Georg Otsa nimelise Tallinna Muusikakooli sümfooniaorkester (GOSO) ja dirigent Kaspar Mänd esindasid Eestit 1.–13. VIII Charente-Maritime’is toimunud noorteorkestrite festivalil Eurochestries.
GOSO jaoks oli see esimene pikem välisreis. (Möödunud sügisel osales orkester Kaspar Männi käe all ka Helsingis toimunud lühifestivalil, mis oli pühendatud
Jean Sibeliuse 150. sünniaastapäevale ning kus oli põhirõhk eesti ja soome muusikal. Mõne aasta eest käidi mängimas Peterburi Jaani kirikus.)
Seekord oli repertuaar väga mahukas, kokku 15 teost. Lisaks õpiti kahe…
Eesti Kontserdi hooaja avakontsert: 1. IX Estonia kontserdisaalis Orchestre de Paris, dirigent Paavo Järvi. Kavas A. Pärdi „Silhouette. Hommage à Gustave Eiffel”, I. Stravinski „Petruška”, B. Bartóki Orkestrikontsert op. 116.
Paavo Järvi on Orchestre de Paris’ ees muusikajuhina hooajast 2010/2011. Kontaktid orkestriga, keda on juhtinud ja juhatanud ka sellised korüfeed nagu Karajan ja Solti, ulatuvad tagasi aastasse 2004, mil P. Järvi oli juba nii Cincinnati SO kui Frankfurdi hr-Sinfonieorchesteri kunstiline…
Mari Tampere-Bezrodny 60. sünnipäeva tähistamiseks 27. IV Estonia kontserdisaalis.
Mari Tampere laiahaardeline tegevus pedagoogi ja interpreedina on ulatunud tervesse maailma: kolme muusikakõrgkooli õppejõud (EM TA, Sibeliuse akadeemia, aastail 1996–2001 ka Moskva konservatoorium), meistriklassid ja festivalid kõikjal Euroopas ning USAs ja Hiinas, osavõtt rahvusvaheliste konkursside žüriitööst, esinemised paljudel maadel nii solisti kui kammermuusikuna. Suurejoonelisel õhtul esinesidki Tampere õpilased, keda tal (kavalehe järgi) on olnud üle 120. Laval nägime neist solistidena ning orkestris…
VII konkurss „Noor muusik” 30. II – 4. IV Tallinnas.
Aprilli algul oli Tallinna vanalinn taas täis andekaidlapsi ja konkursielevust. Rahvusvaheline,juba VII lastekonkurss „Noor muusik” („YoungMusician”) oli seekord lülitatud Tallinna kui kultuuripealinnaprogrammi. Osavõtjaid oli tulnud14 riigist ja kõigil erialadel kokku võistlesüle 80 lapse. Arvukamalt olid mõistagi esindatudlähinaabrid Venemaa, Läti, Leedu ja Soome,aga osavõtjaid oli ka Iirimaalt, Inglismaalt,Norrast, Rootsist, Valgevenest jm, kaugeimadkülalised Lõuna-Aafrika Vabariigist. Sellisena onüritus aja jooksul märkamatult tõusnud arvestatavaterahvusvaheliste konkursside…
Rahvusvaheline Haapsalu keelpillifestival 19. – 25. VII
Tänavu toimus Haapsalus juba 17. keelpillimängijate festival ja sellega seonduv keelpilliõpilaste 16. suvekursus. Kuni aastani 2007, mil kunstiline juht oli Tõnu Reimann, kandis see pealkirja „Viiulimängud”. Praeguse nimetuse all korraldatakse festivali kolm viimast aastat, kunstiliseks juhiks Eva Punder. Seekord sisaldas keelpillinädal seitset kontserti, kursusel osales poolsada noort viiuldajat ja tšellisti. Eesti paljude teiste festivalide seas hakkab Haapsalu oma silma sellega, et toob avalikku kultuuriellu debütantidena…
Igal aastal
Kord aastas kogunevad Euroopa keelpilliõpetajad mõnda kenasse linna arutlema keelpillimängu mineviku, oleviku ja tuleviku üle. Need kokkusaamised võimaldavad hoida end kursis mujal toimunu ja toimuvaga ning näha eri õppesüsteemide hüvesid ja karisid. Seekordne, 38. ESTA konverents toimus mai alguses Belgias pitsikudujate ja trühvlite ning kanalite ja sillakeste linnas Brugges (linna flaamikeelne nimi Bruges tähendabki sildu). Brugges elas XV sajandil madalmaade kunsti üks tähtsamaid esindajaid Jan van Eyck. Tema tööd…
„Violino bis!”: Mari Tampere ja Aleksandra JuozapenaitėEesmaa 24. IV Tallinna raekojas.
