Kuidas raha või selle puudumine mõjutab meie käitumist, vaadet endale ja elule üldse? Kas raha toob õnne õuele? Kust tuleb ja mida teeb majanduslik ebavõrdsus?
Noor on vastuvõtlik, aga seejuures oma arvamusavaldustes poliitiliselt ebakorrektne. Sestap on teatris sellele publikusegmendile keeruline teda ennast peeglist näidata.
Andrus Kiviräha „Juuditis“ kaotab Olovernes pea, sest tema tõekspidamised on sajandivanused ning seal pole ruumi ei RMKga ega veel vähem mesilastega seonduvale.
Neli näitlejat toovad 14 pildis rohkem kui 20 tegelase kaudu vaatajani pealtnäha pikantsed, kohati naiivsed ja triviaalsedki, ent omamoodi vaimukad urbanistliku argipäeva episoodid.
VAT-teatri „Tallinnville“, autor-lavastaja Helen Rekkor, dramaturg Mihkel Seeder, kunstnik Jaanika Jüris, helilooja Sander Mölder, valguskunstnik Sander Põllu, videokunstnik Sander Põldsaar. Mängivad Henessi Schmidt, Piret Krumm, Ago Soots ja Margo Teder. Esietendus 12. XI rahvusraamatukogu teatrisaalis.
Helen Rekkori uuslavastus „Tallinnville“ manas justkui automaatselt ette mingid pildid või kogemused seoses…
Fotoraamatus „dRAAMAT“ näeb teatri loomingulisi töötajaid proovides, lavale minekut ootamas, poseerimas mitmesugustes teatri ruumides, laval rollis, grimmitoas, suitsetamas, kolleegidega vestlemas.
Raamat „Ja sajandist on pikem päev“ koosneb arhiividokumentidest ning Ugala teatrit vaadeldakse argipäeva poolelt, lava tagant, töökojast, direktori kabinetist.
Jaanuari algul Ugala teatri sajanda tegevusaasta puhul ilmunud raamat „Ja sajandist on pikem päev ehk Sada aastat Ugala argipäeva“ teatriuurija Ott Karulinilt on teatriloo raamatute seas kahes mõttes omanäoline.
Nii vastutuse kui ka töömahu poolest võib saja-aastasest teatrist raamatu koostamine-kirjutamine mõjuda päris hirmuäratavalt, kuigi see hirm on või peaks…
Ei saa välistada, et üsna kinnine intervjuuraamat avatud inimestest mõjubki avatud lugejatele vastuvõetamatu paradoksina.
Umbes 20 aastat tagasi, kui hakkasin teadlikumalt teatrit vaatama, ei olnud veel Kanuti gildi saali (asutati 2002) ega Sõltumatu Tantsu Ühendust (2005, nüüd Sõltumatu Tantsu Lava ehk STL). Mõned aastad varem oli pandud alus eesti nüüdistantsule kui iseseisvale kunstiliigile. Kontseptuaalse nüüdistantsu pehmenduseks käibele võetud etenduskunsti mõiste laialdane kasutamine tuli samuti hiljem. Teatrivaatlejana kulgesin…
Kuidas olla või saada hingeliselt vaba(ks) meie endi või teiste seatud kammitsates(t) – see on Jaan Tätte „Õnneliku tunni“ üks peamisi teemasid.
Jäneda Pullitalliteatri „Õnnelik tund“, autor Jaan Tätte, lavastaja Gerda Kordemets, muusikaline kujundaja Markus Robam, valguskunstnik Märt Sell. Mängivad Andrus Vaarik, Liis Lass, Argo Aadli, Nils Mattias Steinberg, Kersti Tombak ja Jessica Agneta Kari. Esietendus 21. VI Jäneda Pullitalliteatris.
Ajakirjanduses on rõõmustatud, et üle pika aja…
Rusuv ja trööstitu „Pikk päevatee kaob öösse“ on näidend, mille puhul võib öelda, et seda saab lavastada vaid siis, kui on olemas õiged näitlejad, nii ealt kui ka meisterlikkuselt.
Kuna lavastuse „Blow-up“ visuaalne pool oli võrdlemisi paeluv, siis seda enam oleks oodanud, et näitlejatele oleks antud keerulisemaid ja kaalukamaid ülesandeid.
VAT-teatri „Blow-up“, Michelangelo Antonioni 1966. aasta samanimelise mängufilmi ainetel, lavastaja Tanel Saar, kunstnikud Pille Kose ja Eve Ormisson, valguskunstnik Karl Marken, helilooja Kristjan Kallas. Mängivad Liisa Pulk, Kaia Skoblov, Lauli Otsar, Markus Habakukk, Tanel Saar ja Kristjan Kallas. Esietendus 9. V rahvusraamatukogu tornisaalis.
