Olenemata sellest, et ülevaatenäituse formaat, kus raam sulgeb teose iseendasse, on peaaegu asendunud arusaamaga näitusest kui installatiivsest keskkonnast, näib mulle, et kuraatorid mõtlevad liigagi harva näitusest kui millestki, millel on sissejuhatus, teemaarendus ja kokkuvõte. Sellel on tõenäoliselt ka väga lihtne põhjus: inimesi, kes peavad nagu mina dokumentaalse jutustusena üles ehitatud näitust kõige täiuslikuma näitusekogemuse mudeliks, ei ole tõenäoliselt ülearu palju. Lugeja võib siinkohal kulmu kergitades küsida, kas meil siis ajaloomuuseume…
Diāna Tamane võime tulla lagedale uue looga oma perekonnast nii, et keegi ei heida sisule või vormile kordust ette ka siis, kui näib, et kõik võimalused on ammendatud, on lihtsalt hämmastav.
Eva Mustoneni näitusel „Paljulubav“ oli kõik valesti. Kui riiulist näituse materjale välja õngitsesin, sain aru, et aeg on küps müsteerium lõpuks ära korrastada.
Reimo Võsa-Tangsoo teose tehnika ja materjalide loetelu on etiketižanri irooniline kommentaar, kuid ka installatsiooni kõige täpsem võimalik kirjeldus.
Kogo näitusega on Muravskaja teinud sammu analüütilise abstraktsionismi poole, üldistanud aia kujundi, taandades ühtlasi fotograafia meediumi selle algkomponentidele.
Raamat ja näitus „Ajaloost läbi“ sündisid, sest kunstnik Peeter Linnapist on saanud ajalugu, ent ajaloolane Linnap tegutseb edasi.
Peeter Linnapi näitus „Ajaloost läbi“ Pallase galeriis kuni 20. II, kuraatorid Andrus Kannel ja Peeter Linnap.
Peeter Linnap, Ajaloost läbi. Tekstide autorid Peeter Linnap, Thomas McEvilley, Mary Ann Lynch, John Stathatos, Jan-Erik Lundström, Inka Schube, Friedman Horner, Johannes Saar, Peeter Laurits, Reet Varblane ja Rainer Vilumaa, toimetajad Peeter Linnap,…
Marco Laimret on eelkõige huvitanud täielik seostatus, seda just risoomselt. Kuid algus ja lõpp on siiski möödapääsmatud, vähemalt videomängu juures.
Marco Laimre isikunäitus „A.S.T.A. 1.0 / Black Flag Shadow“ Tartu Kunstimajas kuni 15. XII.
2017. aasta lõpul Tallinna Kunstihoones avatud Marco Laimre suurest isikunäitusest „Motor“ ehk „Mootor“ kirjutades kasutas Kunst.ee peatoimetaja Andreas Trossek kujundit, millega kirjeldas Laimret kui plahvatust, kelle reeglite rikkumisest jääb pärast…
Nostalgia on imelik haigus. Martin Parr küll tõsise dokumentalistina selle all ei kannata, kuigi on end intervjuudes kirjeldanud lootusetu romantikuna.
Martin Parri näitus „Toona. 1990. aastad: Balti riigid ja Venemaa üleminekuajastul“ (kuraator Peeter Linnap) ja Gustavo Sagorsky näitus „Sonja“ (kuraator Diana Tamane) Nooruse galeriis…
Igor Savtšenko tõstatatud foto ilmutamise ja ilmutamata jätmise, üle- ja alavalgustamise küsimused on kultuuriloolised universaalid, mis ei sõltu fototehnoloogiast ja kunstiteooria arengust.
Igor Savtšenko näitus „Uuest suhtumisest fotograafiasse“ Nooruse galeriis kuni 6. IV.
Valgevene fotograafi Igor Savtšenko ja Minski koolkonna rahvusvaheline tähelend sai alguse kahest näitusest: „Uus nõukogude fotograafia“ („New Soviet Photography“) Helsingis 1988.–1989. aastal ja „Fotomanifest: nüüdisfotograafia Nõukogude Liidust“ („Photo Manifesto: Contemporary Photography in the…
Nii nagu kosmosevallutus oli Sambia riigile sümboolselt sama oluline kui Ameerikale ja Nõukogude Liidule, nii on ka Mäetamme riikide vahel lõhutud perekonna lugu universaalne.
Kui küsida, miks on Kurismaa masinad nagu nukumeistri veidrad mängulised ukerdised, siis tuleb vastust otsida pigem ulmežanrist kui kineetilise kunsti ajaloost.
Enesekriitilised kureerijad, kes üritavad vältida rahvusvaheliste suurnäitustega kaasnevat koloniaalset pilku maailmale, võivad võtta biennaalilt kunstilise sõltumatuse ja poliitilise kõnevõime.
