Ene-Liis Semperi näitus Kumus kuni 31. XII , kuraator Eha Komissarov.
Ene-Liis Semperi kaua oodatud näitus Kumu V korrusel on avatud ja me leiame sealt eest varasemaga võrreldes selgelt muutunud autoripositsiooniga looja. Semper „kasutab nihkes maailma kõnetamisel otsustavalt teisenenud visuaalsete vahendite arsenali”, lubab ka näituse kuraator Eha Komissarov. Õigupoolest on esil ka Semperi varasem autoripositsioon: nagu muuseuminäitusele kohane on siin justkui näituse alateadvust markeeriva sinkja labürindina esitatud ka valik vanemaid, 1990ndate…
Rahvusvaheline seksuaalvähemuste problemaatikat käsitlev kunstinäitus „Sõnastamata lood / Untold Stories” Tallinna Kunstihoones kuni 26. VI, kuraatorid Anders Härm, Rebeka Põldsam ja Airi Triisberg, kujundanud Karli Luik.
Laenan oma kirjutise pealkirja Soomes tegutsevate kunstnike ja aktivistide Sezgin Boyniku, Kalle Hammi, Minna L. Henrikssoni ja Dzamil Kamangeri pitsamenüüd parodeerivalt flaierilt, mida jagatakse Tallinna Kunstihoone näitusel „Sõnastamata lood”. Gay ja queer’i-liikumisega ühte jalga kõndivate vähemusseksuaalsete ja sooliste identiteetidega, nende õiguste ja ühiskondliku positsiooniga tegelev…
Tanja Muravskaja ja Eva Seppingu näitus „Meie” Draakoni galeriis kuni 26. III .
Prantsuse strukturalistlik filosoof Louis Althusser on ideoloogilise baaskonstruktsioonina tõlgendanud olukorda, kui keegi tänaval sind hõikab ja sa tunned end ära teise kutses ning reageerid, pöörad ümber, vastad … Nii on ideoloogia tema arvates sisse kirjutatud juba kõige elementaarsemasse subjektivisatsiooni, peaaegu tingrefleksi tasandil toimivasse eneseteadvusesse kui sellisesse. Mina tasandilt hoopis sügavamalt ja ilmsemalt on aga ideoloogia sisse kirjutatud…
Maalinäitus „2011! Konverteeri! Eesti maalikunst” Rotermanni soolalaos kuni 20. II . Korraldajad Karin Hallas-Murula, Mari Roosvalt, Jaan Elken, kujundaja Jaan Elken.
See juba keeleliselt kuidagi vildakas lause reklaampostidelt üha uuesti ja uuesti silme ees vilkumas, suundun suhteliselt skeptiliselt Rotermanni soolalattu üheksa eesti maalikunstniku rahateemalisele näitusele „2011! Konverteeri! Eesti maalikunst”. Tõepoolest, mida on maalikunstil pakkuda sedavõrd hüüumärkideväärset saatesõnaks lahkuvale kroonile või tervituseks saabuvale eurole, seda enam et ses protsessis pole midagi…
Kumus avatud maalinäitus „Muutuv maalikunst” oma rõhuasetusega maalikunsti baasil genereeritud uutel projektidel lubab sissevaateid mitmetesse maali autoripositsioonidesse meditatiivsest minimalismist anarhilise eklektika ja meediumi spetsiifika üle arutlevate kontseptuaalsete käikudeni. Lisaks pakub näitus ka mitmeid kollektiivseid kunstiprojekte.
(Vt Sirp 30. IV)
Neuroos on võimatusel rajanev murelik adumine. Georges Bataille Tanja Muravskaja installatsioon „Monumendid” on 2008. aastal, aprillimäsu aastapäeva ootuses valminud töö, mida esmakordselt eksponeeriti ühisnäitusel Marge Monkoga Hobusepea galeriis ja mis kuulus ka hiljuti Kumus toimunud Rael Arteli identiteedi- ja natsionalismiteemalise kuraatorinäituse valimikku. Reaktsioon viimasele, täpsemalt Sirami käesoleva aasta aprillis ilmunud kaasaegset kunsti pika puuga materdav, mis tõi mõnitaval toonil näiteks Muravskaja „Monumendid” kui väärtusetu rämpskunsti, aktiveeris…
Võrdleksin kuuekümnendate noori just sel perioodil müügile ilmunud suurte plastiksvammidega, mis endasse kõike – verd, vett, õli, bensiini ja šampanjat – imesid, oma poorides segasid ning seejärel välja pigistasid – uue kunstina, uuenenud kultuurina. Leonhard Lapin Kumus eksponeeritud eesti popi klassika ning soome popiklassiku sikamies Harro näitus on kenaks ettekäändeks võtta vaatluse alla popi tulek ja avaldumisvormid väikestes ja popiajaloo seisukohalt selgelt marginaalsetes kultuuriruumides. Et aga Kumu näitusel „I love…
Et „NU Performance” toimub kolmandat korda, osutab sellele, et festival on parajalt valulises esimeste kikude küpsemiseas. Nii et ei tea, kas öelda „juba” või „alles”. Siiski tasub alustuseks meenutada lähtepositsiooni, millega korraldajatandem Anders Härm ja Priit Raud 2005. aastal esimese festivali puhuks välja tulid, sest kuigi seekordne festival erineb vähemasti eelmisest rahvusvaheliste superstaaridega klassikakavast (2007) märgatavalt, pole motivatsiooni lähteplatvorm korraldamise seisukohast just palju nihkunud. Refereerin niisiis esimese festivali puhuks ajakirjas…
Jasper Zoova töö seeriast „Missioonilt puuduvad”. 2007.
