Arvo Pärdi uusteos, kaheksale tšellole loodud „O Antiphonen” saab maailmaesiettekande 21. X Amsterdami Musikgebouws, esitajaiks Conjunto Ibérico ja solist Giovanni Sollima (tšello) Elias Arizcureni juhatusel. „Cantus in Memory of Benjamin Britten” on kõlanud 2. X Londoni Kuningliku MA orkestrilt, 4. X Pisa katedraalis (dirigent George Pehlivanian), 31. X Turu FO kontserdil (Juha Kangas). „Aliinale” ning „Variatsioonid Arinuška…” olid balletilaval Koblenzis Saksamaal 10. X, „Berliini missa” 4. X Göttingeni St. Johanniskirches ning The Hilliard Ensemble esitas 14. X Viini…
Eesti muusikud maailmalavadel –Eesti Vabariik 90
ERSO andis hooaja esimese väliskontserdi 15. IX Verona Teatro Filarmonicos. Dirigeeris Olari Elts, kavas Arvo Pärdi „Cantus Benjamin Britteni mälestuseks”, Sibeliuse Viiulikontsert Sarah Changiga solistina ja Tšaikovski IV sümfoonia.
PEETER VÄHI, helilooja
Alles hiljaaegu tuli Viinis esiettekandele Ülo Kriguli vokaaltsükkel Indrek Hirve sõnadele, kirjutatud Ain Angeri soolokontserdiks Viini Musikvereini Klaassaalis. Viini pidunädalail juhatas Kristjan Järvi Arvo Pärdi „Stabat Mater’i” esiettekannet. Nüüd kõlas 30. augustil sinu uus teos esmakordselt Viini lähistel Grafeneggi lossifestivalil. Millega on tegemist, kes esitasid?
Eesti muusikud maailmalavadel – Eesti Vabariik 90
Eesti Filharmoonia Kammerkooril oli kolm kaalukat esinemist Euroopa muusikapidustustel: 1. VIII osaleti Salzburgi rahvusvahelisel festivalil Edvard Griegi kogu näidendimuusika „Peer Gynt” (op. 23) ettekandel koos kammerorkestriga Camerata Salzburg Marc Minkowski juhatusel, solistidena Johan Reuter (Peer Gynt), Miah Persson (Solveig) ja Malena Ernman (Anitra); kontserdipaik oli Mozarti maja. 11. VIII astus EFK Paul Hillieri dirigeerimisel üles Edinburghi rahvusvahelisel festivalil: Veljo Tormise „Jaanilaulud”, Toivo Tulevi „Suvine vihm” ning „Rejoice,…
Eesti Filharmoonia Kammerkoor laulis 8. VII Püha Donati festivalil Sloveenias Zadari St Francise kloostris, kavas Kedrovi „Ottše naš”, Arvo Pärdi „Kaks slaavi psalmi”, „…which was the Son of…” ja „Nunc dimittis”, viis osa Urmas Sisaski „Gloria Patri’st” ja 11 osa Rahmaninovi „Öisest teenistusest”, juhatas Paul Hillier. Hillieri käe all esineti 10. ja 11. VII ka Cheltenhami festivalil, esimeses kavas „Arvo Pärt & Ars Antiqua” Pärdi neli teost ning Veljo Tormise „Piiskop ja pagan”,…
ALLAR KAASIK, tšellist
Rohkem kui kord on tšellist Allar Kaasik David Oistrahhi festivali juhina võõrustanud Eestis Iiri Rahvusraadio esindusansamblit RTÉ Vanbrugh Quartet. Nüüdne esinemine oli meie muusiku vastukülaskäik Iirimaale nende kutsel: Allar Kaasik esitas 5. juulil Bantrys mainekal West Corki kammermuusika festivalil ainult eesti nüüdismuusikat.
Eesti muusikud maailmalavadel: „Eesti Vabariik 90”
12. VI tuli Viini pidunädalail esiettekandele Arvo Pärdi „Stabat Mater” segakoori- ja keelpilliorkestriversioonis, mille esitasid Musikvereinis Tonkünstler-Orchester ja Singvereini koor Kristjan Järvi juhatusel (autor kohal). Viini konservatooriumis avati näitus „Arvo Pärt – tuntud ja tundmatu”. 31. V ja 1. VI esines Viini festivalil Ensemble Moderniga ka bariton Lauri Vasar, lauldes H. W. Henze uusooperi „Phaedra” lavastuses (Peter Mussbach) Minotaurose osas, etendused Theater an der Wienis. Anne-Liis Poll ja…
XVI Rapla kirikumuusika festival 20. VII – 9. VIII.
Rapla on Eesti maakonnalinnade hulgas tuntud eeskätt tänu kirikumuusika festivalidele. Tänavune festival, juba kuueteistkümnes, käivitub taas selle asutaja ja peakorraldaja Raimo Kivistiku käe all 20. VII – 9. VIII ning pakub kuulajaile 16 kontserti 12 kirikus Rapla-, Järva-, Viljandi- ja Läänemaal.
