Tarvo Varrese praegu Arsi projektiruumis avatud väljapanek „Vahetult enne …“ on ehk kunstniku seni mahukaim isikunäitus – võib-olla isegi veidi liiga suur amps.
Merike Estna tekitab kiht kihi haaval visuaalse tagala, millesse ekslev pilk rahulolevalt suubub. Ta balansseerib alati kusagil intuitsiooni ja kalkuleerituse hajusail piirimail.
Proosa asemel on transavangardistliku teose mudeliks luule, askeesi asemel nauding, koonerdamise asemel barokne küllastatus, ratsionaalsuse asemel metafüüsika.
Helsingi biennaalist õhkub aktivismihõngulistest teostest hoolimata nooremale kunstile iseloomulikku muinasjutulisust ja teaduspõhisust miksivat meelsust.
Praeguse rahvusvahelise fotograafia kesksuundumuse kõrval tundub Inta Ruka looming arhailine. Ent kunst pole moe, kõmu ega šoki, vaid sisu ja vormi küsimus.
Mihkel Ilusa ja Marten Esko multimeedium oli näitus, etendus, osalusrituaal, mõistatusmäng ja iselaadne katkendlik lugu, mille puhul oli eelkõige tähtis küsimus „kuidas?“.
Iga element Daniel Kötteri loodud tervikus, iga kujundiks kerkinud dokumendifragment freesib meie tegelikkustaju aspekte eri nurga alt, moodustades vaat et hõlmamatu, ent ometi ahistava terviku.
Aleksander Metsamärdi performance’i puhul teatraliseeruvad ühekorraga kaks justkui vastandlikku troopi: mõttetu töö kummastav pühaduseoreool ja üha laiemalt leviva prekaarse töö ühiskondlik armetus.
Enamik skandaalidest pole skulptuuriloos lahvatanud seetõttu, et kunstnik oleks tahtnud publikut ärritada. Skandaaliga kaasnenud avalik tähelepanu on aga alati aidanud sellele kaasa.
Tanja Muravskaja osalusprojekt mõjub praeguses olukorras palju programmilisemana ja poliitilisemana. Muravskaja on taas tõestanud, et ta oskab ühiskonnas olulist esile tuua.
„Eesti lugude“ sarjast linastunud portreefilm kunstnik Edith Karlsonist vaigistab parimas loomevungis keskmise põlvkonna kunstnike tegemiste jäädvustamise defitsiiti.
Corina L. Apostol on hoidunud viimase viie-kuue aasta kunstipildis domineerima kippunud üheplaanilisest düstoopiaõhustikust ja andnud kunstile võimaluse maailma asjades kaasa rääkida.
Konrad Mäest rääkivas dokumentaalfilmis on nii pildis kui ka kommentaarides jäetud suisa luksuslikult aega kunstile enesele.
Dokumentaalfilm „Kunst on ainuke pääsetee“ (Eesti 2020, 55 min), režissöör Marianne Kõrver, operaatorid Ants Martin Vahur, Jekaterina Abramova, Marianne Kõrver, animaator Katariin Mudist, helilooja Lauri-Dag Tüür, toimetaja Eero Epner. Vt portaalis jupiter.err.ee.
Kunsti vaatamise professionaalsest kretinismist väsinud pilku pole just hõlbus rahuldada. Küllap seetõttu polegi ma suur kunstnikudokkide austaja. Ajaloo keerdkäike, kättesaamatuid…
Jevgeni Zolotko suvistel näitustel on loomingulised impulsid sulandunud hübriidautorsusse, kus kollektiivne 1 + 1 annab kokku midagi enamat kui kaks.
Näitus „Vaikiv“ Tartu kunstimuuseumis kuni 27. IX. Kuraatorid Jevgeni Zolotko ja Eero Epner; kunstnik Jevgeni Zolotko ning graafiline disainer Martin Pedanik.
Sest kes keeltega räägib, ei kõnele inimestele, vaid Jumalale; sest keegi ei saa temast aru, vaimust ta ju räägib saladusi.
Pauluse kirjast korintlastele, 14, 2
Kui arvestada, et Jevgeni Zolotkol lõppes suhteliselt hiljuti…
Sigrid Viiru loodud keskkond on pisut rohkem või pisut vähem kui näitus, mis assotsieerub tarbijaühiskonnale tüüpiliste transiittsoonidega.
Sigrid Viiru näitus „Võltspuhkaja“ EKKMis kuni 16. VI, kuraator Maarin Mürk.
Veidi üle aastakümne tagasi näitusetegevusega alustanud Sigrid Viir on fototausta ja analüütilise visuaalse lähenemisviisiga kunstnik, kes ei piira end ühegi meediumiga ja kes sekkub kõhklusteta sümboolsesse korda enda ümber, otsides mikropragusid ja tekitades nihkeid, millest ekstraheerib ootamatuid tähenduste…
Listen to miss kittins and the hacker’s new direction / Driving the car, us three of three / Giving the piece of rising energy of the universe / We try to analyze feelings / Thinking of you & us, friends, nonsense & bodytypes / I wish you could…
14. IX kl 23.30 – 15. IX kl 00.00 @ www.twitter.com/ekkmtallinn.
Et tegu on live-esinemisega, siis kasutan võimalust ja tänan algatuseks Marten Eskot ja EKKMi, kelle külalisena me siin täna figureerime, ja muidugi kõiki kunstnikke, kellega sai siin möödunud nädala jooksul aega veedetud.
Kõigepealt parameetritest: tänane aktsioon on piiritletud nii…
Reimo Võsa-Tangsoo astus väljendi „üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna“ kontrollimise kõrval dialoogi tehisintelligentsi võimega tõlkida vastastikku pildilist ja verbaalset.
Reimo Võsa-Tangsoo näitus „Vahetu vaevatasu“ Draakoni galeriis 7. – 23. II.
Mulle on alati tundunud, et kaasaegses kunstis võib iga natukese aja tagant teatava kordusena ette tulla midagi olulist, mis üldisest tegevusfoonist märgatavalt eristub – piisab vaid sellest, kui kellelgi õnnestub uues, midagi käesolevale…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.