Näitus on mahlakas pildikooslus, mis ei jäta ilmselt ühtegi kultuuriteadlikku inimest külmaks – kujutatud on Eesti viimase ligi viiekümne aasta kultuurilugu.
Teemade ulatus pakkus midagi iga eriala esindajale: turu-uuringud, kirjandusliku edu retseptid, tehisaru visuaalne „maitse“, modernistlike kunstnike näituseaktiivsus jne.
Pärnu on kujunenud festivalide paigaks. Fideofestil ja „In graafikal“ on esimene veerandsada täis.
Al Paldroki näitus „Muutuse serval“ („On the Edge of Change“) Pärnu Linnagaleriis ja Eesti Energiate näitus Pärnu Kunstnike Majas kuni 26. VIII. „In graafika“ festivali avamisralli 5. VIII.
Kunstnike Al ja Taje Paldroki tegevus on näiliselt seotud Pärnuga, kuid pigem on tegemist globaalsete autoritega, kes end vahel kodumaal näitavad. Pärnu on kujunenud mitme festivali, näiteks „Diverse…
Tehisaru ja kaasaegse kunsti küsimuste üle arutlemine võtab alles hoogu. On aga selge, et tehisaru programmide võimalused on õppe- ja loomekeskkonda tulnud, et jääda.
Aeg, kui kunst tuli tänavatele või ilmus televisiooni, tundub olevat möödas. Peale teenindustarbe on kunstile siiski jäänud ka meelte lahutamise funktsioon.
Abu Dhabi II Eesti kunstikuul pandi proovile meie kunstnike kohanemisvõime ja toimetulek, kuid sealne kultuurielu, kunstimess ja Expo pakkusid lisaväärtust.
Jaan Malini etenduses oli dünaamikat ja visuaalset rütmi, selle performatiivsus ja multimeediakasutus tuli esile tänu etenduspaigale ja mitmekesisele osalejate seltskonnale.
Kui tahes perfektsed ei oleks ka virtuaaltehnoloogiad, jääb kogemuste allikaks ja virtuaalsusest pagemise võimaluseks ikka tegelikkus.
Kas läheneb pandeemiaolukorra mõtestamistekstide tsunami? Maailmast hakkame kõnelema „enne ja pärast koroonat“. Folkloristid koguvad „koroonapäevikuid“. Iga päev ilmuvad kultuurigurude karantiinisoovitused, meelelahutajad on-line’istuvad järjepanu.
Pandeemia tõttu võrgusuhtluse võimendatud arendamine sunnib tõrksamaidki võrku kolima. Meenuvad aastakümneid kultuurilist huvi pakkunud võrgupõhised suhtlusvormid. Uusi tehnoloogiaid kasutavat kunstirahvast on heidutatud küsimusega „aga mida teete, kui kaob elekter?“. Kes…
Kunstiresidentuurid ja näitused perifeerias esindavad noorema põlvkonna horisontaalset kunstielu. Need eristuvad kunstielu vertikaalsest paradigmast, mille siht on üksikute kuraatorite ja väheste kunstnike näitused keskustes.
Mooste külalisstuudio projekti „Metsik. Käärimine normaalsuse äärealadel“ näitusepäevad 21. ja 22. VII, sümpoosion 23. – 27. VII. Kunstnikud Ieva Bertašiūtė-Grosbaha, Māris Grosbahs, Evelyn Grzinich, John Grzinich, Saara-Maria Kariranta, Elo Liiv, Marit Mihklepp, Edgars Rubenis, Uku Sepsivart, Jarmo Ilmari Somppi, Christopher Thomson, Silja…
Kuigi Tallinna kunstinädala suurnäitusele võib mõndagi ette heita, tuleb korraldajaid õnnitleda ja julgustada ka teisi kuraatoreid ekspansiivselt tegutsema.
„Ars Electronica“ hoiab ikka kätt pulsil, tehisintellekti teema on oluline automatiseeritud jälgimistehnoloogiatest pilditöötlustarkvarani ja ükskõik millistes autonoomsetes tehnilistes süsteemides.
„Ars Electronica“ festival „Tehisintellekt – teine mina I“ („Artificial Intelligence – The Other I“) Linzis 9. – 11. IX.
„Ars Electronica” on nauditav oma mitmekesisusega: kunsti- ja akadeemilise maailma tipud loovad seal vaimselt küllastatud atmosfääri, kohal on igasugust rahvast. Kuigi digikunst ei ole enam uus ja värske,…
Ilmar Kruusamäe: „Peale kohtumiste ja mälukillukeste annab pideva impulsi ka portreteeritava hääl, tuletab meelde ruumi, kus kohtusime, ka sealseid lõhnu.“
Ilmar Kruusamäe ja Tiiu Kirsipuu näitus „Inimesed“ ERMis kuni 17. IX.