24. aprillil andsid Mari Tampere ja Aleksandra JuozapenaitėEesmaa kolmanda, eelviimase kontserdi L. van Beethoveni viiulisonaatide sarjast. Algselt ühte hooaega plaanitud tsükkel on veninud päris pikale: esimene kontsert oli aprillis 2008, teine aprillis 2009. Nii jäävad sarja osad pigem iseseisvaiks kontsertideks ühe ja sama helilooja muusikaga kui läbiva idee kandjaiks, mis mõistagi ei kahanda nende väärtust.
4. detsembril andis Kadriorus hooaja avakontserdi uuenenud koosseisuga Tallinna Kammerorkester. Kontsert kuulus kontsertide sarja „Kuldaeg”, mida alustas eelmisel hooajal klavessinist Reinut Tepp. Kavas olid Vivaldi „Aastaajad” ja Tšaikovski „Serenaad” keelpillidele C-duur op. 48. Kontserdi muusikaline juht ja kontsertmeister oli Lev Klõtškov Peterburist. Tallinna Kammerorkestril on kogu aasta vältel olnud vastuolude tõttu Tallinna Filharmoonia juhtkonnaga äärmiselt ärevad ajad, mis tipnesid orkestri ümberformeerimisega. Asja käiku on hoolikalt jälginud meedia ja sellesse on…
Eesti Kontserdi hooaja avakontsert: Frankfurdi Raadio Sümfooniaorkester, solist Janine Jansen (viiul), dirigent Paavo Järvi, kavas Bartóki ja Bruckneri teosed. 27. VIII Estonia kontserdisaalis.
Eesti Kontserdi tänavuse hooaja avamise austav ülesanne oli antud Frankfurdi Raadio Sümfooniaorkestrile ja Hollandi viiuldajale Janine Jansenile. Kontserti Bartóki ja Bruckneri teostega juhatas orkestri peadirigent Paavo Järvi. Eesti viimase aasta kontserdielus on kuuldud kolme mainekat välisorkestrit: Berliini filharmoonikuid, Londoni SOd eesotsas legendaarse Valeri Gergijeviga ja nüüd siis…
London Symphony Orchestra, dirigent Valeri Gergijev, kavas Sergei Prokofjevi, Igor Stravinski ja Sergei Rahmaninovi teosed. 14. V Estonia kontserdisaalis.
Londoni Sümfooniaorkester (LSO) kuulub hetkel maailma absoluutsesse tippu, paiknedes ajakirja Gramophone kriitikute tänavuse hääletuse tulemusel neljandal kohal maailma 20 parima orkestri seas. Kuuldud kontserdi järel tulebki esimesena keelele sõna „kvaliteet”. Üliharva kuuleb sellist intonatsiooni- ja kõlaühtsust nagu tol õhtul. Vaimustasid tasakaalus faktuur, absoluutne läbipaistvus ja mängijatevaheline kontakt kõigis detailides, teemade märkamatu…
Lembit Orgse ja Teet järvi Haapsalus Okase muuseumis. lembi mets
Eesti Päevalehes Leigo festivali puhul ilmunud ülevaade Järvide suurest suguvõsast võtab silme ees kirjuks muusikulgi, saati siis muusikakaugemal inimesel. Laiem üldsus teab hästi Neeme Järvit ja tema poegi-dirigente, aga et Järvisid-muusikuid on kokku paarikümne kanti, on enamikule tõenäoliselt üllatuseks.
MARI TAMPERE (viiul) ja ALEKSANDRA JUOZAPENAITĖ-EESMAA (klaver) Kadrioru lossis 11. IV, kavas Beethoveni viiulisonaadid nr 1–3 op. 12 (pühendatud Antonio Salierile).
Eesti muusika- ja teatriakadeemia õppejõud professor Mari Tampere ja professor Aleksandra Juozapenaitė-Eesmaa esitavad lähema aasta jooksul nelja kontserdiõhtu raames kõik Beethoveni kümme viiulisonaati. Staažikam kontserdikülastaja mäletab kindlasti Beethoveni sonaatide ettekandeid viiuldaja Jüri Gerretziga, sarjas esines tookord mitmeid pianiste. Pianist Heljo Sepp omakorda kaasas oma kontserditsüklisse mitmeid viiuldajaid. Neist kontsertidest saadik on aga…
Eesti Akordioniliit tähistas oma 10. aastapäeva piduliku kontserdiga ja sellele järgneva koosviibimisega Tallinna raekojas 13. XI.
Peatuksin siinkohal akordioni mõistel üldisemalt, sest selle pilli ajalugu pole laiemalt tuntud ja ka tänapäevase akordioni ning tema repertuaari suhtes valitseb hulk eelarvamusi.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.