Balti triennaal Riias Kim?-is kuni 18. XI. Triennaali kunstiline juht Vincent Honoré, kuraatorid Dina Ahmadejeva, Canan Batur, Neringa Bumbliene, Cédric Fauq ja Anya Harrison, kujundaja Tadas Karpavičius.
Suvi otsa oli kunstiajakirjanduse üks keskne teema biennaalindus ja seda olenemata sellest, et tänavu polnud Veneetsia biennaali aasta. See-eest…
Kuraatoritöö üks õilsamaid eesmärke on vabakunsti hüljata võivate andekate autorite pildilhoidmine.
Joanna Hoffmanni kureeritud Indrek Aaviku, Edgar Juhkovi ja Kaspar Tamsalu näitus „Olemise äär“ Tartu Kunstimaja suures saalis ning Alar Tuule näitus monumentaalgaleriis kuni 29. VII.
Kunstiajalooline üldistus, kuigi meelevaldne ja paratamatult sõnastaja autoriteetsust toitev, on end tõestanud kui suurepärane loo jutustamise tööriist, millest ma ei näe põhjust loobuda. Kuigi alati, kui kriitikuna selle võtte juurde naasen, tunnen…
Kui Alexei Gordin jääb vaikseks, kas on siis tegemist metakriitilise naljaga filosoofiast kütkestatud kunstnike aadressil või vaevab Gordinit hirm, et teda ei võeta tõsiselt?
Alexei Gordini näitus „Ma jäin vaikseks“ Kogo galeriis kuni 16. VI.
Alexei Gordini jutustuste tegelaskonda iseloomustab üksindus ja sündmuspaiku hüljatus. Ilmselt, kui seista galeriis üksinda, püksid rebadel, tekibki kummaline tunne. Nii delikaatsest intsidendist nagu kunstimuuseumi külastamine saab pihtida koduköögi turvalises keskkonnas oma…
Tanja Muravskaja: „Uudistes esitatakse päevakajalisi teemasid konjunktuurselt. Mina ei saa vaatajat pommitada, vaid pean valima visuaalsed lahendused, mis ei ole agressiivsed.“
Kiwa ja Martin Kikas on „Lugulaulu“ kirjelduses pidanud tähtsaks rahvusmütoloogiat, helilahendusena on valminud aga Noora arhitektuuriga sobiv sünteetiline ambient.
Pärast Kumu näitust „Sünkroonist väljas. Helikunst vaatega minevikku“ võib väita, et helikunst on Eestis institutsionaliseeritud ja aktsepteeritud kui iseseisev kunstiliik. Kuid sellegipoolest on rahvusarhiivi uue hoone Noora tarvis just helikunsti teose tellimine märgiline sündmus. Sellelt võtab jõudu vaid asjaolu, et helikunstiteose kasuks otsustamist põhjendab või pigem vabandab töö…
Eesti kunsti iseloomustav kohmakus ei ole tingitud ei saamatusest ega vahendite nappusest, vaid on meie kunstivälja eripära.
Eva Mustoneni isikunäitus „Tiniseb võõras metsas“ Tartu kunstimuuseumi kunstikabinetis 31. III – 24. IV, kuraator Peeter Talvistu.
Tartu Kunstimuuseumi neljandat korda välja kuulutatud muuseumi valik ehk muuseumi hinnangul kõrgendatud tähelepanu vääriv noor autor on Eva Mustonen.
Seadmata kahtluse alla muuseumi sisedemokraatiat, tundub mulle, et muuseumi valiku taga on Peeter Talvistu. Varasemalt on laureaadid…
Tartu Kunstimaja ja Tallinna Kunstihoone asukad on huvitavad isikud, ent mida veel peale andmebaasi oleme selle projektiga võitnud?
Raivo Kelomehe videoinstallatsioon „Eesti kunstnike triloogia“ Tartu Kunstimajas kuni 13. XII.
Interaktiivne video on formaat, millega Raivo Kelomehe nimi seostub enesestmõistetavalt. Nii on viimase kahe aasta jooksul filmitud ning tükati ka varem eksponeeritud videoinstallatsioon „Eesti kunstnike triloogia“ teosena ootuspärane. Mööndes oma ebapiisavaid teadmisi meediakunsti ajaloo ja hetkeseisu kohta, väldin siinkohal pikemat arutelu…
Mooste külalisstuudio ehk MoKS on tõenäoliselt Lõuna-Eestis kõige aktiivsema ja laiaulatuslikuma rahvusvahelise suhtlusega kultuurikorraldaja. Tegutsetakse 42 km kaugusel Tartust, nii et tegemist on suhteliselt isoleeritud kohaga: Tartule on see siiski piisavalt lähedal, et võimaldada kommunikatsiooni kohaliku kunstiväljaga. MoKS on tegutsenud juba üle kümne aasta, ent see kontakt on olnud paraku pigem…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.