Jaak Sooäär: „„Jazzkaar“ on ainuke mitteriiklik suur muusikaüritus, mis elas 1990ndate esimese poole üle. See oli aeg, kui rahval ei olnud üldse raha ja kõik korraldajad hävisid.“
„Jazzkaare“ peakorteris kogub festivalieelne sagin üha hoogu. Astun festivali staabist läbi, uksekell heliseb sageli ning inimesi tuleb ja läheb. Lähme džässkitarrist Jaak Sooäärega Anne Ermi kabinetti juttu puhuma. „Jazzkaare“ hing Anne on arvuti taga ametis, aga kuna peagi 30aastaseks…
Eestis ei kujuta vist keegi „Jazzkaart“ ette ilma Anne Ermita, kuid Berliinis 1964. aastal käima lükatud džässipidu sai oma esimese naiskuraatori Nadin Deventeri alles tänavu.
Eesti muusikute esinemine „Pori Jazzil“ on juba aastaid olnud loomulik, seepärast ei põhjustanud taoliselt kontsentreeritud eesti muusika annus tavatut rahvamurdu.
Eesti muusikud festivalil „Pori Jazz“ 13.–22. VII Poris.
Eesti Jazzliidu ja „Jazzkaare“ projekti „Jazzikingitus Euroopale“ eesmärk on olnud tutvustada eesti džässiloomingut ja muusikuid mainekatel Euroopa festivalidel. Eesti Vabariigi 100. aastapäeva puhul viidi džässikingitused Belgiasse, Inglismaale, Soome ja Saksamaale.
Esimesena külastati 2017. aasta septembris Brüsselis festivali „B-EST Jazz Fest“, kus esinesid…
Enamik ettekandeid puudutas idabloki riikide külma sõja aja populaarmuusikat ja nõnda pakuti huvitavaid vaatenurki lähiajaloo muusikaelule.
Rahvusvaheline seminar „Populaarmuusika uurimine ja allikad Põhja- ja Baltimaade piirkonnas“ 26. – 27. aprillil Tallinna ülikoolis ja Maarjamäe lossis. Esinesid Pekka Gronow, Aimar Ventsel, Egge Kulbok-Lattik, Berk Vaher, Dario Martinelli, Hannaliisa Uusma, Tõnis Kahu, Kim Emil Ramstedt, Hans T. Zeiner-Henriksen, Risto Lehiste, Michael Rauhut, Marika Koha, Maarja Merivoo-Parro ja Vaiko…
Virgo Sillamaa: „Eestis on palju muusikaloojaid, kes praegu ei tule selle pealegi, et nad võiksid kunagi ka mängudele muusikat luua ja helikujundust teha.“
Nii Tartus kui ka Narvas oli kaks esimest „Ideejazzi“ päeva sisustatud instrumentaalmuusikaga ning kaks viimast jäetud vokalistidele.
VII rahvusvaheline džäss- ja rütmimuusikafestival „Ideejazz“ 8. – 11. XI Tartus ja Narvas. Kunstiline juht Oleg Pissarenko. Esinejad Aubrey Logan (USA), Oum (Maroko), Anna Maria Jopek Trio (Poola), Jakob Bro (Taani), Sebastian Studnitzky kvartett (Saksamaa), New Rotterdam Jazz Orchestra (Holland), Eplik-Agan-Maaker, „EV 100“ eri „Rõõmu rada“, Tikoks, Aleksei Kuznetsov – Maksim Šibin (Venemaa), Jeroy Jones…
VIII Tallinna muusikanädal 28. III – 3. IV: kontserdid 52 laval, ligi 35 000 kuulajat.
Suundusin tänavusele Tallinna muusikanädalale (TMW) üsna ettevalmistamatult, sest olin kuulanud vaid käputäie helinäiteid. Muusika puhul ei paku elamust siiski üksnes (enne) tuvastatud kõrge kunstiline tase ja vastavus igaühe maitse-eelistustele, vaid ka meeldiv üllatusmoment. Positiivne ahhaa-elamus ongi muusikatööstuses…
Märtsikuu jooksul püüdsin hoida kätt Tallinna kontserdielu pulsil ja käisin seitsmeteistkümnel kontserdil. Kuulatud valikusse mahtus nii hetkes sündinud improvisatsioonilist instrumentaalmuusikat, süvamuusika esiettekandeid kui ka sajanditetagust klassikat, sekka kõrgetasemelist kodumaist rock’i.
