Remsu: Näitlejad mängivad lusti ja himuga, vabalt ja nakatavalt; vaataja pilku köidab arvatavasti pigem vorm kui sisu. Pildil: Ülle Lichtfeldt, Maria Avdjuško, Veikko Täär, Marika Korolev, Taavi Eelmaa. KAADER FILMIST
Harri Asi, PÄRAST PLAHVATUST. “Eesti romaanivara”, Eesti Raamat, 2005. 203 lk.
Kui Torontos ühel vastuvõtul mõni nädal tagasi Urve Karuks mulle selle raamatu kätte surus, oli ta kindel, et Harri Asi nimi mulle midagi ei ütle. Aga mulle meenus, kuidas ühel kenal päeval tuli sõber Jüri Adams kooli, kaasas masinal ümber tipitud luulekogu “Heiastused”, autoriks meile kõigile toona absoluutselt tundmatu Harri Asi. “Elab Kanadas,” sosistas Jüri, ja iseenesest mõista oli see…
Dokumentaalfilm “ADA LUNDVER”, 54 min. Autor Eve Ester. Esilinastus 31. X kinomajas.
Eve Esteri portreefilm Ada Lundverist kiilus Kinomaja publikust kubinal täis, seinaveeredki olid seisjatest tuubil – seltskonnaajakirjandus teeb kultuuripõllul oma tööd, ja tegelikult on see hea. Kuigi muidugi tõestab, et meiegi publik on nakatunud ja kärbsepaberile tõmmatud levitajate poolt üles puhutud näitlejakultusega. Ja sellel jumaldamisel on isegi tagasiulatuv mõju!
Paistiku sisemine kaksus ja vastuoksus iseloomustab ka Blinovi, nii et film “Avo” peegeldab hingesugulasi.
Dokumentaalfilm “AVO”. Stsenarist, režissöör, operaator Valeri Blinov. Montaaž Jüri Tallinn. Stuudio Vene Film Eestis, 2005. Lõigud Avo Paistiku joonisfilmidest “Klaabu”, “Naksitrallid”, “Hüpe” jm. Esilinastus 11. X Tallinna Kinomajas.
Ilmar Raag alustab oma kaitsesüüdistusfilipikat (”Klassiviha kultuuris”, EPL 20. IX, lk 2) minu “Maleva”-teemalise retsensiooni (””Malevas” pulli ei saanud”, Sirp, 9. IX, lk 9) vastu kena rahvaliku näitega seksuaalselt korralikust hiinlannast Susannast, kellel on teistsugune maitse kui meil. Jääks nagu mulje, et mina ei kannata silmaotsaski seda kahepaikset pilusilma. Kummati kõlab minu artikli kolmas lause: “Teiselt poolt pole meie postmodernistlikul innovatsiooniajastul mingit esteetilist hierarhiat, kellelgi pole õigust hakata ilmeksimatuks maitsekohtunikuks,…
Vana ja uue, südame ja raha, inimese ja ametkonna konfliktid tulevad välja liiga hilja, hajuvad kõrvaldetailidesse, ülearustesse teemajuppidesse, kaovad uttu.
Dokumentaalfilm “Piisa torn”. Operaator-režissöör Arko Okk, stsenarist Jaan Tätte, produtsent Riho Västrik. Vesilind, 2005, 52 min. Esimest korda eetris ETVs 7. IX.
Ei ole sidusat põhjuse-tagajärje ahelale ehitatud lugu, kuid just komöödias on see vajalik, muidu jäävad katked eraldi naljapaladeks. “Malev” on riiklik amatöörfilm.
Ajalooline komöödiafilm “Malev”. Režissöör Kaaren Kaer, stsenaarium Õ-Fraktsioon (Kaaren Kaer, Tõnis Leht, Lauri Lippmaa, Erik Moora), operaator-lavastaja Andrus Prikk. Osades Ott Sepp, Mirtel Pohla, Üllar Saaremäe, Ain Mäeots, Mait Malmsten, Märt Avandi jt. Kunstnikud Leen Võrno ja Marge Martin, monteerijad Jüri Šestakov ja Tambet Tasuja. Produtsent Anneli Ahven.…
Heino Kiik on ehk kõige avalikum inimene, keda mul on au tunda. Ei, temast ei kirjuta vist mulliväljaanded, ta on ikkagi aus inimene, tema kirjutab endast ise, ja sugugi mitte reklaamimaiguliselt. Varsti me teame tema elust enam-vähem kõike siiapoole sündsuspiiri jäävat, ja seda koguni kolmekordses esituses: kõigepealt vaatab Kiige romaanidest selgelt välja autobiograafiline aines, teiseks on ta avaldanud oma päevikud ning kolmandaks on Kiik nüüdseks memuaaridega jõudnud 1954. aastasse.
Soome-ugri filmi- ja telefestival tähendab vahest sadakonda üksteisele lähedast, valdavalt hõimukaimu, kes vähemalt kord aastas kohtuvad, oma töid näitavad ja oma muredest räägivad.
Festival rändab pealinnast pealinna, mina olen kohal olnud kaks korda, mullu Komimaal Sõktõvkaris osavõtjana ja tänavu Hantõ-Mansiiskis ?ürii liikmena. Peale selle olen siin-seal kokku saanud soome-ugri kirjanikega, nõnda et minulgi on selles seltskonnas häid tuttavaid. Filmifestival toimus tänavu tosinendat korda, juba on mindud teisele ringile, soome-ugri rahvaste pealinnad…
Põltsamaa propagandistlikule Sõpruse pargile puhuti sisse uus hing, mida kannavad olümpiasangarite, ülemnõukogulaste ja Estonia laeva mälestavad graniitsambad
Piret Saarepuu tõesti naljakas animafilm ?Naljakas härjamüümine? toetub Kreutzwaldi loomingule.
VALIK EESTI TUDENGIFILME. DVD koos ajakirja Teater. Muusika. Kino märtsinumbriga ja esilinastus kinos Sõprus
Vaataja usalduse pälvinud portreteeritavad räägivad ise oma suhetest inimeste ja ühiskonnaga.
Dokumentaalfilm ?COGITO, ERGO SUM?. Autorid Renita ja Hannes Lintrop. Võttegrupp Tõnis Lepik, Rein Urm, Salme Jevdokimova, Uno Heinapuu ja Janika Freidkes. Tallinnfilm, 1989, 28 min, 35 mm, värviline.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.