Balti graafikute väljapanek „On the Edge of Change“ ehk „Muutuse serval“ Riia Art Space’is 11. VI – 6. VIII, kuraatorid Ieva Nagliņa, Al Paldrok ja Taje Paldrok ning kujundaja Paulis Liepa.
Eva Kolditsa ja Mingo Rajandi „Elajannad“ on vormilt tegelikult muusikaline luuleõhtu või lavakava, veidi süngetooniline või siis melanhoolne kabaree, millesse mõni brechtilik (vähem weillilik) noot sisse sõidab. Olemuslikult on see ju täpselt see, mida ma armastan ja mis on mulle elus ka tolle teatraalse tuuma moodustanud (olen noil radadel mõlema loojaga ka kohtunud ja toda ruumi jaganud).
Võib-olla tekitaski minus dissonantsi väga teadlikult külm, teatraalne lava, kus ulmelised-hõbedased traadid või viljakõrred…
Kunstil ei ole üht eesmärki, rolli, lohutust või kohustust – see on võimalus olla inimene, valu- või paitegevas mõttes, elu lembehaardes, ta lämmatavas maadlusvõttes. Isegi, kui see kõik juhtub Pärnus.
Kordaloov mõistus on haaranud iga-aastase ülevaatenäituse ja lugenud sinna sisse vägeva narratiivi, lõpmatult haakivad kujundid ja loonud sellest eesti kunsti praeguse näo.
Lily Marleen Verilaskja „Oma veres“ on tähenduslõks, süüdistus või torge, rahutus või murdumine, murtus sees, mida selle olemus ja esitusviis justnagu esmapilgul ei lubaks.
Loodetavasti on nõustamisliinidel, eluliinidel jm tööl vähemasti sama tundliku näitlejavaistu ja -andega inimesed, kuigi raske öelda, kui palju oli „Poeetiliste konsultatsioonide“ telefonikõnes näitlemist.
Tänavune kevadnäitus on nagu päris näitus. Nagu igal nii suurel näitusel, on ka seal kaost ja dissonantsi, kuid valik on täpsem, suunatum, selgem ja otsusekindlam.
„Keiserlik kokk“ on ehitatud üles kahe erisuguse hingamistehnika vaheldamisele ja just see lisab nõtkust, toob natuke tragielementi tollesse komöödiasse.
Eesti Draamateatri „Keiserlik kokk“, autor ja lavastaja Andrus Kivirähk, kunstnik Kaspar Jancis. Mängivad Aleksander Eelmaa, Kaie Mihkelson, Harriet Toompere, Ivo Uukkivi, Christopher Rajaveer ja Jan Uuspõld. Esietendus 11. XI 2020 väikeses saalis.
Friedebert Tuglase „Keiserlikul kokal“ ja Andrus Kiviräha „Keiserlikul kokal“ on vaid väikesed, sümboolsed ühendusliinid. Mõlema keskmes on vana…
Eve Kase ja Elo-Hanna Seljamaa kuraatoriprojekt on fragmentaarium, kollaaž, kogu katkendeid, miraaž Käsmust, mitte Käsmu ise, kuid kindla kuraatorikäe tõttu õnnestunud väljapanek.
„Kuidas rääkida salapaigast seda reetmata“ Noblessneri Shipyardis, lahtioleku aega on pikendatud 11. XII kella 12-22 ja 12. XII kella 10-18. Osalejad Eve Kask, Eero Alev, Anni Kagovere, Anna Kaarma, Sidney Lepp, Mark Antonius Puhkan, Mari-Liis Sõrg, Liisa Tammert, Kelli Valk, Mart Veelmaa, Liis-Marleen…
Solarise epitaaf
ahh jätke see pidu katku ajal
jätke see abstraktne impressionism
see hülgemöla ja kajakaväljaheidete kopulatsioon
me ajaloo ristteel
kriiskavad katuste kohal kriiskavad
priiskavad galeriides kohvikuis priiskavad
must tuhat elu ei tähenda midagi
kellegi elu ei tähenda midagi
varesejalad ja minevikupookstavid
hunnitud maalid – see tähendab
maalid ilma hunnideta –
ilma tänapäevakunnideta
Attilade asemel ropud…
Loone Ots: „Usk, et Vene keiser tahab maarahva lunastada, on täiesti loomulik, ent paneb eestlased ränga valiku ette.“
15. juulil jõuab Luunja kultuuri- ja vabaajakeskuses lavale Henrik Visnapuu seni mängimata näidend „Keisri usk“ (lavastaja Raivo Trass), mille Estonia teater 1939. aasta sügisel Vene hirmus kavast välja viskas. Näidendis, mille lavaletoomisega tähistatakse Visnapuu 130. sünniaastapäeva, räägitakse Eesti taluinimeste keerulisest valikust 1845. aastal, kui raske aja üleelamiseks loodeti saada abi…
Charles Bukowski on sümbol, veel mõni aeg tagasi nimetasid kõik endast lugupidavad noored luuletajad, eriti tütarlapsed, teda oma eeskujuks.
