Kui terve maailm on pimeduse ookean, siis polegi ehk paremat kui hoida kinni teise inimese, lähedase kehast. H. H. Jahnni loodud ookeanis on keha ainus kindel pind.
Teelolek tundub olevat John Dos Passosele sama tähtis teema kui raha, ent vastupidiselt raha painele kangastub teelolekus ameerikaliku unistuse romantika.
„Martin Edeni“ ja „Tove“ süžeed ühendab see, et mõlemad nimikangelased elasid maailmas, kus allutati tunded kommetele – või vähemalt oodati inimeselt seda.
Mängufilm „Tove Janssoni rääkimata lugu“ („Tove“, Soome-Rootsi 2020, 100 min) režissöör Zaida Bergroth, stsenarist Eeva Putro, operaator Linda Wassberg, helilooja Matti Bye. Osades Alma Pöysti, Krista Kosonen, Shanti Roney, Eeva Putro, Robert Enckell jt.
Mängufilm „Martin Eden“ (Itaalia-Prantsusmaa-Saksamaa 2019, 129 min), režissöör Pietro Marcello, stsenaristid Mauricio…
Fotoseeria, mis muudab nähtamatu otsekui korraks nähtavaks, tõlgib liikuva nähtamatuse tonaalsuste, välgatuste, varjude keelde, teeb püsimatusest ainsa püsivuse.
Piia Ruberi fotonäitus „Sein“ Jaani kiriku galeriis kuni 10. X.
Selles pole midagi üllatavat, kui fotokunstis on tegemist ajaga. Iga foto on ju ajaline, ajast tõukuv, ajale vastanduv, ajalisuse illusiooni ühtaegu loov ja paljastav. Ega me ei teagi, mida aeg õieti endast kujutab, mil määral on see…
Üha sagedamini tajutakse isiklikku vabadust mitte lihtsalt eneseteostusena, vaid meelekindlust nõudva vastupanuaktina „süvariigile“, „peavoolumeediale“, „tavameditsiinile“ jne.
Kirjandust populariseerida tähendab seista suhtluse ja kõneregistrite vaheldusrikkuse ning maailmakogemise mitmekesisuse eest. Kõike seda on praegu hädasti vaja.
Šestovi eksistentsialismi puhul tõuseb esile, kui tugevalt on ta sidunud omavahel isiklikkuse ja muutlikkuse. Tee iseendani liigub ebakindluses, püsimatuses.
Lev Šestov, Hiiobi vaekaussidel. Palverännakud läbi hingede. Vene keelest tõlkinud Ants Paikre, toimetanud Urmas Tõnisson, kreekakeelsed tsitaadid toimetanud Triin Rebane. Toomas Pauli saatesõna. Sarja „Avatud Eesti raamat“…
Inimestevahelises reaalsuses pole maad, pole tektoonilisi laamu, kindlat toetuspunkti, on ainult põhjatu vesi, olgu see siis parasjagu peegelsile või mitte.
Rakvere teatri „Nagu peeglis“, autor Ingmar Bergman, dramatiseerija Jenny Worton, tõlkija Triin Tael, lavastaja Madis Kalmet, kunstnik Pille Jänes, valguskunstnik Priidu Adlas, muusikaline kujundaja Peeter Konovalov. Mängivad Grete Jürgenson, Märten Matsu, Madis Mäeorg ja Tarvo Sõmer. Esietendus 13. IX Rakvere teatri väikeses saalis.
1.
Ingmar Bergman on kummaline autor, tema…
Looduse krooni paradoks: inimese suhe keskkonnaga on viinud ökoloogilise katastroofi lävele. Kroon, mis kiiskab keset prügimäge.
Eksistentsi paradoks: inimene asub ühtaegu maailma sees ja selle kõrval, ühtaegu elab maailmas ja vaatleb seda, s.t talle ei piisa ainult maailmas viibimisest, vaid ta peab mõtlema, miks ja kuidas ta maailmas viibib. Edasi: maailma kogemine tähendab ühtlasi selle loomist. Inimene loob oma kogemustest maailma kohta pildi, mis asetub tema teadvuse…
Mängufilm „Teesklejad“ (Amrion, Eesti, 2016, 102 min), režissöör Vallo Toomla, stsenaristid Andris Feldmanis ja Livia Ulman, operaator Erik Põllumaa, helilooja Kārlis Auzāns. Osades Mirtel Pohla, Priit Võigemast, Mati Abel, Meelis Rämmeld jt.
Vallo Toomla „Teesklejate“ foon on praeguseks juba nõnda positiivne, et tundub imelik väljastada vähegi jahedamaid signaale. Olles kaalunud tavalisi kriitiku…
1.
Olemata asjatundja, tundub mulle, et vene kirjanduses võib märgata kaht suurt hoovust. Ühes Ljudmila Ulitskaja romaani „Daniel Stein, tõlkija“ mõjul sündinud essees nimetasin neid hoovusi kainestavaks ja ülendavaks kirjanduseks.1 Väga lühidalt kokku võttes iseloomustab kainestavat kirjandust reaalsustaju eelistamine ideaalide loomisele, ebaromantiline, kohati lausa naturalistlik kujutamisviis ning kirjutuslaadi kaldumine irooniasse, sotsiaalkriitikasse ja groteski. Ülendav…
1.
Korralik arvustus peaks mõnedel andmetel sisaldama arvustatava teose sisu lühikest kokkuvõtet – muidugi sellist, kus on jäetud osavalt paljastamata süžee sõlmpunktid. Michel Houellebecqi teostest rääkides süveneb minus tunne, et sisu ümberjutustamine annab teose analüüsile juurde üsna vähe. Seda mitmel põhjusel.
Kõigepealt kipuvad Houellebecqi süžeekäigud teosest teosesse korduma: kohtume üksikute meestega, kes igatsevad lähedust,…
Pille-Riin Larm tõstatab artiklis „Vaeslaps festivalil“ (Sirp 3. VI) olulise küsimuse uue „Eesti kirjanike leksikoni“ ja/või uue Eesti kirjandusloo vajalikkusest. Larmi osutusega saab vaid nõustuda, igati hea, et ta sellele puudujäägile tähelepanu juhib, olgugi et leksikoni osas ei tuleks vaadata mitte Eesti Kirjanduse Teabekeskuse, vaid siis pigem Tartu ülikooli eesti kirjanduse õppetooli või…
Mängufilm „Ole tervitatud, Caesar!“ („Hail, Caesar!“, USA 2016, 106 min), režissöörid-stsenaristid Ethan ja Joel Coen, operaator Roger Deakins, helilooja Carter Burwell. Osades Josh Brolin, George Clooney, Alden Ehrenreich, Ralph Fiennes, Tilda Swinton, Scarlett Johansson, Frances McDormand, Channing Tatum, Jonah Hill jt.
Vendade Coenite filme on mõnigi kord keeruline žanriliselt määratleda. „Ole tervitatud, Caesar!“ on kindlasti ajastufilm, aga Coenite…
Lugedes Pierre Michoni jutukogu „Pisikesed elud“, hakkas mulle tunduma, et neilt vähem kui paarisajalt leheküljelt saab hästi kätte prantsuse kirjanduse olemuse. Siis jäin mõtlema, mida see „prantsuse kirjanduse olemus“ õieti tähendab. Ega vist muud, kui tavapärasest tugevamat resonantsi mu senise lugemiskogemusega. Olen pikka aega olnud prantsuse romaanikirjanduse austaja, ilma XIX sajandi…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.