Orienteeruvalt kümne aasta eest eesti kultuuriruumi tagaukse kaudu sisenenud tegelastest – Kiwast, Andres Lõost, Martin Pedanikust, Hanno Soansist ja Jasper Zoovast olude sunnil (koos taotleti näitust Ku galeriisse 2008. aastal) moodustunud rühmitus Stiilne Viisnurk teeb läbi oma esimese tuleproovi. Ja kus siis ikka võiks midagi sellist mujal toimuda kui mitte suvepealinnas Pärnus, kultuuride ristepunktis, kus Schönbergi avangardsed helimassiivid on sirutanud käe „In graafika”…
Dan Perjovishi töö Veneetsia biennaalilt. Silvia Soosaar
„Macht man documenta, das heisst eine Ausstellung ohne Form, so begibt man sich in ein Kraftfeld.”
2003. aastal üles võetud “Telefoni lugu” kuulub koos “Jutlustajaga San Antoniost” (1997) kahe video hulka, mis olid Toomikul käesolevast näitusepaketist valmis juba enne uute tööde kallale asumist. Seega võib seda tööd pidada näituse kui tervikliku mentaalse konstruktsiooni nurgakiviks. Kolmanda tugipiilarina lisandub dokumentaalsetele töödele 2005. aastal maalitud “Mets”, mille lähtekujundiks on üks konkreetne kummastava mõju ja õõvastava kohamäluga paik, Maarjamäe memoriaalil asuv kuusetukk. See toob lisaks mängu unenäolise mõõtme ning irdse…
Kas Ole & Mäetamme elik John Smithi projekt kui kunstimuuseumi hüvastijätt Rotermanni soolalaoga vastas kuraatorite ootustele ja miks? Milline on Ole & Mäetamme olulisim roll meie kunstis?
Täna kell 19 saab kinos Sõprus ?1+1=1? raames näha kaasaegsete kunstnike teoseid laiekraanil: Eija-Liisa Ahtila, ?If 6 was 9?, 1995; ?Today?, 1996?97; ?Consolation Service?, 1999; Sara Lundén ja Henry Moore Selder ?Deadly Boring?, 2001; ?She is Dead?, 2003.
ehk Kellele on vaja poliitilisi kreemikooke?
Laidoneri ratsamonument Viljandis (autor Terje Ojaver) on korraliku käsitööoskusega teostatud pseudorealistlik kuju madalal mustast graniidist alusel. Biidermeierlikult väiklases detailitruuduses ei mõju see totalitaristlikult, vaid pigem atraktsioonina nagu elusuuruses tinasõdur. Võrreldav on ta näiteks 1960. aastal Helsingisse püstitatud marssal Mannerheimiga (autor Aimo Tukiainen). Viimane on kõrgele postamendi otsa seatud ja mõjub mälestusmärgina veelgi konservatiivsemale mõtteviisile. Sellesarnaseid monumente on Washingtonis kümneid, Ameerikas sadu ja maailmas tuhandeid. Tähendab…
Demokraatias pettunutel on vaja ?peksupoisse?. Kelle süüks siis muidu saaks panna kõik võõra ja erineva, mis järsku on hakanud ühiskonnas häält tegema.
Kui keegi süüdistab oma kodumaa või isiklikus ebaõnnes homoseksuaalset elementi ja teeb ettepaneku, et olukorra parandamiseks tuleb piirata homode avalikku eneseväljendust, neilt ära võtta mingeid õigusi, hoida neid eemal meedia-, majandus- või ühiskonnasfäärist, nad teistest eristada, maalt välja ajada või hävitada, siis on kombeks öelda, et ta on…
Hanno Soans: Kui nüüd Kraftwerkist rääkida ja üritada seda tuua mitte nii konkreetselt popmuusika innovatiivsuse või mingi popfenomeni tasandile, sillates Kraftwerki kaasaegse kunstiga, siis tasub mõelda masinteadvuse teemale. Huvitaval kombel juba eespool mainitud ?I am a Robot? sai Eestis kohe väga populaarseks. Ja ühtlasi meenub ka selle koduses versioonis cover. Mina olen seda kuulnud ühe Kuldse Trio kasseti pealt, see hirmus populaarne ?Mina olen Robert?, kus kiiresti kodustati ära see…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.