-
Groningeni festival on üks Hollandi paremaid saladusi.
“Sonja”: Alvis Hermanis on geniaalne atmosfäärilooja, kes saavutab tulemuse näitlejaid usaldades.
-
Nii mõnigi kriitik, mina sealhulgas, on meie loojatele poliitilise teatri puudumist ette heitnud. Tavaliselt tõstatatakse teema jälle siis, kui mõnelt välisfestivalilt naastakse. Noh, ma olen ka värskelt kahel festivalil käinud, nii et siit see tuleb.
-
-
XXI sajandi tõbi: isegi kui mind miski otseselt ei ohusta, olen ikkagi hirmust halvatud.
Põhjusi, miks neid kaht lavastust – suurelt reklaamitud ja vähe kiidetud Laura Cunninghami naistekat “Beautful Bodies” ja armsusepedaalil sõtkuvat vaoshoitud Axel Hellsteniuse ja Ingvar Ambjørnseni “Ellingut” koos ühes artiklis mitte käsitleda, on esmapilgul muidugi mitmeid. Esimene sihib suurt publikut ja meelelahutamist, teine on tõmbunud intiimsesse ruumi, et jõuda väheste pealtvaatajatega ühise kõikehaarava atmosfäärini. Üks tegeleb teemadega…
-
Näitleja mängitab vaatajat nagu peremees, kes mängitab lõngakeraga oma kassi
-
Mida viimati lavastasid, müügijuht?
-
Siiras Smedsi “Kajakas” Von Krahli teatris
-
-
Minu esimene kokkupuude Jón Atli Jónassoni tekstidega oli paar aastat tagasi Tampere teatrifestivalil, kus mängiti tema “Murdlainetust”. Visuaalselt ühele kujundile (pidevalt kõikuv kajut) ehitatud lavastus jättis oma sujuvalt areneva jutustamise ja näitlejate liialdusteta loodud rollidega sügava mulje. Näidendit hiljem üle lugedes (küll väga halvas ingliskeelses tõlkes) ei leidnud ma päriselt seda sama vaimustust enam üles, kuid ootasin sellegipoolest Jónassoni teise teksti “Saja-aastase maja” lavastust “Talveöö unenäol” kui kohtumist juba vana…
-
Vilniuse teatrifestivalilt midagi väga hinge ei jäänudki
24. IX – 4. X toimus Vilniuses teatrifestival “Sirenos”. Programmis on traditsiooniliselt lisaks kaheksale välistrupile ka kümme kohalikku lavastust. Siinkirjutajal õnnestus näha nendest poolt.
-
Täna avatakse Rakvere teatri uuenenud teatrimaja