Bergeni assamblee esimene näitus.
Bergeni assamblee näitusepaigad on Bergeni Kunstihoone, Kjøtt, Entrée, Stiftelsen 3,14, Knipsu, Kode 4, Kode 1, Rom8, Visningsrommet USF, Østre ja Koolimuuseum, 31. VIII – 27. X, kuraatorid Jekaterina Degot ja David Riff. Vt http://en.bergenassembly.no
Esmaspäeval, 18. märtsis kell 12 esitleti Kumus Veneetsia biennaali Eesti paviljoni näitust “Evident in Advance”. Esitlust tegid näituse tiim kunstnik Dénes Farkas, kuraator Adam Budak, arhitekt Markus Miessen ning üks kahest kataloogi kujundajast Gregory Ambos (Zak Group), komissaar Maria Arusoo ning peamise rahastaja Eesti Kultuuriministeeriumi esindaja Maria-Kristiina Soomre, näituse Eesti partneri Kumu direktor Anu Liivak.
Pressikonverentsil osales ligi 40 ajakirjanikku, toetajat ja huvilist.
Näituseprojekt “Evident in Advance” tegeleb keele tabamatuse, tõlkimise ja…
LadyFest Tallinn ja Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus kutsuvad:
2013. aasta märtsis toimub kolmandat korda feministliku kultuuri festival LadyFest Tallinn. LadyFest on rahvusvaheliselt levinud kultuurifestivalide formaat, mis keskendub naiste loodavale kultuurile ning naiste elukaarest lähtuvatele küsimustele isiklikus ja ühiskondlikus elus. Sealjuures on tegemist kontraseksismiga: LadyFest eksponeerib eranditult naisautorite loomingut vastukaaluks paljudele kultuuriüritustele, kus esinevad valdavalt meesautorid ning mida tihtilugu korraldavad naised. LadyFest Tallinna näitustel esinevad naised, neid kureerivad naised, kuid näituse panevad…
Y-galerii ja LadyFest Tallinn 2013 kutsuvad:
2013. aasta märtsis toimub LadyFest Eestis kolmandat korda, keskendudes eelkõige naisautorite loomingule ja emantsipatsioonile. LadyFest Tallinnat korraldab peamiselt Tallinnas tegutsev lugemisgrupp “Virginia Woolf sind ei karda”, kus arutatakse tekste soolisusest ja aktivismist.Tartu ja Y-galerii osalesid 2012. aasta festivali programmis esimest korda näitusega “LadyFest Tartu eri”. Ettevalmistusi 2013. aastaks alustame juba sel sügisel, kui stardime Tartus filosoofiliste seminaride seeriaga subjektsusest kaasaegses filosoofias. Seminar hakkab toimuma kord…
Ene-Liis Semperi näitus Kumus kuni 31. XII.
Ene-Liis Semperi isikunäitus on Kumu viie lahtioleku aasta esimene naiskunstniku loomingu ülevaatenäitus. Kumu valikut võiks üllatuslikuks pidada, kuna Semper on olnud nähtav pigem NO99 teatri kunstniku ja lavastajana kui galeriikunstnikuna, aga ka sellepärast, et elavate eesti naiskunstnike põhjalikud ülevaatenäitused on äärmiselt ebatavalised. Võib isegi öelda, et suurejooneline retrospektiivne isikunäitus kui formaat on Eestis (juubilarist) vanema mehe nägu: mõelge viimaste aastate Ado Lille, Andres Toltsi,…
Eveli Variku näitus „Seks ja söök II ” Draakoni galeriis 20. IX – 1. X.
Eveli Variku näituse impulss on kunstniku ja tema sõbrannade lood: liiderlikud mehed tahavad naistelt naudinguid ja täielikku pühendumist, aga samaga ei vasta. Varik on näituse ehitanud üles pornofilmide kaadritele ja kokaraamatute toidupiltidele, fotokollaažidele. Näitust saadab palju vastukaja leidnud publikuküsitlus, kas seks seob inimesi. Näituse kõige intensiivsem osa on näituse kirglikult vihane ja blogilik saatetekst seksi ja…
Mart Vainre isikunäitus „Õigel ajal õiges kohas, alati” Hobusepea galeriis 7. – 19. IX.
