Margit Mutso on veendunud, et Leonhard Lapini ime ei ole möödas, kunstnikuna on ta endiselt tegus ja uut otsiv.
Dokumentaalfilm „Leonhard Lapin. Protsess“ (Eesti, 2020, 75 min), autor Margit Mutso, operaator Meelis Kadastik, monteerija Kalle Käärik, produtsent Eros Brambat.
Keda arhitektidest avalikkuses hästi teatakse? Nii nagu näiteks tuntakse moekunstnikke nägupidi. Vilen Künnapud? Raine Karpi? Ehk Emil Urbelit? Millegipärast on kujunenud nii, et loomealadest kõige laiaulatuslikuma, ühiskonnas kõige suurema mõjuga valdkonna…
Ehkki arhitektuuri ei looda arhitektidele ja kõik inimesed peaksid teadma, mis asi ruum on, ei ole see nii. Arhitektuuri tuleb endiselt tõlkida, näiteks filmikeele vahendusel.
Kersti Uibo: „Dokumentaalfilmi tegija ei tohi kunagi olla tähtsam kui inimesed, keda ta filmib.“
Räägi palun lähteülesandest, mille Adeli rehabilitatsioonikeskuse ja nüüd adopteerimise teemaga püstitad. Kuidas sa selle talvel alustanud tudengitele sõnastasid?
Laiemalt seisneb lähteülesanne selles, et dokumentaalfilmi tegija ei tohi kunagi olla tähtsam kui inimesed, keda ta filmib. Filmitegija peab tegelikult nagu ära kaduma. Ja kuna see meie kultuur on praegu selline, et kõikjal on tipud ja räägitakse kogu…
Uued arhitektuuri lühifilmid tekitavad huvi hoolimata sellest, et kokkupuude arhitektuuriga on kohati vaid põgus. Neis on algusest peale rõhku pandud atmosfäärile ja keskkonnas tekkivale tunnetusele.
Võib kahelda, kas „Tolmu“ teema „Võõras“ mõtted jõuavad inimesteni, kellele see oleks hädavajalik.
Linnafestival „Tolm ‘17“ 21. ja 22. VII EKKMis.
Peaaegu kümnendipikkuse ajalooga „Kultuuritolmu“ on pühitud eri paikades. Alustati Patarei merekindluse rannaribalt, siis nihkuti paariks korraks sisemaale, Telliskivi loomelinnakusse. Selle aasta festivali majutas Kultuurikatla ja linnahalli naaber, EKKMi kompleks. Ruum on selle kunsti- ja muusikapeo identiteeti voolinud intensiivsel moel ning andnud publikule äratundmist või distantsi…
ERSO muusikud jagati Telliskivi loomelinnakus laiali.
ERSO koosseisud muusikapäeval 1. X Telliskivi loomelinnakus. Meelis Vind ja ansambel, ERSO naistšellistide kvartett C-MIMM, ERSO Brass, keelpillikvartett Prezioso, Triin Ruubel ja Mati Lukk, ERSO vioolakvartett, Kaido Suss ja Mari-Katrina Suss, Liz Wirestring alias Liis Viira, VGV Trio, ERSO flöödikvartett, Triin Krigul ja Vambola Krigul, ERSO löökpillirühm, Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, dirigent Andres Kaljuste, lugeja Ardo Ran Varres jt.
Kavas: Meelis Vind, Terry Riley, Arvo Pärt,…
Nii nagu Estonia teatrimaja seisab sajandat aastat keset linna kui ankur, mille ümber kavandatakse uut ja lammutatakse vana arhitektuuri, on ka selle hoone sisu siinse kultuuriruumi teljeks. Estonias eile esietendunud ballett „Bajadeer” loob mitmekülgse kohtumispunkti: Toomas Eduri lavastajavisioon kõrvutub Marius Petipast alguse saanud klassikaga, inglise kunstniku Peter Docherty ruumiline atmosfäär dirigent Risto Joosti häälestatud Ludvig Minkuse helimaailmaga.
Toomas Edur, „Bajadeeri” lavastaja
Mida tegite „Bajadeeris”…
Tallinna ülikooli kampus on valmis. Vähemasti selles mahus, mida lubab kõrgkoolile praegu kuuluv maa-ala. Eeskätt välistudengeid silmas pidavalt ladinakeelsete nimedega ristitud hoonemahud on mitmekülgse päritoluga: XX sajandi algveerandist kuni vastvalminuteni, tellitud otse arhitektilt või ehitatud arhitektuurivõistluse tulemusena.
Käesolev kirjutis vaatleb paari kuu eest valminud Nova maja: juhtumiuuringus on kõrvu hoone arhitektide, sisearhitekti, seal tegutseva õppejõu ja tudengi arvamused. Eesmärk on võrrelda eri lähtepositsiooniga inimeste mõtteid…
Just Ain Angeri Mefisto jäi kandma „Fausti” lavastuse filosoofilist igavikulist mõõdet, olles mõistetud omal kombel lunastama inimeste jätkuvaid halbu valikuid. (Foto: Harri Rospu)
Arhitekt Maris Kerge vestleb teatrist ja lavakujundusest teatrikunstnik Ene-Liis Semperiga.
Mulle tundub, et arhitektuur valdkonnana on omaks võtnud mustrid, mis hoiavad ta elus, ent piiravad arengut, ei vii edasi. Hoopis huvitavam on arhitektuur oma alternatiivsetes avaldumisvormides, näiteks installatsioonide või ruumimudelitena. Kiirema tempo ja…
Intervjuu viie noore eestlasega, kes on töötanud maailma nimekate arhitektide juures
„Ühisväli” („Common Ground”) on tänavuse Veneetsia arhitektuuribiennaali katusteema, millega suurnäituse kuraator David Chipperfield võtab kokku kogu arhitektuurivaldkonna teemaspektri. Suunamine siseringi koostööle ja avatusele on kantud nn staararhitektuuri kriitikast. Teen siinkohal katse uurida seda isikukeskse arhitektuuri fenomeni viie eesti noore kaudu, kes on (olnud) seotud nn staararhitektide büroodega. Küsimustele vastavad Carl-Dag Lige, kes töötas Kopenhaagenis…
Näitus tutvustab arhitektitöö tagamaid
Näitus „Viini Eksiilid. Helisev arhitektuur” kinos Helios 10. IX – 18.IX.
„Kujutle, et sul on aed ja seal muru, mida igal pühapäeval niidad. Sa saad kindlapeale perfektse muru. Aga ometi ei tea sa mitte midagi hekipügamisest või puu mahavõtmisest, sest su aias lihtsalt ei ole hekki ega puid …” See arhitektuuritudeng Johan Tali kesksuvine vastus küsimusele, kas ta plaanib pärast kooli lõpetamist…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.