Rachel McAdams, Kelley Reilly, James Fox jt. Linastub Tallinna kobarkinos ja Cinamonis, Tartu Cinamonis ja Ekraanis, Narva FC Astris.
Tänapäeva inimene tarbib eelkõige brände. Kui tavaliselt räägitakse sel puhul…
Tähelaeva meeskonna rassilis-etniline koosseis peegeldas põhjaameeriklase maailmapilti: neeger, asiaat, venelane, britt ja tulnukas.Ulmefilm „Star Trek”, USA 2009, 127 min, režissöör J. J. Amrams, stsenaarium Alex Kurtzman ja Roberto Orci. Osades Chris Pine, Zachary Quinto, Zoe Saldana, Eric Bana, Simon Peqq, John Cho, Winona Ryder. Linastub Tallinna kobarkinos ja Tartu Cinamonis.
On üldtuntud tõsiasi, et „Star Treki” sarja kuulub üüratult seriaale (täpsemalt 7) ja veel rohkem mängufilme, mis koos nende populaarsusega…
Mike Hentz, Orion Maxted. Marja-Liisa Plats
Nimetan hakatuseks neli kõige radikaalsemat etenduse tüüpi: enesetapp, mõrv, (enese)tapp kellegi teise käe läbi, näkku sittumine (otseses, mitte ülekantud tähenduses). Kuna tegu on etendusega, on muidugi juba eeldatud ka lavastust ja dokumentatsiooni. Enamikul juhtudel on neisse nelja liiki kuuluvad etendused liiga radikaalsed selleks, et kunsti- vms kultuuriavalikkus neid etenduseks suudaks pidada. Nii oli kahtlemata New Yorgi kaksiktornide ründamisega, mida Stockhausen nimetas suurimaks kunstiteoseks (ehkki see…
Viimasel ajal on laia kõla- ja lehepinda leidnud Roy Strideri ja Nastja Pertsjonoki GMO-vastased seisukohad. Neid kuulates ja lugedes tekib mul ainult üks küsimus: kas GMO vastased ise ka aru saavad, mille vastu nad on? Tundub, et mitte. Miks muidu käib jutt kogu aeg mingitest kontsernidest, selle asemel, et rääkida asjast.
Proovime uuesti. GMO on geneetiliselt muundatud organism. Kui keegi väidab, et „GMO on kahjulik”, peaks see nagu tähendama, et enamik…
„Siseimpeerium” on üsna loogiline film, kuid seda ainult David Lynchi loomingu kontekstis. Suurim sarnasus on sel „Mulholland Drive’i” ja „Kadunud kiirteega”, kuid „Siseimpeerium” on neist ulatuslikum ja monotoonsem. Ajaline aspekt näib selles filmis mängivat veel väiksemat rolli kui eelmistes. Suurem osa tegevust võiks sama hästi kulgeda rööbiti, paralleelsetes maailmades või ruumides, mille vahel (mitmeski mõttes) puudub ühendus. Nimelt puudub neil kohtadel ühendus (ülejäänud filmiga) nii ruumilises mõttes kui ka süžee…
Kuigi Zappa on huvitav looja ja isiksus, ei veaks selline formaat vist pikalt välja, kui saatejuht ei ilmutaks mõningast kongeniaalsust saate teema või kangelasega. Avo Raup on ses mõttes ideaalne raadiomees, et ta pole mitte ainult Zappa fänn vaid ka mõttekaaslane. Järeldan seda tema sundimatust esinemismaneerist, repliikidest ja ootamatutest käikudest, mis teevad selle saate (lisaks tema sisule) tähelepanuväärseks.
Kuna ma ei oska end Zappa fänniks pidada, pigem meeldib mulle eksperimentaalne muusika…
Dada- ja sürrealismifilmid “Eclectica” festivalil.
Kodunt, õigemini lausa surivoodist ajas mind seekord välja sõnapaar “sürrealism ja dadaism”, täpsemalt “dada ja sürrealismi cinemix”. Kohapeal selgus, et cinemix on Radiomentale’i saatemuusika filmidele. Radiomentale oli üks-kaks meest, kes keerasid ekraani kõrval helipuldi nuppe jms. Filme oli üheksa, ja neist nüüd eelkõige juttu tulebki.
Olen juba aastaid arvanud, et Jean Baudrillard’i “Simulaakrumid ja simulatsioon” on oma teoreetilise kaalu ja kasulikkuse poolest kõige olulisem kaasaega kirjeldav raamat, et meediateoorias on ta enam-vähem A ja O ning et sellest on võimalik tuletada kõik, mida meedia ja kogu maailma funktsioneerimise kohta üleüldse mõtet ja võimalik on teada. Selline seisukoht kõlab kahtlemata absurdse, küllap isegi hullumeelsena, olen isegi jätkuvas ja sügavas hämmelduses, et tänapäeval, kui ükskõik mida võib…
Olen juba aastaid arvanud, et Jean Baudrillard’i “Simulaakrumid ja simulatsioon” on oma teoreetilise kaalu ja kasulikkuse poolest kõige olulisem kaasaega kirjeldav raamat, et meediateoorias on ta enam-vähem A ja O ning et sellest on võimalik tuletada kõik, mida meedia ja kogu maailma funktsioneerimise kohta üleüldse mõtet ja võimalik on teada. Selline seisukoht kõlab kahtlemata absurdse, küllap isegi hullumeelsena, olen isegi jätkuvas ja sügavas hämmelduses, et tänapäeval, kui ükskõik mida võib…
Vahepeal on meedias vilksatanud nii palju huvitavat, et peaaegu häbi on alustada ühe teada-tuntud tõdemusega kaugest minevikust – sellest, kuidas visuaalne meedium kõik muu välja tõrjub. Tuleb siiski märkida, et see on vaid poolik tõde. Visuaalne meedium on ju ka trükisõna, mis kuidagi kedagi välja ei tõrju, vaid pigem ise teistele, n-ö vahetult visuaalsetele meediumidele alla jääb. Ometi see, mis sellest sünnib – infoühiskond, allub endiselt verbaalse teksti kehtestatud korrale.
Nõnda siis jah, et muudkui kirjutatakse ja räägitakse: “Enne oli nii, aga nüüd on naa! See on ime!” Kahtlen siiski selles. See on üks üleüldine kultuuriline muster, mis sel kombel avaldub. Imeväärset pole siin midagi.
Selle mustri nimi on eskapism ja see on juba ürgajast, aegade algusest (või pigem isegi veidi pisut enne seda, kui aeg inimliigi jaoks üldse algas) meid tagant tõuganud. Võtame näiteks sellise asja nagu kogu kultuur tervikuna.…
Lydia Koidula. Löö, süda, õitsele! Koostanud Karl Muru. Tänapäev, 2005. 80 lk.
On üks mõte, mitte midagi väga originaalset (muidu poleks see ju usutav), aga see mõte on järgmine. Kui poleks olnud esimest wabariiki, poleks meil praegu Eesti riiki. Kui poleks olnud rahvuslikku ärkamist, poleks olnud esimest wabariiki. Kui poleks olnud eestimeelseid baltisakslasi, poleks olnud rahvuslikku ärkamist. Kui poleks olnud romantismi võidukäiku Euroopas, poleks olnud eestimeelseid baltisakslasi. Nõnda võlgneme me…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.