Lõppevale kunstiaastale tagasi mõeldes tekib esmalt kurb, isegi lohutumatu tunne: meenuvad meedia suureks puhtud skandaalid, kunstnike liidu suurkogul murelikult välja öeldud tõdemus, et praeguse kunsti maine on meie ühiskonnas äärmiselt kehv, publiku ja nüüdiskunsti lõhe.
Maris Palgi. Tütarlaps ?iletiga. 2003. Õli, lõuend. Kaie Luik
Nelly Drelli näitus ?Surve? Draakoni galeriis kuni 20. XI ja Kaie Luige ning Maris Palgi näitus ?Naised. Me kõik armastame armastust ja vihkame sõda? Kastellaanimajas kuni 28. XI.
Monumendil on kaks väärtust: sümboolne ja kunstiline väärtus. See on üldiselt teada olev tõsiasi ning seetõttu polekski vaja seda üle korrata.
Lihula mälestusmärgi skandaali juures kippus teose esteetiline väärtus aga tagaplaanile jääma, kui mitte päriselt ununema. Ainuke, kes meediakäras sellele tõsiasjale osutas, oli Johannes Saar (Eesti Päevaleht 4. IX).
Marja-Liisa Mäki-Penttilä installatsioon ?Juured? Sagadi mõisa lähistel. Tiiu Kirsipuu
Möödunud nädala algupoole võis Tallinnas kohata kahte juba kaugelt teineteisest eristuvat inimrühma, mõlemal silmis kirgastunud helk: ühte kuulusid soome-ugri maailmakongressi delegaadid ja teise elektroonilise kunsti festivali ISEA kunstnikud, teoreetikud, kriitikud. Soomeugrilaste peamine eneseväljenduslik vahend oli kongress, kuid oma identiteedi eest võitlemisel polnud kongressiga kaasneva kultuuri-, sealhulgas ka kunstiprogrammi osa sugugi tühine.
?Jumal saab inimeseks?: Edward Lucie-Smithi kuraatoriprojekt Ateena Frissirase muuseumis 14. VII ? 12. IX ja Mark Soosaare kuraatoriprojekt Pärnu uue kunsti muuseumis 5. VI ? 29. VIII.
Katkend Nikos Navridise videoinstallatsioonist ?Raskustest?. 1997.
Steven Coheni performance ?This One Got Away? (?See pääses minema?). 2004. Anu Vahtra
Tänavune endiselt Jaan Toomiku ja Paul Rodgersi kureeritud video- ja tegevuskunsti festival Viinistus algas ja lõppes lõuna-aafriklase Steven Coheni suurejooneliste etteastete, performance?itega, kus iga detail ja liigutus olid viimistletud, sisaldasid sõnumit, millel isegi liiga sageli oli kõhe ja ebamugav tähendus. Ühesõnaga ? kõik oli paigas ja visuaalselt efektne.
Mai lõpul avati Põhja-Itaalias, mitte eriti kaugel Veneetsiast ja Triestest, uus kaasaegse kunsti keskus. Selle infi peale võiks ju ükskõikselt õlgu kehitada, sest kogu aeg luuakse kuhugi midagi ja kas kõigele tasub siis tähelepanu pöörata, kui keskust ei juhataks Francesco Bonami, viimase Veneetsia biennaali üldkuraator, Chicago kaasaegse kunsti muuseumi pikaajaline kuraator; kui keskuse avanäitus ?Love/Hate? ei oleks täielik hittide paraad; ning kui keskuse avamisest ei oleks teatatud kõigile kunstiväljaannetele, kelle…
Little Warsaw (Balint Havas ja Andras Galik). ?Marmori tänav?. 2000
Riia skulptuurikvadriennaal ?Euroopa ruum? Riia Arsenalis, Läti raudteemuuseumis ja linnaruumis 4. VI ? 25. VII.
Elsa Montag (München). Ema.
1930ndatel kasvanud eesti naisskulptorite esimest põlvkonda tuleb käsitleda teiste omaaegsete naiskunstnikega, maalikunstnike (Karin Luts, Natalie Mei), graafikute (Agathe Veeber, Salome Trei, Aino Bach) ja tarbekunstnikega (Mari Adamson, Valli Eller) samas kontekstis: konservatiivse ajastu näiliselt liberaalse pealispinna all valitsesid selgelt mehe ja naise rolli, positsiooni ja staatust eristavad stereotüübid ning eelkõige hoiak, kuidas naised ise ennast selles olukorras peegeldasid. Taust, millest meilgi on viimastel aastatel õige mitmel…
Hea raamatukujundaja vajab stipendiumi
Raamatu ja raamatukujundamise üle vestlesid ?Sotsia? kirjandussündmuse ajal Tallinna Kunstihoones kunstnikud Viive Noor, Tiina Tammetalu ning kirjastajad Krista Kaer Varrakust ning Mihkel Mõisnik Tänapäevast.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.