Ove Büttneri poeetilise diskursuse ainukordsete sukeldumiste igast küljest turritavad kunstiajaloolised skeletid, kord elanud meistrite hiilgus ja kahtlused.
Urmas Pedaniku pakutud maaliversioon pole kindlasti küünilisem kui praegune reaalpoliitika, kultuurielu või tõmbetuulte käes vaevlev maailmamajandus.
Urmas Pedaniku näitus „Üleminekud“ Tallinna Linnagaleriis kuni 6. IX, kuraator Tamara Luuk.
Urmas Pedaniku väljapanek „Üleminekud“ on autoril järjekorras seitsmes, kui võtta tema 2010. aasta „Vaated“ siinsamas Tallinna Linnagaleriis uue tulemise alguseks. 2018. aasta „Simuleeritud maailmade“ eest Draakonis ja sellest 2019. aastal tuunitud retrospektiivosaga „Tehismaastike“ nime all eksponeeritud näitusekomplekti eest Haapsalu Linnagaleriis…
ARS Factorys tegutsevad maalijad, graafikud, fotokunstnikud ja disainerid, avatud on galeriipinnad ja kunstipoed. Vähemalt esialgu on latt kõrgel hoitud.
Robin Nõgisto näitus „Censored Reality“ ehk „Tsenseeritud tegelikkus“ Arsi showroom’is 12. – 31. V ja Reimo Võsa-Tangsoo näitus „[ 1 | 2 ]“ Arsi projektiruumis 11. III – 30. V.
ARS Factory kui kaubamärk peaks tekitama rõõmsat äratundmist põlvkonnas, kes mäletab Eesti NSV Kunstifondile kuulunud tarbekunstiateljeede toodangut (neist aegadest saab…
Ludmilla Siim omandab väärilise koha Eesti kunstis vaid suure ülevaatenäitusega, kus Soome perioodi paremikuga kõrvu on väljas ka 1960ndate ja 1970ndate hitid.
Ludmilla Siimu maalinäitus Tallinna keskraamatukogu galeriis kuni 30. IX.
Ludmilla Siimu maalinäitus Tallinna keskraamatukogus koosneb eranditult Mart Lepa kogu töödest. Soomes Milla Siim-Kaasinenina üle neljakümne aasta kunstnikuna tegutsenud Ludmilla Siim, äsja oma 80. sünnipäeva tähistanud kunstnik, väärinuks mõistagi suuremaid ja kindlasti valgemaid ruume. Tõenäoliselt sobivad raamatukogu…
Seekordsel Veneetsia biennaalil on arvestatud ennekõike publikuga. See ei tähenda aga mingil juhul hinnaalandust kvaliteedis, vaid otsekohesust ja vaheldusrikkust.
Esimene Bangkoki biennaal lubab väita, et nüüdiskunst on erinevalt rahvuslikkust tasalülitavast massikultuurist võimeline rahvusliku eripära integreerima.
Bangkoki kunstibiennaal „Teispool õndsust“ („Beyond Bliss“) 19. X 2018 – 3. II 2019, kuraator Apinan Poshyananda.
Esimest Bangkoki kunstibiennaali (Bangkok Art Biennale ehk BAB) esitleti rahvusvahelisele kunstieliidile 13. V 2017 Veneetsia biennaali avapäeval otse Canal Grande kõrval. Nagu lubatud, oligi Bangkoki biennaal kõigile huvilistele avatud, seda hiigellinna kahekümnes paigas. Osa võttis sellest üle 75 nimeka kunstniku…
Eesti filmitegijad on tihedas rahvusvahelises konkurentsis aru saanud, et Eesti ajalugu ja selle dramaatika kõnetab teisigi. Kujutavas kunstis üritatakse aga väliskuraatorit püüda nii-öelda võõraste sulgedega.
Lõppev aasta on mõnes mõttes üldisemalt leinalise tähendusega: NO99 kadumine ehk enneaegne nullijooksmine ja ühtlasi eesti noorema põlve teatripubliku reetlik käitumine teeb kurvaks. Meie kultuuris ei ole üleliia palju ekspordikvaliteeti, millel on potentsiaali laias maailmas endale päriselt nime teha. Kui…
Kui Kumu näitusel oli omaaegne hüperrealismilaine uusima fotorealistliku kunstiga suhteliselt nõrgalt seotud, siis Tartu valikus võidab eelkõige Tõnis Saadoja.
Estonia teatri Eesti peo järelmõju lahtus juba järgmisel päeval, ent NO99 teekond ERMis kütab kirgi veel pikka aega. Ka juubeli kunstiprogramm annab hulganisti ainet, et mõelda kunsti, riigi ja kunstniku vabaduse üle.
Tallinna kesklinna galeriides oli jaanuaris vaadata mitu installatsiooninäitust, mis pakkusid võrdlusainet teemade põrkumise ja/või visuaalselt kattuva materjali kasutamisega.
Tõnis Saadoja näitus „Stuudio“ Tallinna Kunstihoone galeriis kuni 11. II.
Tõnis Saadoja maalinäitus „Stuudio“ keskendub väliste tunnuste järgi historitsistlikule klaaspärlimängule, rakendab maalitehnilist virtuoossust koos mõõduka dekonstruktsiooniga või kui Saadoja saatetekstist laenata, täidab ta sel näitusel „lõputuid valgeid laike juba mitu korda…
Performance’i-kunsti uue n-ö targa laine kunstilisest intensiivsusest saadava katarsiselaadse kummastava tunde edastamiseks on sõnad liiga kategoorilised, sest välistavad tõlgendusvõimaluse.
LVII Veneetsia biennaal Arsenales, Giardinis ja kõikjal linnaruumis kuni 26. XI. Austria paviljon (komissar Christa Steinle, kunstnikud Brigitte Kowanz ja Erwin Wurm) ning Saksa paviljon Giardinis (kunstnik Anne Imhof, performance teisipäevast pühapäevani pärast kella 11st kahe tunni ning 3. – 6. X ja 23. – 26. XI pärast kella 10.15 nelja tunni jooksul).
Veneetsia…
Mart Vainre enesedistsipliin on tugev, tundub, et kontseptualist temas on edukalt seljatanud maalijanärvi ja värvidega möllamise soovi.
Mart Vainre näitus „Mullid“ Tallinna Linnagaleriis kuni 4. VI, helikujundus Ekke Västrik.
Mart Vainre näituse „Mullid“ saatetekst ütleb selgelt, et kunstnik imiteerib pintsli ja värvide abil digitaalseid pilditöötlusvahendeid.
Iseenesest pole maalikunsti klammerdumine teiste meediumide külge (eriti nende, kustpoolt maal on eksistentsiaalset ohtu tajunud) midagi uut. Alates esimeste dagerrotüüpide nägemisest, täpsemalt aastast 1839,…
Esteetiline, kuid teravalt praegusaegne maal ei ole luksusbutiigi sisekujundus.
Alice Kase näitus Tallinna Linnagaleriis kuni 3. I 2016, Jüri Kase näitus „Valge joon“ Tallinna Kunstihoone galeriis 20. XI – 13. XII ja Andres Tali „Ma:l“ Draakoni galeriis 24. XI – 12. XII.
Jüri Kase Tallinna Kunstihoone galeriis äsja lõppenud „Valge joon“ oli näitus, mille pressitekst Tamara Luugilt oli sedavõrd hästi ja Kase loomingule uudse vaatenurga alt kirjutatud, illustratsiooniks valitud fragment värskest…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.