Eestis pole kehtestatud ühtegi autoga seotud maksu peale kütuseaktsiisi. Autopoliitika on ühiskonnas üks ebavõrdsuse taastootmise võimsaid hästi varjatud instrumente.
Mure liigirikkuse vähenemise, elupaikade kao ning loodusest kaugenemise pärast paneb otsima lahendusi, kuidas linnade ökoloogilist tolerantsust suurendada.
„Lihvimata kalliskivide“ peategelane Howard etendab küll kõva tegijat, kuid on tegelikult vaid väike laevuke – laine ähvardab iga hetk armutult üle ta pea rullida.
Adina Pintilie nimetab oma filmi „reaalsuse ja fiktsiooni hübriidiks“, laboratooriumiks, kus tegeldakse intiimsuse ja seksuaalsuse küsimustega.
Mängufilm „Ära puutu mind“ („Touch Me Not“, Rumeenia-Saksamaa-Tšehhi-Bulgaaria-Prantsusmaa 2018, 125 min), režissöör-stsenarist Adina Pintilie, operaator George Chiper, helilooja Ivo Paunov. Osades Laura Benson, Tómas Lemarquis, Christian Bayerlein, Grit Uhlemann, Adina Pintilie, Seani Love jt.
Kui viimase kümnendi põhjal võib jääda mulje, et verisemad maitseteemalised vaidlused filmimaailmas on kahjuks (või õnneks, sõltuvalt maailmavaatest) minevikku…
Kui sügavale on juurdunud vähemuste ignoreerimine Ameerika ja Eesti filmikunstis?
Seoses hiljuti meie globaalse küla kinodesse jõudnud kultusliku manga ja selle põhjal tehtud anime „Hing anumas“ Hollywoodi uusversiooniga1 ning veidi enne seda kinosid vallutanud Marveli filmiga „Doktor Strange“2 lahvatas filmivaldkonnas taas lõkkele nn whitewashing’i (mida võiks nimetada nt valgepesuks) debatt. Süüdistuste kohaselt värvivad Hollywoodi stuudiod teatud karakterid ja teemad valgeks, eelistades palgata valgeid staare, režissööre, stsenariste, võtta valgeid…
Mängufilm „Nõid“ („The Witch“, USA 2015, 92 min), režissöör-stsenarist Robert Eggers, operaator Jarin Blaschke. Osades Anya Taylor-Joy, Ralph Ineson, Kate Dickie, Harvey Scrimshaw jt.
„Kui volbripäeval vihma sajab, tähendab see, et vanad nõiad vihtlevad.“ See võrdlemisi värvitu Haljala vanarahva tarkus on Virve Tuubeli hinnangul üks väheseid, kus juttu nõidadest. Kuigi nõiakunst pole siinkandis just kõige tavalisem kultuuriline nähtus, ütleb põgus pilk mõnda…
Kui Rem Koolhaas ütles pärast XIV Veneetsia arhitektuuribiennaali kuraatoriks (varem nimetati juhtpositsioonil olnut direktoriteks) määramist, et tema eesmärk on luua modernsust uuriv ulatuslikuma uurimustöö põhine biennaal, mis oleks varasemast tihedamalt lõimitud üheks sisuliseks tervikuks, sai seda ideed vaid tervitades vastu võtta. Arhitektide ja nende ego kesksete eklektiliste showcase’ide asemel lubati uurida ühiselt teemat, mis on küll hirmuäratavalt kolossaalne,…
Johanna Jõekalda: „Arhitektuuri ohustab ainult üks nähtus ja nimelt iganenud arusaamad.”
Järgmise Veneetsia arhitektuuribiennaali Eesti ekspositsiooni kuraatorid Johanna Jõekalda, Johan Tali ja Siim Tuksam rääkisid biennaaliks valmistumisest ja 10. – 12. jaanuaril soolalaos koos Eesti Kunstiakadeemia (EKA) tudengitega korraldatud pop-up-installatsioonist „Sisend-väljund” („Input-Ouput”).
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.