Sõltumatu tantsu festivalil sai näha nii vormile keskenduvaid koreograafiamänge, rituaalsust, stiilipuhast seisundilavastust kui ka ühiskondliku lähtekohaga töid.
Ruslan Stepanovi „Küsi minu kehalt. Floor is on Fire“ on leidlik, uudishimulik, liikumismustritest leiab pidevalt ootamatusi – lavastus on loodud mõtteerksalt.
Lavastuses „Vastupanu väljasuremisele“ („Resisting Extinction“) võeti selgelt ökoloogiline hoiak, ent kutsuti ühtlasi vaatajat maastikku lapse kombel avastama ja kogema.
Roosna ja Flaki lavastused on koreograafia- ja kehapõhised, kusjuures liikumise kogemuslikkuse kõrval peegeldatakse tehnoloogia või keskkonnaga seotud teemasid.
„Two Body Orchestra“ („Kahe keha orkester“), koreograafid ja esitajad Külli Roosna ja Kenneth Flak, helidisaini ja muusika autor Kenneth Flak koostöös Külli Roosnaga, valguskujundaja Kenneth Flak, kostüümikunstnik Ursula Mängel. Esietendus 7. X Sõltumatu Tantsu Laval.
Külli Roosna ja Kenneth Flak jätkavad uues tantsulavastuses „Two Body Orchestra“ oma viimase aja töödele iseloomulikku…
Kriitiline ja vaba mõte saab areneda siis, kui leitakse eest turvaline, arutlemiseks vaba ruum ning peale loosunglike ideede saab väljendada ka oma tundmusi või hirme inimesena.
Põhjamaade tantsuvõrgustiku Kedja seminar 20.–21. VIII veebis.*
Põhjamaade tantsuvõrgustiku Kedja esialgu Rootsis Göteborgis toimuma pidanud ja siis veebi pagendatud seminaril arutleti tantsuvaldkonna ülesannete üle praegusel turbulentsel ajal, kui maailm seisab silmitsi mitmekihiliste keerukate probleemidega. Juttu tuli põhilistest muredest, millega kunstil tuleb rinda…
Tuline kahju, et tugevate esinejatega festival „Tuhat kurge“ jäi eriolukorra tõttu paljudel nägemata ja viimased etendused tuli üldse ära jätta.
Aasia sõnatu teatri festival „Tuhat kurge“ 5. – 17. III Tallinnas ja Tartus.
Märtsis algas napilt enne eriolukorra väljakuulutamist Tallinnas ja Tartus Aasia etenduskunstide festival „Tuhat kurge“, mis hõlmas peamiselt tantsulavastusi, sekka ka ooperit ja kontserte. Läbivaks jooneks oli Aasiast pärit tänapäevase teatri tutvustamine Eesti publikule.
Eriolukorra jõustumise eel jõudsin ära…
Kapitalistlikust utilitaarsest perspektiivist nähakse inimest ja tsivilisatsiooni kui mõtlevat ja ratsionaalset subjekti, loodust ja sealseid ressursse aga objektidena, millele rakendada tarbijamentaliteeti. Nii saab Maast ja selle energeetilistest ressurssidest ökosüsteemi asemel pelgalt ekspluateeritav materjal. Jason Moore on välja käinud nn odava looduse kontseptsiooni, mille järgi kasutab kapitalism…
Dream Dancers on loonud koreograafia, mis sobitub kasutatud visuaalse keelega ning jätab õhulise ja kerge mulje.
Dream Dancersi „The Process of Unclenching a Fist“ („Rusika lahtirullimise protsess“), koreograafid-etendajad Christin Taul, Joanna Kalm, Rūta Ronja Pakalne ja Madli Paves, liikumisjuht Leif Firnhaber, DJ-helikujundaja Triin Niinemets, kunstnik Adele Robam, valguskunstnik Karolin Tamm. Esietendus 11. VI Eesti Tantsuagentuuri teatrisaalis.
Hoolimata sellest, et tutvustuses lubatakse tantsulist narratiivi, mis peegeldab nüüdisaja inimest, on nelja tantsukunstniku…
„Olmeulmad 2“, autorid, lavastajad ja esitajad Raho Aadla, Age Linkmann, Arolin Raudva ja Maarja Tõnisson, valguskunstnik Revo Koplus, lavakunstnik Kairi Mändla, kostüümikunstnikud Liisi Eesmaa, Kadi Adrikorn ja Mariliis Niine, helikunstnikud Hello Upan ja Killu Sukmit. Esietendus 13. VI Koplis Põhjala tehase hoones.
Etenduskunstide võlu on elulisus ja mängulisus, võimalus luua eriline, maagiline aegruum, kus tavareeglid…
Eesti Tantsuagentuuri „Ainukordus“, koreograafid-lavastajad Maria Uppin ja Marie Pullerits, kunstnik Kaia Tungal, valguskujundaja Ants Kurist. Helilooja Sander Saarmets. Tantsivad Häldi Kasak, Kadri Sirel, Maria Uppin, Marie Pullerits ja Valeria Januškevitš. Esietendus 5. V Eesti Tantsuagentuuri teatrisaalis.
