„Võimu võim“ ja „Siinsamas silmade taga“ näitavad, et liikumiskunst ja liikumismustrite kaudu edastatav sõnum on jäämas lavastustes kasutatud sõnalise esituse varju.
26.–28. septembrini Pärnus kuuendat korda korraldatava valgus- ja visuaalteatri festivali „Öövalgel“ programm koosneb kümneminutistest lühilavastustest, kus lisaks esinejatele on peamiseks lugude jutustamise vahendiks visuaaltehnoloogia.
Mille poolest erineb „Öövalgel“ teistest valgusfestivalidest?
Pärnu „Öövalgel“ on pühendatud etenduskunstile, mujal korraldatakse valdavalt installatsioonifestivale. Olen näinud tehniliselt võimsaid valgusetendusi, ent need ei ole mind puudatanud – midagi olulist jääb puudu. Meenub, kui Lätis „Staro Rīga“ festivalil ühes väikses hoovis ilmus valgustatud aknale naine, kellele laserid heitsid valgust,…
Gyula Harangozó lavastatud „Pähklipureja“ on vaatamata loogikavigadele ja koreograafilisele vaesusele piisavalt vaatemänguline nii laste kaasatuses kui ka võrgutavalt visuaalses videokunstis.
1946. aastal tekkis võimalus Estonia teatri juures tegutsenud stuudio baasil luua koreograafiline kool, eeskujuks pikkade traditsioonidega balletiõppeasutused Leningradis ja Moskvas.
Praegu, kui ballettmeistrid näivad võistlevat selle nimel, kes inimkeha rohkem murda, painutada ja liigendada suudab, mõjub Tiit Härmi akadeemilisele koolile tuginev tantsuline lahendus karge ja puhtana.
Suveöö balletigala on Tallinnas korraldatava rahvusvahelise balletisuvekooli pidulik lõpp, kus osalejatel on harukordne võimalus õpitut ja oskusi näidata suurel väärikal laval.
15 aastat San Francisco Balletis tantsinud Tiit Helimets: „Minu sõnum noortele tantsijatele: ole isiksus, mitte kellegi koopia, inspireeri sellega, et lähed ja teed teistmoodi!“
Tänapäeva balletitrupp on rahvusvaheline. Kui tantsijal on soovi ja võimalust jääda ühe kompanii juurde kauemaks kui hooaeg või kaks ning kui trupp on talle enamat kui vaid hüppelaud lõpp-punkti jõudmiseks, siis saavad kasu kõik osapooled: tantsija ise, kes innustab koreograafe oma isikupäraga, trupp ja kohapealne…
Estonia teater tähistas galaetendusega Mai Murdmaa 75. sünnipäeva.
„Tants peab olema kujundites. Mis sa sinna sisse paned, on su enda asi, aga tants peab rääkima kujundites, alluma kujundile. [—] Kujundid tuleb laval läbi tunnetada. Kui see kaob ja jäävad vaid alasti liigutused, siis see ei…
Vitebski nüüdiskoreograafia festival on koht, kus tantsu eelduseks on füüsiline treenitus ja laitmatu kehavaldamine.
„Kaasaegne kunst on üks küsimusi tekitavamaid ja pretensioonikamaid kunstide seas. Kusjuures, sõna „kaasaegne” ei ütle suurt midagi. See, mis toimub vahetult meie ümber, on alati kaasaegne, meiega üheaegne, tänapäevane.”*
Tundub, et kaasaegne kunst…
Ajastu moeväljend on „piiratud ressursid”, sama põhjendusega lõpetatakse Estonias ka „Pööningutantsu” sari.
Eesti Rahvusballeti „Jumalate juures. Pärast maailma”, koreograafid Kenneth Flak (Norra) ja Külli Roosna, muusikalised kujundajad Kenneth Flak (Norra) ja Yann Coppier (Taani-Prantsusmaa), teksti autorid Tor Åge Bringsværd (Norra) ja Doris Kareva, kostüümikunstnikud Külli Roosna,…
Tore, kui talendid tulevad koju, aga see ei tähenda, et talente, kes kodus, peaks tingimata eirama.
Rahvusooper Estonia „Aeg”, koreograaf ja libreto autor Tiit Helimets, helilooja Paula Matthusen, valguskunstnik Tiit Urvik. Tantsivad Nadežda Antipenko, Jevgeni Grib, Ksenia Seletskaja, Aleksandr Prigorovski, Galina Lauš, William Moore, Marika…
Estonia teatri missioon võiks olla algu- ja isikupärase eesti balleti traditsioonide jätkamine ja ümbermõtestamine.
Estonia „Manon”, helilooja Jules Massenet, koreograaf-lavastaja Kenneth MacMillan (Inglismaa), lavastaja Karl Burnett (Inglismaa), muusikaline juht ja dirigent Risto Joost, dirigent Mihhail Gerts, kunstnik Mia Stensgaard (Taani Kuninglik Ballett), valguskunstnik David Richardson (Inglismaa).…
Gruusia ballett võimaldas osa saada tantsukunstist, kus abstraktne vorm oli ühendatud rahvusliku aatega.
Gruusia Riikliku Balleti külalisetendused 9. ja 10. veebruaril Tallinnas Nokia kontserdimajas. Kohal oli 36-liikmeline balletitrupp eesotsas selle kunstilise juhi Nina Ananiašviliga.
Balletitraditsioon ulatub Gruusias XIX sajandi keskpaika, mil Thbilisi ooperiteatris tegutses balletitrupp…
Estonia uhiuus ballett „Pähklipureja” annab rikkalikult võimalusi näitlemiseks ja tantsimiseks.
Rahvusooperi Estonia „Pähklipureja”, helilooja Pjotr Tšaikovski, libretist Marius Petipa, koreograaf Ben Stevenson (Texase Balletiteater, US A), muusikaline juht ja dirigent Jüri Alperten, dirigendid Arvo Volmer ja Risto Joost, lavastaja Timothy O’Keefe (US A), kunstnik Tom…
Dmitri Hartšenko „Vestlus Luigega” toob lavale kolme põlvkonna luik-printsessid.Balletimaailm, rohkem kui ükski teine tantsuga seotud ring, on sellest väljaspool olijatele täis kummalisi vastuolusid. Läbi ajaloo on ballett peamiselt keskendunud tegeliku higi, valu ja pisarate kaudu ideaalilmade kujutamisele. XIX sajandi algusest peale on balleti võrdkujuks noor…
„Faasid. Liikumised inimesele muutuvas keskkonnas”, muusika Steve Reich, koreograafia Tiina Ollesk, René Nõmmik. Esitajad Tiina Ollesk, Rain Saukas, Laura Kvelstein, Eneli Raud, Dmitri Kruus. Valguskujundus Margus Vaigur, interaktiivsed lahendused Shawn Pinchbeck, valgusinstallatsioonid Tiina Sarapu, kaastegev Hello Upan, disain Rain Saukas, tehniline abi Reio Aare, dramaturg…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.