See, kui populaarne oli RAM pärast sõda koos Ernesaksaga, on legend. Neid, kes seda ise mäletavad, ei ole enam palju. Kuidas võrdlete toonast ja tänast RAMi?
Kuno Areng: Kui võrrelda Ernesaksa-aegset ja tänast RAMi, siis on vahe väga suur. Kõigepealt ei ole praeguses RAMis nii palju lauljaid. Kui Ernesaks tuli 1944. aastal Jaroslavlist ja hakkas koori asutama, nõudis ta suurt koori – lauljaid 76-77, koos dirigentidega 80 – ja saavutas väga…
Kogemuste kuld. Vestlusi koorijuhtidega. Koostajad Ants Soots, Ene Üleoja, Aivar Leštšinski, Monika Pullerits, Kristi Kiilu, Katrin Puur (enamasti ka intervjueerijad), Hedvig Lätt ja Tiia Penjam, toimetaja Joosep Sang, keeletoimetaja Daila Aas. Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, 2013. 340 lk.
Mihhail Gerts kõneleb Kersti Innole kümne dirigendiaastaga kogetust.
Mihhail Gerts on aastast 2007 rahvusooperi Estonia dirigent ning käesolevast aastast Saksa Muusikanõukogu programmi „Dirigentenforum” stipendiaat. Alustanud dirigendina juba 19aastaselt, on nüüdseks kümne aasta jooksul kogunenud arvestatav kogemuste pagas mitmes žanris. Üks viimaseid töid oli maikuine salvestus plaadifirmale Warner Classics teosega, mis valmis aastal 2011, mil Tallinn oli Euroopa kultuuripealinn ning mille maailma esiettekannet Tallinna Jaani kirikus juhatas samuti Mihhail Gerts…
Tänavuse Nargeni festivali (vt kava lk 31 ja infot ka www.nargenfestival.ee) viimastel nädalatel on keskmes Eller ja Pärt. Eesti muusika ühe teerajaja Heino Elleri sünnist möödus selle aasta 7. märtsil 125 aastat. Nargeni festival tähistab seda helilooja elule ja loomingule mitmel viisil sissevaatavate sündmustega: toimuvad ka kammerkontserdid, kus ettekandel Elleri viiulipalad ja kogu kvartetilooming, ja mängitakse Elleri-teemalist mononäidendit „Pauluse kiriku kellad”. Festivali krooniks on kontsert 1. septembril Noblessneri valukojas, kus…
Piia Ruber
Eesti Filharmoonia Kammerkoori laulja ja solistina tuntuks saanud tenor Mati Turi sai esimesed ooperiristsed 1998. aastal John Adamsi ooperi „Nixon Hiinas” kontsertettekandel (Mao), aastal 2004 järgnesid esimesed rollid lavastustes: Soomes Aleksandri teatris Dvořáki ooperis „Näkineid” (Prints) ja Nargeni Ooperi produktsioonides. Tema nähtav ooperilaulja karjäär algas aga järgmisest aastast, kui ta oli jäänud vabakutseliseks ning hakanud esinema Soome ooperilavadel: Tampere Ooperis tegi ta kaasa Verdi „Othellos” (Cassio) ja Kokkoneni „Viimastes…
Intervjuu Lembit Orgsega
Oled Eesti muusikaelus tuntud pianisti, klavessinisti, ansamblisti, koolitaja ja pedagoogina. Üks sinu olulisi huvisid ja uurimisobjekte on aastaid olnud Johann Sebastian Bach, kelle muusika sügavustesse oled püüdnud tungida nii interpreedi kui teoreetikuna: võtnud ette reise Bachi radadele, käinud kuulamas maailma parimaid Bachi interpreete. Ajalehes The New York Times kirjutati: „Klassikalise muusika vallas ei ole tänapäeval midagi usaldusväärsemat kui András Schiff Bachi mängimas”. Kas jagad seda arvamust?
Lembit Orgse:…
Meistri haare. Meenutusi Bruno Lukist. Koostanud Maia Lilje, keeletoimetajad Tiina Talts ja Ilona Raidmaa. Kujundanud Marek Vilba. Eesti Klaveriõpetajate Ühing, 2009. 160 lk.
Rõõm eesti klaverimängu kõrgest tasemest on juurtega, mida tasub teadvustada ja mäletada. Tõhusat tuge selles osas pakuvad raamatud meie väljapaistvatest pianistidest-pedagoogidest. Meenutusraamat Bruno Lukist (30. VI 1909 – 31. V 1991) on välja antud professori 100. sünniaastapäevaks. Siin elustub lugejale õpilaste ja teekaaslaste isiklike meenutuste kaudu jäägitult…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.