Koreograafide Maria Uppini ja Marie Pulleritsu „Ainukordus“ mõjub kui nüüdistantsu õpikunäide, mida saab soovitada sellest žanrist aimusaamiseks ka tantsukaugematele…
Oma universaalsuses ja lihtsuses ei ole „Vajadustest“ õnneks plakatlik, küll aga oodanuks iseenesestmõistetavusest enamat.
„Vajadustest“, idee autor ja lavastaja Tatjana Romanova, liikumise autorid ja esitajad Jekaterina Soorsk, Gert Preegel, Helen Reitsnik, Laura Kvelstein, Maria Uppin, Marie Pullerits, Mari-Liis Velberg ja Silver Soorsk, helikunstnikud ja etendajad Deniss Vinogradov ja Lilia Märtmaa, valguskujundaja Oliver Kulpsoo, videokunstnik Roman Pankratov. Esietendus 31. X Tallinnas Endla 59.
„Vajadustest“ ei üllata niivõrd sisu ja vormi poolest, kui…
Pepeljajev on suutnud tuua lavale Dostojevski romaani seisundid, tegelaste ja nende tunnete pingeväljad ning tõlkinud need verbaalsest tekstist nüüdistantsu ja -balleti sulamil põhinevasse liikumiskeelde.
Maarja Tõnissoni ja Nele Suisalu tantsulavastus „See on see“ on installatiivne lavateos, kus tooni annavad liikumine ja helilised otsingud.
„See on see“, autorid ja esitajad Nele Suisalu ja Maarja Tõnisson, tehniline abistaja Revo Koplus, valgus-, foto- ja videokunstnik Jekaterina Abramova. Esietendus 18. VIII SAALi biennaali raames Eesti kunstiakadeemia arhitektuuriteaduskonnas Tallinnas Pikal tänaval.
Tühi ruum. Kuulmisega seotud anatoomiaterminid seinal. Toolid. Kehad. Hääled. Kajad. Maarja Tõnissoni ja Nele Suisalu tantsulavastus „See on see“…
„Beetareaalsus“, autorid ja lavastajad Raho Aadla ja Arolin Raudva, kunstnik Nele Sooväli, muusikaline kujundaja Artjom Astrov, valguskunstnik Karolin Tamm. Tantsivad Raho Aadla, Arolin Raudva, Mari-Liis Eskusson, Age Linkmann, Kadri Sirel, Joonas Tagel, Sigrid Savi ja Allar Valge. Esietendus 16. VIII Tartu linnafestivalil „Uit“.
Festivali „Uit“ raames esietendunud tantsulavastuse „Beetareaalsus“ võib liigitada…
Raho Aadla ja Rene Köstri värsked soololavastused tutvustavad erisuguseid arusaamu liikumisest ning pakuvad huvitavat ristlõiget nii üldinimlikest (ja jumalikest) kui ka identiteediga seotud teemadest.
Eesti vanim nüüdistantsuteater seab esikohale tantsulise liikumise selle traditsioonilises mõttes, taandamata tantsu lavastustervikus video või sõna kõrval lihtsalt üheks tähenduskandjaks paljudest.
Taani tantsutrupi Next Zone „Rituaal“ („Ritual“), koreograaf Lene Boel, helilooja Rex Caswell, valguskunstnik Jesper Kongshaug. Tantsivad Daniel „Sonic“ Rojas ja Dany „Nono“ Grimah. Tallinna etendus 10. IV Kumu auditooriumis.
Lavastuses „Rituaal“ pöördutakse tantsu rituaalse alge poole: inuitide kultuur ja mütoloogia on ühendatud nüüdisaegse tänavatantsu esteetikaga. Tegemist on visuaalselt mõjusa ja tantsijate…
„Sissy pojad“ mõjub väga veidra ja absurdihõngulisena, teisalt sisaldab stseene, mis nõuavad etendajailt-tantsijailt äärmist keskendumist ja häid füüsilisi võimeid.
Erivajadustega inimesi kaasavas teatris lasub lavastajal suur vastutus, iseäranis oluline on usaldus ja ausus.
Poolas Wrocławis 14. X kuni 13. XI korraldatud festivali „Teatriolümpia“ alaprogramm „Rohkem kui teater“.
Maailma teadaolevalt esimene professionaalsete pimekurtidest näitlejate teatritrupp Nalaga’at (’puuduta’) loodi Tel Avivis 2002. aastal. Teatris tegutseb 11 näitlejat, kellest enamikul on geeniveast tingitud, kurdina sündimise ja nägemise järkjärgulise kaotusena avalduv Usheri sündroom. Näitlejad suhtlevad puudutuste abil. Teater sündis eesmärgiga lõimida pimekurdid ühiskonnaga ja…
„Seisund ja disain“, autor, helikujundaja ja esitaja Karl Saks, dramaturg Maike Lond-Malmborg. Esietendus 21. X Kanuti gildi Püha Vaimu saalis.
Etendaja laseb objektidel ruumis esile kerkida, annab neile agentsuse, kõnekuse. Fookuses on mateeria, vahel iseseisvana, vahel suhtes etendajaga. „Objekti omadus“ ja „esemete kvaliteet“ ongi selle lavastuse võimalikud märksõnad. Kui esemed astuvad (või kutsutakse) dialoogi etendajaga, lisandub suhe…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.