Näitusel on esindatud vihjed kohalikule pärimusele ja nn eelmodernsele külakultuurile, vanakreeka müütidele, tuntud muinasjutule ja universaalsetele elukaare sümbolitele.
Eesti kunstis hakati seksitöötajaid kujutama saksa ja prantsuse moodsa kunsti eeskujul, kuigi ka kohalik sotsiaalne tegelikkus toetas teema ülevõtmist.
Vabamu väljapanek on teostamata monograafilise uurimuse või suuremamahulise näituse kondikava. Jääb loota, et sellele järgnevad põhjalikumad käsitlused.
Uus portreefilm püüab jälgida ja nähtavale tuua Mare Tralla isiksuse eri külgede kõrval kogu tema olemust läbivat sisemist loomesundi. Mis teda käivitab? Kuidas? Miks?
Eesti Energiate näitus sai pealkirja tõdemusest, et vanemas eas saab kunstitegemisest paratamatus ja harjumus. Harjumuse jõud pole aga vähem tähtis kui ambitsioonikas eneseteostus.
Naiskunstnike tööde kohalolu Kadrioru kunstimuuseumi Flandria kuldse ajastu näitusel peegeldab autentselt flaami tollast kunstielu, hariduslikke ja ühiskondlikke olusid.
Näitus „Memlingist Rubensini. Flandria kuldne ajastu“ Kadrioru kunstimuuseumis kuni 31. X, kuraator Katharina Van Cauteren (The Phoebus Foundation), kaaskuraator Greta Koppel (Eesti Kunstimuuseum) ja koordinaator Niels Schalley (The Phoebus Foundation). Valik Phoebuse fondi XV–XVII sajandi flaami kunsti kollektsioonist.
Kadrioru kunstimuuseumi näitusel „Memlingist Rubensini. Flandria kuldne ajastu“ on eksponeeritud kolm teost kolmelt autorilt,…
Flo Kasearu loometegevus paigutub professionaalse kunstivälja piiridesse, kuid on valmis neid piire ületama, selleks et anda oma oskused ja vahendid vägivallaohvrite käsutusse.
Tallinna Linnagalerii näituse pealkiri on laenatud Naima Neidre teoselt, kuid loodus ja aja voolamine sobivad kõigi kolme autori teoste ja loomehoiakuga.
See Kohtla-Järve, mis on minu mällu salvestunud, ei ole tänasest päevast. Pole seal juba aastaid käinudki. Ei tea, mis on lisandunud linnapilti või mis kadunud. Tean, et pole enam seda eesti kooli, mille lõpetasin ning millest mul on vägagi vastakad mälestused. See-eest on nüüd riigigümnaasium. Stalinistlik arhitektuur on oma koha…
Autoriehe on ehtekunstniku ainulaadne meistriteos. Neid ehtekunstnikke, kes nende kõrval väikeseeriaid või ka tiražeeritud ehteid ei loo, on siiski vähe.
Hilkka Hiiop: „Lõppotsust ei rajata materjaliuuringutele, vaja on ka kunstiteadlase konossöörlikku pilku ja stiilianalüüsi, arhiiviandmeid ja (kunsti)ajaloolist üldpilti.“
Ajaliselt ja temaatiliselt lõdvalt piiritletud väljapanekutel saab näidata töid, mis muidu avalikkuse ette ei jõua, kuid kuraator peab suutma oma ideed vaatajale selgelt esitada.
Krista Möldri tajumisruum, mis on nii fotograafiline kui ka fotograafia võimalusi ületav, annab võimaluse peatuda, vaadata ja unistada ning vajaduse korral unustada.
Krista Möldri näitus „Jah, siit ma käisin tihtipeale mööda“ Arsi maja galeriis kuni 29. X.
Krista Möldri näitusest „Mittekohad“ 2014. aastal kirjutades sõnastasin kunstniku loomeprintsiibid järgmiselt: „Iga tema näitus kui…
Siinse kultuurigeograafia eelistamine annaks „Foto Tallinnale“ selgema identiteedi ja eripära, mille pärast võiksid messi vastu huvi tunda ka välismaised fotokunsti huvilised.