Ilmar Kruusamäel on koos Tiiu Kirsipuuga väljas suurejooneline näitus. Autoreid ühendab ülirealistlik portree- ja figuurikäsitlus. Kunstnikud täiendavad teineteist vaimustavalt. Fotorealistlikkuse kõrval ühendab neid mängulisus ja iroonia. Portreteeritavat esitatakse karakteerse mängu ja vaatenurga kaudu, kuid nõudlikus tehnilises…
Kunstiinstitutsioonid on teemadega jännis, tähelepanu all on olemasolevad ja kujuteldavad militaarstruktuurid, vähem nähakse rohujuure tasandil toimuvat.
Näitus „Globaalne kontroll ja tsensuur“ Tallinna Kunstihoones kuni 18. VI. Kuraatorid Bernhard Serexhe ja Lívia Nolasco-Rózsás, kunstnikud aaajiao, Hamra Abbas, Selma Alaçam, Halil Altındere, Daniel G. Andújar, Osman Bozkurt, James Bridle, Alice Cavoukdjian dite Galli, Hasan Elahi, Michael Grudziecki, KIT Kastel, Jonathon Keats, Karel Koplimets, Frédéric Krauke, Marc Lee, Virginia Mastrogiannaki,…
Kuraatorid Anna Romanova ja Eha Komissarov ei ole loonud vaid Soosteri, Sobolevi, Vindi ja Meele kunsti sümbioosi, vaid on toonud esile Nõukogude Liidu 1960ndate teaduskunsti ja multimeediakunsti teema.
Liitreaalsuse programmide abil saab erilise tehnilise ettevalmistuseta teha loomingulisi projekte, aga see on avanud tark- ja riistvara arendajatele tee uute praktiliste vahendite loomiseks.
„Ars Electronica“ on rahvarohke, pakub mõtteid ja meelelahutust, aga digikultuuri asjatundjad peavad vaimutoitu tikutulega otsima.
„Ars Electronica“ on disainitud üha hoomamatumaks. See on ka võte, kuidas võidelda kriitika vastu. Kui kõike on palju, siis ei jõua seda haarata ja peab leppima vaid osaga. Kritiseerijale öeldakse, et ta ei näinud seda või teist ja mis õigus on siis üldistada.
„Ars Electronica“ on suurim elektroonilise meedia, digikunsti ja tehnoloogiaühiskonna festival ning toimib…
Eesti kunstikuu Abu Dhabi Art Hubis ja sealne kunstimaastik
Araabia Ühendemiraatide kohta on ridamisi kinniskujutelmi, mida võis kogeda, kui tuli jutuks Abu Dhabis planeeritav kunstiresideerumine. Meedia on siin ettevalmistavat tööd teinud, eksponeerides naftariigi kõige kõigemaid ehitisi või fakte, kulda ja rikkust, mis tuleneb maavaradest jne. Reaalsus väljendub statistilistes näitajates. Elanikkonna suurus on Maailmapanga andmetel umbes 9 miljonit, kellest 1,4 miljonit on Ühendemiraatide kodanikud, ülejäänud on immigrandid, kes tulnud enamasti lähimaadelt…
Kunstialane tegevus on kokkusaamise ettekääne, kohtumine on osaluse ja kogemuse alus.
2007. aasta 10. juulil paigutas Šveitsi kunstnik Johannes Gees Zürichi, Berni, St. Galleni, Appenzelli ja Einsiedelni kirikutorni kaugjuhitavad programmeeritud kõlarid, kust kõlas moslemi muessini palvehüüd. Rahvas vaatas hämmeldunult tornide poole, suutmata siiski varjata muiet. Kui aktsioonist oli kakskümmend neli tundi möödas, võttis kunstnik teo eest vastutuse, sai aga süüdistuse „usurahu“ rikkumise eest. Puhkenud diskussioonis keskenduti grupi poliitikute algatatud…
Üha rohkem eestlasi on hakanud „Ars Electronicat” üles leidma, paraku ei kipu meie skaibimaal tehnikainimesed humanitaaridega kokku saama.
Kuidas parandada vaesemate riikide elanike elujärge ja kuidas innoveerida küllastunud arenenud riike? Need küsimused näisid kunstnikele tänavusel „Ars Electronical” enim huvi pakkuvat.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.