Paide teatri „Luuleõhtu Bukowskiga“, autor Charles Bukowski, idee autorid ja esitajad Ursel Tilk ja Kenn-Eerik Kannike, helimaastike kujundaja Kenn-Eerik Kannike. Esmaettekanne 28. II Paide Wabakohvikus, salvestus tänavu aprillis. Kättesaadav veebis https://www.paideteater.ee/luuleohtubukowskiga
Mu sügav ja põhimõtteline usk nende paarikümne või pisut rohkemagi aasta jooksul, mil ma olen avalikkuse ees…
Eesti räpptekstide vinüülplaat ei ole esteetilise kogemuse allikas ega imeline retk metsikute tekstide maailma, kuid väärt kogumikuga on tegu sellegipoolest.
Muuseum on nagu kaitstud pind, kus valikud on juba tehtud, külastaja ülesanne on valikuid hinnata, seedida ja järele proovida, aga see pole kaos või geriljasõda, vaid institutsioon.
Juhan Liivi robustsus, kohatus, paranoilisus ja ärevus on sageli maetud koolikirjanduse ja aulakõnede tolmu alla – ta on loomu poolest palju metsikum.
Juhan 20. X Kumu auditooriumis festivalil „Sügisjazz“. Riho Sibul (laul, kitarr), Jaak Sooäär (kitarr), Henno Kelp (basskitarr), Ervin Lillepea (trummid). Kavas Juhan Liivi tekstidele loodud laulud.
Juhan Liiv…
The Biofilm Sistersi lavastust võib olemuslikult kirjeldada kui nelja naise ühist stand-up’i, kusjuures huumor on mõnuga ja mõnusasti üles ehitatud.
The Biofilm Sistersi „All That Goes Right“ („Kõik, mis läheb hästi“). Autorid-esitajad Arolin Raudva, Mari-Liis Eskusson, Katrin Kreutzberg ja Alise Bokaldere, dramaturgilised toed Iggy ja Maike Lond-Malmborg, valguskujundaja Oliver Kulpsoo, kostüümikunstnik Kärt Hammer. Esietendus 21. V Kanuti gildi saalis.
Oleme ühiskonnaga veidras sõlmpunktis: mingis mõttes on lokkava…
Mida radikaalset ja maailma muutvat annaks pühademunade-ülevaatusnäitusega ette võtta? Järsku on see kaose kohta liiga korralik? Järsku peaks seda eksponeerima kuhjatisena-labürindina?
Eesti Kunstnike Liidu XIX aastanäitus Tallinna Kunstihoones, Tallinna Kunstihoone galeriis ja Tallinna Linnagaleriis kuni 9. VI. Žürii Elin Kard, Tamara Luuk, Jaan Manitski, Sirli Oot, Andra Orn ja Peeter Talvistu, kujundaja Kaarel Eelma. Kunstnikud Vivian Ainsalu, Vano Allsalu, Andre Joosep Arming, Anonymous…
Kaja Kann on vigade ja ärevuse, rahutuse, ekslemise mootor ning praeguse aja kunstikeelele on see kaunis oluline. Talle võib küll nii sõge mõte pähe tulla, et tõmmata oma maailma Helle Laas.
Nukuteatri „Ikaaria mängud“, autor, lavastaja, kunstnik ja koreograaf Kaja Kann, dramaturg Madis Kolk, helilooja-kujundaja Kalle Tikas, valguskunstnik Madis Kirkmann. Mängivad Helle Laas ja Kaja Kann. Esietendus 20. I ovaalsaalis.
Kuidas lepitada lepitamatut, mis on ometigi…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.