Nüüdisfotomess „Foto Tallinn“ Kai keskuses 27. – 29. IX.
2010. aastast toimuv Eesti fotokunstimess on sel aastal saanud uue nimetuse „Foto Tallinn“ ja uue asukoha vastavatud Kai kunstikeskuses. Kui algusaastatel oli…
Anna-Stina Treumundi valimine rahvusvaheliselt tuntud fotokunstikeskuse Tallinna filiaali avanäitusele on hea avalöök Eesti nüüdisfotokunsti tutvustamise protsessis.
Anna-Stina Treumundi näitus „Lilli, Reed, Frieda, Sabine, Eha, Malle, Alfred, Rein ja Mari“ Fotografiska Tallinnas kuni 15. IX, kuraator Brendt Arell.
Anna-Stina Treumund (1982–2017) sai meie kunstielus tuntuks eelkõige autobiograafiliste ja identiteedipoliitiliste foto- ja videoprojektidega, mille keskseks tegelaseks olid heteronormatiivsete ja patriarhaalsete soorollide raamidesse mittesobituvad (nais)subjektid. Siinse kujutavkunsti ja visuaalkultuuri kontekstis nimetati…
Kuigi näituse kuraator ei väida, et tegu on feministliku lähenemisega, kuid ei näituse teemapüstitus ega enamik töidki poleks sündinud naiste ühiskondlik-kultuurilise emantsipatsiooni ja kriitilise teadlikkuseta.
Näitus „Isekeskis. Naine kujutamas naist“ Tartu kunstimuuseumis kuni 28. IV. Kuraator Kadri Asmer, kujundaja Marika Raudam ja graafiline kujundaja Madis Katz.
Tartu kunstimuuseumi näitus „Isekeskis. Naine kujutamas naist“ on kujukas näide, kuidas pea viiskümmend aastat tagasi Lääne-Euroopas ja Põhja-Ameerikas alguse…
Ingrid Ruudi: „Feministlik arhitektuurilugu püüab laiendada objektide ringi, mida pidada piisavalt väärtuslikuks, et neid analüüsida ja seega need ajalukku kirjutada.“
Arhitektuurimuuseumis 19. maini avatud näituse „Oma tuba. Feministi küsimused arhitektuurile“ kuraator, kunstiteadlane Ingrid Ruudi on ette võtnud Eestis esimesena üsna vähe uuritud ja senistest traditsioonidest eristuva vaatenurga ruumikultuurile.
Kirjanik Virginia Woolf, kelle kuulsale, 1929. aastal avaldatud esseele on osutatud näituse pealkirjaga, pidas naiste eneseteostuse vältimatuks eelduseks oma ruumi…
Tulevikus oleks huvitav näha, kuidas Keiu Maasik militaarsuse ja mehelikkuse diskursuse lahti mõtestab, kuid ühe dokumentaalse lühifilmi tarvis on õige keskenduda perekonna loole.
Kirke Kangro: „On väga oluline, et inimkaotuste mälestamiskohad saavad kuju kunstiteosena: looming ei korva kaotust, aga justkui suhtleb nendega, kellele see on osaks saanud.“
Krista Kodres: „Kunsti ja kunstiteaduse kude on põimunud keeruliselt, ühiskondlikult ja erialaselt. Uurija võimalus sellega toime tulla on süveneda mõnda ilmingusse ja sedakaudu jõuda laiemate seosteni.“
Kui noorust ja tegusust ülistav avalik sõnum vanadust ei malda hinnata, siis meenutavad selle väärtust pilvi maalivad kunstnikud.
Kai Kaljo näitus „Vanadus@vabadus“ Vabaduse galeriis kuni 13. IX ja Annika Haasi, Elo Liivi ja Jekaterina Kultajeva näitus „Nägemise õpetus“ Tallinna Kunstihoone galeriis 29. VII – 3. IX.
Suvelõpu pealinnas oli teineteise kõrvale sattunud kaks näitust: ühe teemaks nägemispuudega inimesed ehk kogemus olla pime, teisel vanadus. Kui lubasin kirjutada vanadust kõnetavast näitusest,…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.