Ka tegemist on kunstniku esimese isikunäitusega, on oluline märkida, et näitusetervik oli silmapaistvalt hästi komponeeritud. Mart Vainre loomingut iseloomustab optimism, julgus, noortepärane esteetika ja atraktiivsus. Liialdamata üleliigse trenditeadlikkusega, hoiab Vainre pigem püsivate ja sügavate küsimuste poole. Otsides võrdlusi, võib märgata Vainre maalides mõningast sarnasust Eha tänava tüdrukute, nt Helmi Arraku või Martha Stewarti loominguga, kus on oluline…
Eesti, Läti ja Leedu noorte maalikunstnike näitus „Zugzwang” („Sundkäik”) Polymeris kuni 11. II.
Polymeris on väljas Eesti, Läti ja Leedu elluastuv maalikunst, sekka mõned eriti industriaalsed skulptuurid Lätist ja paar videoteost. Esimene „Zugzwang” toimus Vilniuses ja kolmas näitus tuleb sel suvel Riias. Vilniuse näitus sai sealses meedias tähelepanu nii palju, kui üks näitus üldse tähelepanu võib saada, kuid mitte kunsti, vaid kogu Baltimaad haarava algatuse eest. Leedulaste suur soov oli, et näitus…
Lilli-Krõõt Repnau näitus „Utoopiline T-linn” Draakoni galeriis kuni 29. I.
Kui Draakoni galerii 2010. aasta programm lõppes Sandra Jõgeva üritusi täis tuubitud näitusega, mis formaadi poolest oli kriitiline kohaliku kultuuri rahastuspoliitika suhtes, siis nüüd on Draakoni galeriis Lilli-Krõõt Repnau teravvalusad litod institutsioonikriitikaga kultuuripealinna ja kultuuri kaubastamise vastu.
Kuigi Raine Karbi projekteeritud Sakala keskus meenutas paljudele liialt nõukogude aega, oli Karla katedraali lammutamisele hulgaliselt vastuseisjaid. Sellest hoolimata tõmmati enamik Sakala keskusest maha…
Sandra Jõgeva näitus „Meeleparandus” Draakoni galeriis 14. – 30. XII 2010. Näitus „Meeleparandus” käsitles stand-up-tragöödiates (10–15minutilised performance’id/ ettekanded) Lilleoru liikumist, kaalujälgijaid, (gei)kristlust, armastuse võlu ja soolisi küsimusi (nt Tiina Sööt armus Austrias kellessegi, kelle sugu oli raske määrata), uhkete suhkrust raamidega fotod olid enamikus väheütlevad reklaamid stand-up’idele ning suur karamellist keel, millel voolasid ajud ja pildiraamid, võiks olla „ajude väljavoolu” ja 2010. aasta „Talendid koju” kampaania teravmeelne kommentaar.
Noorte maalikunstnike ideekonkursi võidutööd näitusel „193 x 282” Vaala galeriis 30. IV – 6. V.Tõnis Saadoja: „193 x 282” on noorte maalikunstnike suhtlusportaal, kus igaühe profiil koosneb suuremõõtmelisest visuaalist ning autori sõnavõtuga pildireast. Külastage, kommenteerige ja lisage sõbraks, kui meeldib. Kaido Ole: Põhiküsimus õppejõu poolt vaadatuna on alati üks ja seesama: mida teha, et sünniks parem kunst? Sedakorda lähenesime asjale ülimalt praktiliselt. Varusime üheksa suhteliselt suureformaadilist krunditud lõuendit kvaliteetsetel kiilraamidel…
Anna-Stina Treumundi näitus „Sina, mina ja kõik, keda me ei tea” Tallinna Kunstihoone galeriis kuni 18. IV.
Näituse pealkiri on Miranda July filmi pealkirja „Mina ja sina ja kõik, keda me teame” (2005) parafraas, mis viitab sellele, et lõpuks on kõik tegelased omavahel seotud, kuigi nad ise seda ei tea. Treumund viitab fraasiga „kõigiga, keda me ei tea”, et arvatavasti me ei tea küllalt paljude lesbide kapisolekust.
Radikaalfeminist Fideelia-Signe Rootsiga vestles EKA kunstiteaduse tudeng Rebeka PõldsamFIDEELIA-SIGNE ROOTSI näitus „Mehe tee” (vt http://fideelia.future.ee/kunst/projektid/ mehe_tee.html) Draakoni galeriis 14. – 26. IX.
Fideelia-Signe Roots sai nime isalt Fidel Castro järgi. Isa teadis juba tütre sündides, et lapsest saab suur kunstnik. Fideelia peab ennast ka sünnipäraseks feministiks ning kirjeldab oma radikaalsust soouurija ja füüsiku Evelyn Fox Kelleri sõnadega: „Tungitakse radikaalselt asjade juurteni ning püütakse mõista, miks on asjad nii ja mitte teisiti”.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.