Järgmisel teisipäeval, 26. aprillil kogunevad kunstnike liidu liikmed suurkogule. Seegi kord on kogunemispaigaks valitud eriline, võib isegi öelda et tähenduslik paik – muusika- ja teatriakadeemia kontserdi- ja teatrimaja. 2019. aasta sügisel avatud kontserdi- ja teatrimaja oodati pikisilmi. See on kasvulava noortele alustavatele tegijatele, aga ka võimalus nende juhendajatele, tunnustatud tegijatele. Võrdluspaik, mida iseloomustab avatus ja sümbioos. EMTA muusika- ja teatrimaja võib tõlgendada suurima loomingulise liidu – kunstnike liidu – metafoorina.
Kui…
Kunsti, teaduse ja keskkonna hübriidkonverents „Biotoopia 22“ peetakse tänavu teist korda – paik ja ka aeg on peaaegu sama mis eelmisel korral – Viinistu kunstisadamas 17. kuni 19. augustini. „Biotoopial“ otsitakse ja levitatakse värskeid vaatenurki ning luuakse kunsti, teaduse ja tehnoloogia uusi koostöövorme eesmärgiga säilitada ja taastada elurikkus biosfääris. Tänavu keskendutakse „Ökoesteetikale ja lepitusökoloogiale“. Esimesel konverentsipäeval uuritakse suurte omavahel põimitud elussüsteemide, nagu näiteks mets ja mütseel, imelist suhtlusvõrgustikku, mõtestatakse metamorfoosi…
Johanna Rannula: „Videomängud on konks, mille abil tuua publik kunsti juurde, avardada kunsti vastuvõtmist. Loodan, et ka edaspidi leitakse selliseid konkse.“
Fideelia-Signe Roots: „Mulle meeldib sotsiaalse närviga kunst. Viimasest ajast on parim plakat „Mutin on Punn“, mida ma ei näinud kunstigaleriis, vaid Ukraina toetusmeeleavaldusel.“
Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühing on rahvusvahelise kunstiteadlaste ühingu CIHA liige. Mida see on andnud kunstiteadusele ja -teadlastele? Kui palju maksab meie rahvuskomitee sõna selles suures ja auväärse eaga koosluses?
CIHA (Comité international d’histoire de l’art) on vanim rahvusvaheline kunstiajaloolaste ühendus. CIHA sünniaeg on 1930. aasta ning siis pandi paika ka põhieesmärgid: kunstiajaloo uurimine ja metodoloogia arendamine, rahvusvaheliste püsisuhete hoidmine kunstiajaloolaste vahel ning kunstiteoste säilitamise järelevalve. 1970. aastatest on CIHA suure…
Loodetavasti rabeleme ühiselt välja nokk-kinni-saba-lahti olukorrast. Aga seni katsume lähtuda tegelikkusest, kuhu mahuvad nii Tallinna Kunstihoone kui ka Voronja galerii.
Turneri auhind (Turner Prize) ei ole maailma tähtsaim nüüdiskunsti ametlik tunnustus, Veneetsia biennaali Kuldne Lõvi on rahvusvahelises skaalas kindlasti rohkem väärt. Kuid brittide nii-öelda noore (alla 40 aasta vana), aga juba ennast tõestanud kunstniku auhind on selle väljaandmise algusest peale äratanud rahvusvahelist tähelepanu ja tekitanud väiksemaid skandaale. Vähemalt Ühendkuningriigi kunsti- ja avalikus elus.
Meilegi ei ole Turneri auhind võõras, sest Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumi (EKKM) auhind Köler Prize on üsna üheselt…
Eesti fotokunsti raamatud on täiendust saanud: ilmunud on Arno Saare kunstnike portreede album.
Arno Saar on kunstimaastikul tuntud tegija, töötanud mitme väljaande fotograafina võis teda näha näituste avamisel ja teistel kunstiüritustel. Ikka fotoaparaadiga ja nagu Saare hea vana sõber filmirežissöör Arvo Iho albumi eessõnas kirjutab: „Kunagi ei näe teda seltskonnas tarka juttu ajamas, vaid ikka pingsa tähelepanuga teisi jälgimas.“ Sirp ja Vasar ning Kultuur ja Elu olid esimesed väljaanded, kus Arno…
Maarin Ektermann ja Airi Triisberg on välja töötanud kunstnikele, aga ka kõigile teistele kunstitöötajatele õiglase tasustamise määrad. Tasustamise määra aluseks on kõrgharidusega kultuuritöötaja miinimumpalk (vt lähemalt Sirp 14. I) ning lähtudes selle kasvamisest peaks kasvama ka kunstnikele (ja teistele kunstitöötajatele) makstav tasu.
