Margo Kõlarit küsitleb autorikontserdi eel Kerri Kotta.
Mulle näib, et sinu loomingu tõlgendamisel osutub kõige intrigeerivamaks autoristiili määratlemine. Olles küll selgelt tajutav, pole see siiski kirjeldatav üheselt kirjeldatavate kompositsioonitehniliste valikutena. Ühelt poolt näid olevat justkui kõigesööja, teiselt poolt omandab kõik, mida sa kasutad, iseloomulikult helge värvingu. Kuidas seostuvad sinu muusikas erinevad kompositsioonitehnikad ja stiilid sinu autoristiiliga?
Võib-olla peaksin ma vastamisel alustama pisut kaugemalt. Tallinnasse tulles hakkasin käima heliloojate liidu iganädalastel töökoosolekutel, kus…
Peaaegu märkamatult eesti uue muusika üheks lipulaevaks tõusnud ansambel U: – Tarmo Johnnes (flööt), Helena Tuuling ja Meelis Vind (klarnet), Vambola Krigul (löökpillid), Taavi Kerikmäe (klaver), Merje Roomere (viiul) ja Levi-Danel Mägila (tšello) – on üllitanud teise CD, mis koondab pealkirja „Protuberantsid” alla rea eri maade nüüdisheliloojate teoseid. Nagu plaadibukletis mainitud, tähendab sõna „protuberants” helendavat gaasipurset päikese pinnal. Ilmselt tuleks seda mõista äkilise vallandumise metafoorina, mis analoogiliselt päikese pinnal tekkivate päris…
Giuseppe Verdi ooper „Attila”: muusikaline juht ja dirigent Erki Pehk, lavastaja Üllar Saaremäe, kunstnik Madis Nurms, koreograaf Oleg Titov, valguskunstnik Margus Vaigur. Solistid Anatoli Siuko (Valgevene), Sandra Janušaitė (Leedu), Vladislav Sulimski (Venemaa), Erik Fenton (USA ) ja Mati Palm, koorijuht Ramūnas Tilvikas, pianist Helin Kapten ning Kaunase Riikliku Muusikateatri orkester ja koor. PromFesti ja Endla ühisprojekt 2. VI Endla teatris.
Juba 2003. aastast saadik on muusikateatrihuvilistel olnud võimalus kaasa elada Pärnu…
Loobumine muusikaajaloost kui narratiivist ja selle asendamine muusikaloo kui narratiividega pole vanade hierarhiate lagundamisel olnud alati edukas. On tõsi, et uuemates käsitlustes väärtustatakse muusika(elu) aspekte (kas või näiteks muusikaharrastusega seonduv, institutsioonid jne), mida eelkõige meistriteostele, s.o tippudele keskendatud muusikaajaloos peeti sageli ebaolulisteks. Nimetatud muusika(elu) aspektide aktsepteerimine muusikaloo olulise osana on võimaldamas ka „kultuurilistel ääremaadel” hakata kirjutama meistriteoste osas ehk mõnevõrra vaesemaid, kuid ajalooliselt ometi esimesi „täisväärtuslikke” omi muusikalugusid. Muidugi paistab see…
Mõned tähelepanekud Bertmani virtuaalsete apelsinide kohtaErinevalt traditsioonilisest sõnateatrist võib ooper kui muusikal põhinev nähtus pakkuda lavastajale kavatsuste realiseermisel hoopis suuremat vabadust. Põhjus on selles, et muusika, olles ooperi identiteedi peamine kandja, säilitab oma strukturaalse terviklikkuse üldreeglina ka kõige fantastilisemate lavastuslike ideede tulva all. Ühelt poolt on muusika oma tugeva emotsionaalse laetuse poolest sõnast kui vahendajast küll piiravam, kuid teiselt poolt võimaldab just muusika abstraktne loomus seda mis tahes sisuga suhteliselt…
Reedel kõlas Estonia kontserdisaalis Erkki-Sven Tüüri VII sümfoonia Eesti esiettekanne.
Kaasaegses muusikas ei ole vist palju olulisi heliloojaid, kelle loomingus oleks sümfoonial niivõrd oluline koht. Seejuures ei viita see žanrimääratlus Erkki-Sven Tüüri puhul mingilgi määral teatavatele restauratiivsetele hoiakutele, mida võib teinekord tajuda muusika neoromantilistes suundumustes. Sümfoonia tähistab pigem võimalust asetada kõla kui helilooja muusika üks olulisi mõõtmeid täiesti uude konteksti, siduda see muusika dialektilise arenguga ja anda selle kaudu kõlale monumentaalne …
Ääremärkusi Kaire Maimets-Voldi vastvalminud doktoritööleTeatavasti võib uue muusika analüüs traditsiooniliste meetoditega osutuda sageli ummikteeks. Probleem ei seisne tegelikult uue muusika helikõrgusliku, rütmilise (meetrilise) või vormilise analüüsi võimatuses: vahendeid selle tegemiseks muusikateoorial ju on. See seisneb pigem heliteose struktuuri kui muusikaanalüüsi objekti teisenenud staatuses. Klassikalises muusikas on analüüsi kui tegevuse üheks peamiseks õigustuseks tõdemus, et teose esteetilise sisu moodustavad selle struktuuri alaosade (olgu nendeks siis üksikheli, harmoonia, faktuurikihistus või vormilõik) omavahelised…
Ansambel U: esikplaat „U:”Kuigi kaasaegset kunstmuusikat on Eestis ikka ette kantud, ei ole uue, sõjajärgsetel aastakümnetel loodud muusika esitamisele spetsialiseerunud ansamblite traditsioon Eestis veel kuigi pikk: taasiseseisvusaja kontekstis võiks rääkida kahest põlvkonnast. Kui esimest, n-ö 1990ndate põlvkonda esindab NYYD Ensemble, siis teist Ansambel U:. Viimane pole eesti uue muusika esitajana enam ammu uustulnuk ega vaja ehk enam pikemat esitlemist.
Ansamblite Heinavanker ja Voces Musicales vaikse nädala kontserdid 5. ja 10. IV Jaani kirikus.
Vaimuliku muusika esitamisel seisab interpreet tihti teatavat tüüpi paradoksi ees. Muusika olemuseks tuleb pidada liikumist, s.t kulgemist ühelt pingeseisundilt teisele, vaimulik muusika peaks aga enda kohta käiva epiteedi õigustamiseks viitama selgelt mingile liikumise taga olevale ajatule, s.o teatavas mõttes liikumatule seisundile. Hea interpreedi ülesandeks jääb muusika mõlemad aspektid esile tuua. Mõnikord aitab interpreeti helilooja, kes on ajalikkuse…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.