Õigupoolest hõlmab mu muusikaelamuste ülevaade ajavahemikku 27. veebruarist 28. märtsini. Niisiis alustan veebruari lõpus Kumus esinenud Eldbjørg Raknesi kontserdist „Talvejazzil“. Tema etteaste kõigutas…
Maria Faust: „Minu helikeel on praegu jazzis toimuvaga võrreldes muidugi üliromantiline.“
Eesti saksofonist ja helilooja Maria Faust võitis 2014. aastal Taani muusikaauhindade jaotamisel aasta jazzihelilooja ning aasta stiilideülese (crossover) albumi tiitli. Sealtpeale on tema tuntus jazzimaailmas kasvanud ning esinemiskutseid Euroopa festivalidele on tulnud ridamisi.
„Tampere Jazz Happening’i“ kavas oli Maria Fausti „Sacrum facere“ hingedepäeva eelõhtul. Istusin saalis ja kuulasin ega püüdnudki pisaraid tagasi hoida. Ühel hetkel need lihtsalt hakkasid voolama,…
Tänavune XIX „Juu jääb“ pakkus kireva valiku nii muusikaprogrammi kui ka ööbimiskohtade poolest. 1. kuni 5. juulini Muhus ja Saaremaal peetud muusikapidu ühendas jõud „Disainiöö“ festivali ning EKA tudengitega ja seetõttu kerkiski festivali „Juu jääb“ pealava lähistele Nautse küla karjamaale omapärane hüpikhotellide linnak.
Erilisi ettevõtmisi ja ennenägematuid kokkusattumisi sisaldas ka kontserdikava. Üks Varssavi ansambel oli nimevalikul tõsistesse raskustesse sattunult…
XXVI rahvusvaheline festival „Jazzkaar“ 17. – 26. IV Tallinnas ja veel 13 Eesti linnas – ligi 200 sündmust kokku 21 000 kuulajale.
„Jazzkaar“ on juba aastaid võtnud ette laia muusikapaleti ning lisanud festivali tonaalsusse üha uusi värve. Festivali raamis sel aastal Telliskivi loomelinnak, mis haakub oma DIY hoiaku („Tee see ise“) poolest „Jazzkaarega“ väga hästi. On ju selle festivali meeskondki olnud ise ilu tegija: aastail 2012–2014 püstitati endale ajutine kodu Merepaviljoni kujul Tallinna sadama alale ning igal…
„Sügisjazzi” kontsert „Mart Soo 50” 3. X No99 Jazziklubis.
„Sügisjazzi” raames andis sünnipäevakontserdi kitarrist Mart Soo. Õhtu oli jaotatud kaheks: esimeses pooles esitati tema kevadel ilmunud sooloalbumi „Kulg” materjali ansambliga Kulgejad ning teises pooles improviseeriti trioga ASK. Kontserdi kaks poolt andsid juubilarist kontrastse pildi: esimese poole tasane ja tasakaalukas minoorsete ballaadide helikangas asendus teises pooles kärtsudes…
Viimased kolm nädalavahetust olen veetnud kahel Eesti ja ühel Läti muusikafestivalil. Pärast „Positivuse”, Viljandi pärimusmuusika festivali ja „Augustibluusi” külastamist on saadud muusikaelamuste stilistiline spekter peaaegu täielik ja nahk päikesepruun – tundub, et elu ei saa enam ilusam olla.
Vello Salumets, Rockrapsoodia. Teine, täiendatud trükk. Toimetanud Liine Jänes ja Kerttu-Liina Tuju. Kujundanud Rein Seppius. Outlaw Music OÜ ja kirjastus SE&JS, 2013. 395 lk.
Valter Ojakäär – naeru ja nuttu pikalt eluteelt. Toimetanud Marje Mändsalu ja Silvi-Aire Villo. Kujundanud Piret Niinepuu-Kiik. TEA, 2013. 287 lk.
Kullapalavik haaras inimesi maailma eri paigus peamiselt XIX sajandil. Sõideti kokku piirkonda, kus oli hiljuti avastatud kullaleiukohti ja püüti leidja omanikuõigust rakendades rikastuda. Enamikul õnneotsijaist see mõistagi korda ei läinud. Omamoodi kullapalavikuks võiks ehk nimetada ka seda, kui muusikahuviline reisib mööda festivale, sõites läbi pikki vahemaid mõne ringreisil oleva elava legendi kontserdile jõudmiseks või püüdes…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.