Eesti muusikud maailmalavadel: „Eesti Vabariik 90”
Eesti Filharmoonia Kammerkooril on väliskontsertidest rohke maikuu: Moskva lihavõttefestivalil kavas 5. V Arvo Pärdi „Kanon pokajanen”, 6. V „Nunc dimittis” ja „Bogoroditse dievo”, Veljo Tormise „Laulusild”, Cyrillus Kreegi „Psalmid” 104 ja 141 ning „Õnnis on inimene”, dirigent Paul Hillier; 12. ja 13. V Itaalias Modenas ning Monfalcones Tormise „Jaanilaulud” ning „Piiskop ja pagan”, Kreegi eelnimetatud laulud, Urmas Sisaski viis osa „Gloria Patri’st”, Arvo Pärdi „7 Magnificat-Antiphon’i” ja „Magnificat”.…
ERKI PEHK, dirigent NETIFOTO
Rahvusooperi Estonia dirigent Erki Pehk käis juhatamas Kiievis eesti muusika kava ukraina kammerorkestri Kievska Kamerata ees. 3. II kõlas seal vabariigi juubeliaasta vääriliselt kokku kaheksa eesti teost (kui Heino Elleri „Kodumaine viis” lisapalana kaasa arvata). Põhikava raamisid Arvo Pärdi „Cantus Benjamin Britteni mälestuseks” ja „Fratres”, selle kõrval Ester Mäe „Vesper”, Jaan Räätsa Kontsert kammerorkestrile, Lepo Sumera „Muusika kammerorkestrile”, Erkki-Sven Tüüri „Insula deserta” ja Tõnu Kõrvitsa „Kauem kui tuhat…
Täna Dublinis algav RTÉ Living Music Festival on pühendatud Arvo Pärdile. Kuuel kontserdil (kuni 17. II) esitatakse kokku 23 tema teost, lisaks kompositsiooniseminar Pärdi osalusel, avatud on näitus Tallinnast „Tuntud ja tundmatu Arvo Pärt”. Kontserdid toimuvad RTÉ (Iiri Rahvusraadio-TV) rahvus-kontserdisaalis, Iiri rahvusgaleriis, Christ Church’i katedraalis ja Samuel Becketti teatris, esitajaiks RTÉ Rahvussümfooniaorkester SO ja Filharmoonia koor (täna avakontserdil Tõnu Kaljuste juhatusel), RTÉ kontsertorkester, koor Polyphony (dirigent Stephen Layton), The Hilliard Ensemble…
netifoto
Teistkordselt kõlas eesti muusika Rahvusvahelise Nüüdismuusika Ühingu (ISCM) traditsioonilistel maailma muusikapäevadel (World New Music Days). ISCM ise sündis pärast Viini noorte heliloojate festivali 1922. aastal Salzburgis, korraldades 1923. aastast maailma muusikapäevi muutuva asukohaga kohaliku rahvusliku sektsiooni eestvõttel.
Eesti muusikud maailmalavadelEesti muusika oli kavas ISCMi maailma muusikapäevadel (osales 51 riiki) seekord Hongkongis: Toivo Tulevi „Siis oled vaikusen…”, Helena Tulve „Ligne d’Horizon” ja Tõnu Kõrvitsa „Teispool päikesevälju” (solist Martin Kuuskmann).
ERI KLAS, dirigent
Sul on ikka veel kaks muusikamaja juhtida: oma ooperiteater Moskvas ja filharmoonia Tallinnas, lisaks esinemised külalisdirigendina välismaal. Juhatad jällegi Estonias ja Soome Rahvusooperis, ERSO ja Tallinna Kammerorkestri ees, teed meie noorte laulupidu, korraldad meistrikursusi, dirigeerid noorteorkestreid… Ja su kontsertidel on väga kuulsad solistid. Kuidas suudad selle määratu koormuse kõik õigesse ritta paigutada, et vaim ja ka tervis värsked seisaksid?
Menuhini festival Šveitsi Alpides Gstaadis (seal on Arvo Volmeri käe all mänginud ka ERSO) sai Yehudi Menuhini eestvõttel alguse just 50 aastat tagasi. Sel põhjusel on tänavused pidustused esileküündivad ka oma haardelt (15. VII – 8. IX) ning muidugi publikumenukad – kas või sarjad “Vadim Repinist Alfred Brendelini” (Brendeli klassikaline sooloõhtu Kirche Saanenis, Repin Mendelssohni kontserdi solistina, samas dirigeerib Vilniuse Festivaliorkestrit, esitatakse Pendereckit, Mozartit ja Brittenit) ning “Barbara Hendricks ja Beethoveni kvartetid”. Eelmise…
Firenze “Maggio Musicale” (23. IV – 4. VII) on numbriga 70 ning teemal “Müüt ja kaasaegsus”. Alustuseks Glucki “Orpheus ja Eurydike” Riccardo Muti juhatusel, seejärel Béjart Ballet Lausanne’ist, Baieri RSO Maris Jansonsiga. “Daniel Barenboimi projektis”, kus Barenboim annab sooloõhtu, on ta Maifestivali orkestri solistiks Zubin Mehta juhatusel ja lõppkontsertidega Berliini Riigikapelli ees (Mahleri sümfooniad nr 5 ja nr 7). Eile algas Wagneri “Nibelungide” tsükkel, juhatab Mehta (koostöö Valencia Kunstide Paleega). Festivalijuhi Mehta kohta ilmus ka…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.