Eile algas barokkmuusika festival, mille kunstiline juht on Andres Mustonen. Selle avaakord on muljetavaldav: eile kõlas Tartus, täna kell 19 Pärnu kontserdimajas ning homme, 4. II kell 18 Estonia kontserdisaalis Händeli oratoorium “Messias” Mozarti redaktsioonis. Esinejaiks ERSO, segakoor Latvija ning Läti Rahvusooperi solistid Andres Mustoneni dirigeerimisel. Händeli “Messiasest” seadet tehes võttis Mozart aluseks partituuri esmaväljaande, mis ilmus Londonis 1767. aastal. Ta muutis orkestri koosseisu, kuna pidas barokkorkestri kõla liiga jäigaks, tegi…
Täna, mil möödub 250 aastat Wolfgang Amadeus Mozarti sünnist, on ehk paslik mõelda ka sellest, mis tegi Mozartist nii tema oma sajandi kui järgnenud ajastu klassikalise muusika sümboli – ja seda mitte vaid õhtumaise helikunsti plaadistuste populaarsuse edetabeli juhtfiguurina. Mozart oli helilooja-interpreedina nii XVIII sajandil (mil ta tegutses) ja on mõistagi praegugi üks eredamaid vaimseid teenäitajaid. Piltlikult öeldes majakas, mis heitis (ning heidab edaspidigi) valgust mõõtmatult kaugemale, kui osanuksid oodata…
Lood rock’n’roll’ist on kahtlemata tegemis- ja lugemisväärt ettevõtmine, ent Toomas Raudami ambitsioon portreteerida raamatus “Tänulikud surnud” läbi oma kirjanduslike visioonide rockimaailma suuri, kuid omal ajal enneaegselt lahkunud tegijaid (Janis Joplin, Jimi Henrix, Jim Morrison, Elvis Presley, John Lennon, Brian Jones), on seda intrigeerivam ettevõtmine. Täpsemalt küll pigem väljakutse. Ning seda suurem väljakutse, kui mõelda, et kirjandus on siiski kirjandus ja muusikalugu pigem dokumentalistika, kui viimasel juhul lähtuda vaid tõsiasjadest ning…
Lood rock’n’roll’ist on kahtlemata tegemis- ja lugemisväärt ettevõtmine, ent Toomas Raudami ambitsioon portreteerida raamatus “Tänulikud surnud” läbi oma kirjanduslike visioonide rockimaailma suuri, kuid omal ajal enneaegselt lahkunud tegijaid (Janis Joplin, Jimi Henrix, Jim Morrison, Elvis Presley, John Lennon, Brian Jones), on seda intrigeerivam ettevõtmine. Täpsemalt küll pigem väljakutse. Ning seda suurem väljakutse, kui mõelda, et kirjandus on siiski kirjandus ja muusikalugu pigem dokumentalistika, kui viimasel juhul lähtuda vaid tõsiasjadest ning…
Küllap on igal aastavahetusel nii, et kui aasta läbi saab, näib see eelneva(te)ga võrreldes mingis mõttes eriline olevat. Oli ta siis seda, või polnud. Siiski tundub praegu tänavustele muusikasündmustele tagasivaatelist pilku heites, et muusika-aasta 2005 oli tõepoolest väga mitmes mõttes tähelepanuväärne. Ning seda mitte ainult sündmuste hulga ehk kvantiteedi, vaid ikka kvaliteedi poolest. Tõtt-öelda ei mäletagi, et lähiaastatel oleks meie muusikaelus juhtunud järjest nii palju, nii silmapaistvaid ja nii laialdases…
Kord küsisin eneselt, et kas meie postmodernistlikul muusikamaastikul on kas või mingit sarnasust keskaja omaga – pean siin silmas eelkõige pärimus- ja kunstmuusika lõimumise lugu –, ning samas mõtlesin, et küllap vist eriti pole. Ent tookordne mõtteviis oli ehk veidi ennatlik, nii et sedapuhku küsin endalt nüüd üle.
XXI sajandi muusikakultuuri (nagu ka 1990ndate lõpu oma) märgistab muuhulgas ka üks üsna levinud tendents: muusikateoste autorsus kaotab üha enam tähtsust (mõistagi, kui…
Festivali “NYYD ‘05” avakontsert: ERSO, NYYD ENSEMBLE ja solistid OLARI ELTSI dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 14. X.
“NYYDi” festivali avakontsert tõi läinud reedel Olari Eltsi juhatusel publiku ette ERSO ja NYYD Ensemble’i huvitava nüüdismuusika kava. Nimetatud kaks kollektiivi musitseerisid vaheldumisi: nende esituses kõlas Estonias nii XX sajandi klassiku Scelsi, festivali helilooja-peakülalise Brett Deani kui Helena Tulve looming.
Tänavu juulis oma 50. sünnipäeva tähistanud Heiki Mätlik (kitarr) tegi augustis muusikasõpradele juubelikingituse kahe plaadi näol: üheaegselt ilmusid nii koostöös Urmas Vulbiga salvestatud “Sajand Eesti viiulimuusikat” kui kõnealune Max Regeri loominguga CD, kus kõlavad helilooja kolm süiti op. 131c (1915). Tõsi, tegemist on siiski süitidega soolotšellole, mis inspireeritud Bachi muusikast, ent nagu plaadiümbriselt lugeda võib, on neid varemgi esitatud teistel instrumentidel nagu viiul või trompet. Nüüdse kitarriversiooni tegi Heiki Mätlik…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.