Merike Estna viimase viie aasta looming on näitusel väljas ideaalsete museaalidena ja valmis vastu võtma ka publikut, kes tahab kunstinäitusel näha lõpetatud teoseid.
Vitaly Komar: „Olen tõdenud, et võimud ja valitsused erinevad üksteisest ärrituvuse ja tundlikkuse astme poolest.“
Vitaly Komar (1943) on tegutsenud koos Aleksandr Melamidiga (1945) tandemina Komar ja Melamid. Nad mõlemad omandasid kunstihariduse Moskva kunstikoolis ja Stroganovi instituudis ning olid 1970ndate lõpul sunnitud emigreeruma Ameerika Ühendriikidesse. Nad on tuntud eelkõige sots art’i leiutajatena, kuid nende Ameerika projektidest on meilgi varem kõneldud „Rahva valiku“ projektist, kus nad selgitasid üheteistkümnes riigis…
Mihkel Ilusa Hobusepea näitus on võimalik algus vestlusele, mis võiks areneda maalikunsti meediumit ja elu mõtet lahkavaks filosoofiliseks aruteluks.
Mihkel Ilusa näitus „Pista see endale seina“ Hobusepea galeriis kuni 31. VII.
Hobusepea galeriis avatud Mihkel Ilusa isikunäitus on puhas rõõm kõigile neile, kes on mingil põhjusel oma pead vaevanud maalikunsti tuleviku üle. Kas maalikunstiga on mõtet veel jännata neil, kes ei taha saada ilusate ja kalliste luksusasjade…
Köleri auhinna laureaat Laura Põld: „Digitaalsele maailmale vastukäiguna on käeline-kontaktne meedium saanud aktuaalseks vabade kunstide teaduskondades üle maailma.“
Nädal tagasi kuulutati EKKMis tänavuseks Köler Prize’i võitjaks Laura Põld. Žürii hindas kunstniku avatud ja vastuvõtlikku lähenemist näituse olustikule ning tema leidlikkust ja loomingulisust eri materjalide kasutamisel. Publiku auhinna pälvis ülekaalukalt Art Allmägi.
Kuidas enesetunne on pärast tihedat rebimist? Mida nüüd peale hakata teadmisega, et oled võitnud Eesti kõige…
Katja Novitskova esinemine New Yorgi moodsa kunsti muuseumi näitusel „Kujutiste ookean“ on esimene Eesti kunstniku ülesastumine MoMAs. Kuidas see juhtus?
Katja Novitskova rahvusvaheline edu on kahtlemata täiesti omaette fenomen, aga selles võib näha ka Eesti kunstile mitmes mõistes märgilist arengut. Mu professionaalne eetika tõrgub Novitskova edu liigselt Eesti kunstimaastikuga…
Kui vaadata, milline kultuurivaldkond on Eestis sel aastal kõige enam olulisi teemasid avalikku arutellu toonud, siis ei ole see paraku Eesti nüüdiskunst, vaid nüüdisteater. Mõelgem kas või siiani kestvale lainetusele, mis järgnes avalikkuses seni suuresti maha vaikitud haigusele, depressioonile pühendatud Tallinna Linnateatri ja draamateatri kaksiklavastusele „Varesele valu …”…
Radikaalselt uus kunstimuuseum ei saa tekkida vastandamisel vanaga, vaja on originaalprogrammi.
Näitused „Kampsunid ja Kostabid. Tartu näitusepaigad 1990–2014” kuni 1. VI, kuraator Triin Tulgiste; „Loodusmaagia – müstilised hetked Eesti kunstis”, kuraator Rauno Thomas Moss, ja „Valge maika”, kuraator Flo Kasearu kuni 8. VI Tartu Kunstimuuseumis.
Liisa Kaljula
Kujutage enesele…
Metamodernismi ehk informeeritud naiivsuse, pragmaatilise idealismi, aga ka mõõduka fanatismi aeg on käes.
Kui Siim Kallas pärast peaministri kandidaadi kohalt taandumist vastas juba Brüsselist Eesti Ekspressi peatoimetaja Allar Tankleri küsimustele, tõsteti tema öeldust välja järgmine lause: „Eesti ajakirjandus peab valima, kas olla eliidiga või eliidi vastu”. Neile, kes lugesid…
Kriitika on modernsuse institutsioon par excellence: suunatud edasipürgimisele, tugevuse toetamisele ja nõrkuse paljastamisele. Ometi on selles modernsuse institutsioonis midagi, mis laseb inimkonnal paista ilusana, sest keskne ei ole siin mitte individuaalne, vaid kollektiivne pürgimus. Olen mitmetelt Eesti loovinimestelt kuulnud, küll mõneti erinevas sõnastuses, et väikeses Eestis peaks kriitika…
Hea kunst reageerib tundlikult ja intelligentselt olulistele küsimustele.
Möödunud sügisel viibis Eestis Ida-Euroopa performance’i-kunsti uurija Amy Bryzgel. Ta kohtus kunstnike ja kuraatoritega, pidas loengu Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuses. 2013. aasta suvel ilmus Suurbritannia kirjastuse I. B. Taurise väljaandena tema raamat „Performeerides Ida. Performance’i-kunst Venemaal, Lätis ja Poolas 1980.…
„Iseäranis huvipakkuvad selles seoses on tekstid, mis põhimõtteliselt ei anna elementide ühetähenduslikku järjestust, vaid jätavad valikuvõimaluse lugejale.”
Juri Lotman1
Hea näitus on Eestis midagi meistrisaladuse taolist: see on keeruline interdistsiplinaarne sooritus, vabariigi peale on käputäis inimesi, kes teavad, kuidas seda läbi viia. Sellest ei kirjutata. Sellest ei räägita. Ja kui…
Ludmilla Siimuga vestleb näituse „Üksi linnas” kuraator Liisa Kaljula.
Jüri Palmi ja Ludmilla Siimu ühisnäitus Kumus oli meie viimase aja kunstiajaloo üks üllatuslikumaid ja huvitavamaid tõlgendusi. 1970ndail Eesti kunstinäitusi usinasti külastanutele tuli küll eksponeeritud tööde enamik tuttav ette, pakkudes nostalgilist äratundmisrõõmu, kuid nende koos esitamine tõi välja nii Palmi…
Näitus „Puhas” on Märzi projektiruumis kuni 30. VII .
Näitus „Puhas” on Märzi projektiruumi nagu valatud: ruum on krobeline, ebapuhas, ebaühtlane, tööd aga puhtad ja suures osas ühele ideele ja materjalile redutseeritud. Ent ei ole päris nii, et siin oleksid koos noorema põlve järjekindlad minimalistid, näitus on pigem Tartuga…
Margus Tamm
Tallinna Linnagaleriis lõppes nädalavahetusel Artishoki aastanäitus. Artishok on jooksvale kunstikriitikale suunatud ajaveeb, mis on tutvustanud noorema põlvkonna kunstnikke ja uusi kunstist kirjutajaid, aga ka kunstileibel, mille risoomikujuline logo viitab edasitungimisele ja erinevate avaldumisvormide otsimisele. Aastanäitus on paari isikunäituse, mõttepargi ja screening-programmi kõrval Artishoki esimene mastaapsem katse hõivata…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.