Kas Voronja ja tARTu galerii lähevad kaasa nende ettepanekutega ja hakkab tasustama nende mõõdikute järgi? Kui, siis kust selleks raha saadakse? Kas galeriide eelarvest või hakatakse seda taotlema igale…
Maarin Ektermann ja Airi Triisberg on välja töötanud kunstnikele, aga ka kõigile teistele kunstitöötajatele õiglase tasustamise määrad. Tasustamise määra aluseks on kõrgharidusega kultuuritöötaja miinimumpalk (vt lähemalt Sirp 14. I) ning lähtudes selle kasvamisest peaks kasvama ka kunstnikele (ja teistele kunstitöötajatele) makstav tasu.
Kas Eesti Kunstimuuseum läheb kaasa nende ettepanekutega ja hakkab tasustama nende mõõdikute järgi? Kui, siis kust selleks raha saadakse? Kas muuseumi eelarvest või hakatakse seda taotlema igale projektile eraldi?…
Kunstiauhindu küll jagub, kuid nende rahaga kaetus ei ole tagatud. Väljapääs võiks olla erakapitalil põhinev ühisfond.
Nagu see ikka on olnud, said ka möödunud aasta lõpul mitmed kunstnikud kolleegide tunnustuse osaliseks. Mõni neist tunnustusest, näiteks vabagraafikute ühenduse auhinnad – Kadri Toomi nimetamine aasta graafikuks ja Anna Mari Liivranna aasta uueks tulijaks – pälvisid rohkem tähelepanu. Neist ei kirjutatud mitte ainult ERRi kultuuriportaalis, vaid tehti juttu…
Koroona on tulnud, et jääda. Peame õppima sellega koos elama. See tõdemus öeldi esimest korda välja juba koroona esimese laine ajal enam kui poolteist aastat tagasi. Praeguseks on sellest saanud juba mantra, mida ikka ja jälle korratakse, kuid mis kordamise käigus on niivõrd kodunenud, et sellele pööratakse tähelepanu vaid…
Eesti kunsti kõige vanem ja ka järjepidevam autasu, Kristjan Raua nimeline kunstipreemia anti tänavu välja kunstniku 156. sünniaastapäeval, 22. oktoobril.
Skulptor Elo Liiv on pälvinud tunnustuse aktiivse loomingulise tegevuse ja valguskunsti arendamise eest. Viis päeva hiljem, 27. oktoobril avati Tartus järjekordne valguskunsti festival ja selgi korral on selle peakorraldaja Elo…
Francisco Martínez: „Selle asemel et paluda kunstnikke maailma muuta, ma pigem vaatlen veel kriitilisemalt struktuure, mis panevad kannatama prekaarsuse käes.“
Urmas Lüüs lõpetab tänases Sirbis Killu Sukmiti näituse arvustuse kurvavõitu mõtisklusega: kunstis on „toetusmeetmeid küll juurde tulnud, galeriidki tõstavad tasusid, väljavalitud saavad palka, kuid areng on pahatihti väheste aktivistide vedada“.
Õnneks pilt nii kurb ei ole, iseäranis kui mõelda kunstivaldkonna arengukava peale. See ei ole kultuuriministeeriumi koostatud „Kultuur 2030“ ega…
Stine Bidstrup: „Kuraatoriprojekt tähendab vabadust, aga ka vastutust, sest see peab olema kontseptuaalselt veenev, veenvam kui avatud konkursiga näitus.“
Kuigi kunstnikud eelistavad oma näituseks kevadet või sügist, ei ole suvine kunstielu puhkuseajale vaatamata pausile läinud, ei varasematel aastatel ega ka nüüd. Pigem on väikelinnades ja külades kunstielu aktiveerunud.
Kuid aktiivse kunstielu kõrval on viimased viisteist aastat või veidi kauemgi kummitanud igatsus millegi suurema järele, mis suudaks murda põlv- ja…
Aili Vint: “„Täiuslikkus ei ole alati hea asi. Kui inimene on täiuslik, siis on ta igav. Tähtis on uudishimu – kõike näha, ise kogeda ja katsetada. Uudishimu ei tohi kaduda.“
Möödunud kolmapäeval, 9. VI teatasid Veneetsia kunstibiennaali president Roberto Ciutto ja kuraator Cecilia Alemani 2022. aastal toimuva kunstisuurürituse teema ja deviisi. Tundub täiesti loomulik, et biennaali kuraator on naine ja et ta on oma kuraatoriprojekti (ja sellega ka kogu biennaali) pealkirjastanud teiselt naiselt, sürrealist Leonora Carringtonilt laenatud metafooriga „Unistuste…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.