See, et ühes teatris 10…
Lavastaja ja õpetaja Lembit Peterson on mänginud ennast oskuslikult tagaplaanile, jätnud noored näitlejad raskes olukorras – ole psühholoogiliselt veenev ja tulista värssi – näiliselt omapäi.
Eesti Draamateatri ja EMTA lavakunstikooli „Õpetatud naised“, autor Molière, tõlkija Ants Oras, lavastaja Lembit Peterson, kunstnik Mae Kivilo, valguskunstnik Andreas Altmäe, helikujundaja Marius Peterson, liikumisjuht Tiina Mölder. Mängivad EMTA lavakunstikooli XXVIII lennu üliõpilased Johan Elm, Kirill Havanski, Ingmar Jõela, Laura…
„Suluseisus“ saavad kokku ja hakkavad teineteist toetama tehniline ja visuaalne kõledus ning oluline ja soe teema, kust tõuseb esile ka traagilisi nüansse.
Vanemuise „Suluseis“, autor Kristian Hallberg, tõlkija Kadri Papp, lavastaja, kunstnik ja muusikaline kujundaja Andres Noormets, kostüümikunstnik Maarja Viiding, valguskunstnikud Andres Noormets ja Jaanus Moor, fotokunstnik Maris Savik. Mängivad Margus Jaanovits, Leila Säälik, Kärt Tammjärv, Maria Annus ja Marika Barabanštšikova. Esietendus 25. XI 2016 Sadamateatris.
Ilmselgelt on…
Laura Metsa loomingut ei saa vaadata kui hambad ristis alternatiivi pakkumist, alternatiivi alternatiivi pärast.
Pärnu Endla „See asi“, autor Philipp Löhle, tõlkija Mihkel Seeder, lavastaja Laura Mets, kunstnik Illimar Vihmar, valguskujundaja Jaan Laur, muusikaline kujundaja Feliks Kütt, videokunstnik Terina Tikka. Mängivad Liis Karpov, Kadri Rämmeld, Sten Karpov, Meelis Rämmeld, Priit Loog jt. Esietendus 30. IX Endla teatrimajas.
On põhjust rõõmustada (ja seda eelkõige pärnakatel), et aasta-kaks tagasi Endla kollektiivis aset…
„Vanapagana“ lavastus oma kõikide komponentidega on huvitav, või oleks täpsem öelda, seda oli huvitav vaadata, kaasa mõelda, huvitav mõttes sellega vaielda.
Suvise aja teatri üks võlu ongi see, et vaatajad ja ka tegijad kogevad rikastavaid kooslusi. „Vannutatud neitsite“ puhul see nii just ongi: trupp on reljeefne, aga ühtlaselt tugev.
R.A.A.A.Mi „Vannutatud neitsid“, autor Oleg Mihhailov, tõlkija Tiit Alte, lavastaja Madis Kalmet, kunstnik Jaanus Laagriküll, muusikaline kujundaja Peeter Konovalov, valguskujundaja Priidu Adlas. Mängivad Ülle Kaljuste, Kaie Mihkelson, Riina Maidre, Lii Tedre, Külli Reinumägi ja Inga Salurand. Esietendus 11. VI Telliskivi loomelinnaku kollases saalis.
Nii nagu arvustustes ka juba märgitud, on Madis Kalmeti lavastuse „Vannutatud neitsid“ sidumine islamiradikalismi…
Eesti harrastusteatrite lavastustes prevaleerivad igapäevased olmeprobleemid, sekka eksistentsiaalsemaid värelusi ja paras kogus janti.
XV külateatrite festival 21. – 23. VIII Palamusel ning V rahvusvaheline teatrifestival „Baltiramp“ 11. – 13. IX Kuressaares.
Džungli ja teatrimaastiku võrdlemine pole võib-olla kõige õnnestunum: esimesest läbi minna on selle taimestiku tiheduse tõttu äärmiselt raske, teist läbides ei pruugi aga märgatagi sealset tihedat „taimestikku“. Ent kui arvestada Eesti nappi pindala ja rahvaarvu, siis on siinse…
Eesti lastele mängivad (väike)teatrid vaevlevad tihti totaalses sõnumi- ja vormivaeguses.
Mullu sügisel korraldas rahvusvahelise lastele ja noortele mängivate teatrite organisatsiooni ASSITEJ Eesti keskus esimese ülevaatefestivali „Teater noorele vaatajale”,1 mis oli suunatud peaasjalikult koolide ja lasteaedade õpetajatele ning kus n-ö vaadati üle osa haridusasutustes teatrit või teatrilaadset toodet pakkuvaid väiketeatreid. Festivalil esinesid julgemad, sest selles valdkonnas on mõningane hämarus paljude „teatrite” vaatevinklist justkui möödapääsmatu.
Ettevõtmise eesmärk oli õpetajate…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.