Üheksa lapsega ema laulab tänaval ja politseinikust pastor aitab inimesi.
Ega filmid juhuslikult paari satu, nad kas lähevad ise või nad siis pannakse, nagu see on mehe ja naisega. Siin vaadeldavaid filme ühendab Kõigekõrgem Taevane Vägi ise, ristiusu Jumal oma kolmainsuses, ja Kõigekõrgem Maine Vägi – elusünnitaja Naine. Kuigi mõlemat filmi alustavas „Eesti lugude” tunnuslogo-filmiklipis on ilusasti kujutatud soome-ugri ja eesti mütoloogiast pärit sümboleid ja tegelasi nagu karikakar, pääsuke, karu ja…
Dokumentaalfilmid „Jahis ainult naised” ja „Salme saladus” sarjas „Eesti lood”.
Dokumentaalfilm „Jahis ainult naised” (Rühm Pluss Null, 2011, 29 min), režissöör Kullar Viimne, operaatorid Kullar Viimne, Erik Norkroos, Ivo Eggi.
Jahindus on suuremale osale eestimaalastele üsna tundmata maa. Dokumentaalfilm „Jahis ainult naised” teadvustabki meie jahinduse seisu, näitab kahte ehtsat jahilkäimist, tutvustab noorte jahimeeste väljaõpet ja osutab Eesti jahinduse seadusandluse küsitavustele, mida saab laiendada ka „apsudele” teistes ühiskonnakorralduslikes valdkondades.
Ühiskonnakriitika
Jahimeeste suvepäevadel räägib üks mees,…
Kaks dokumentaalfilmi sarjast „Eesti lood”: naeruväärne kavandamine ja kavakindel tegutsemine.
Dokumentaalfilm „Kartuli Wabariik” (Alasti Kino, 2011, 29 min), režissöör Kätlin Kaganovitš, operaator Mart Raun.
See kardulavabariigi film on tehtud juba mineval aastal keerlevast loost asja ümber, mis pidi avatama juba 2010. aastal (kaader filmist näitab vana Laanemetsa koolimaja seinal silti: Laanemetsa Kartulimuuseum, avatakse 2010, tel 539 13 830). Ja ega filmist saagi aru, on see muuseum nüüd avatud juba või pole seda…
Balti filmi- ja meediakooli dokumentalistika eriala magistrantide viis lõputööd
19. juunil kinos Sõprus esilinastunud viis dokumentaalfilmi ei ole mitte ainult selle poolest omavahel seotud, et need on BFMi 2012. aasta magistritööd, vaid ka filmides käsitletud teemade taga ja all leiduvate ühisnimetajate (seotus, jagamine, kooselu) tõttu. Kui esimest ühisnimetajat seotust võib näha kõigis viies filmis, siis jagamine tuleb jagada kaheks: jagamine elusaga ehk teise inimesega („Miks sa abiellusid?”, „Viis nostalgiale”, „Minu isa”)…
Tudengifilmide kogumik „Alguses oli sõna … ja siis sündis film”. BFM, 2012.
Balti filmi- ja meediakooli filmiosakonna magistritöödest kokku pandud filmikassett kahel kettal kaheksa lühimängufilmiga on tähelepanuväärne sündmus meie kultuurielus ja ka Eesti filmiloos. Filmitehniliselt ja -kunstiliselt on tavalise vaataja silmis (kes ongi olulisem vaataja kui kriitik/asjatundja/spetsialist, kes rohkem „vigade” leidmisele seadistatud) kõik filmid head ja väga head, üllatavalt ühtlase tasemega ning moodustavad koos ka üsna korraliku terviku. Seda kindlasti tänu…
Liisi Ojamaa, Ajalaulud. Ly Lestbergi kujundus ja fotod. Varrak, 2011. 88 lk.
Ajalaulik?
2008. aasta luule aastaülevaates (Looming 2009, nr 3) moodustab ülevaataja Maarja Kangro autoritest ja teostest „meelevaldseid kogumeid temaatika, hoiaku ja võtete järgi” ning Liisi Ojamaa on oma eelmise luulekoguga „Jõgi asfaldi all” (Varrak, 2008) paigutatud seal jaotuse „Loitsiv laul, punkrock ja iluluule” alla. Kui loitsimise asjas märgitakse Liisi luule tugevust („lööb Runneli laulusalmid loitsija intensiivsusega üle”), siis muus olla…
Toomas Vint, Kunstniku elu. Jutte ja mälestusi. Kujundanud Eva-Maria Vint-Warmington. Fotod autorist Eva-Maria Vint-Warmington. Tulikiri, 2011. 168 lk.
Kunstnikust kirjaniku Toomas Vindi 21. raamatus „Kunstniku elu” on 14 lugu ja need jaotatud kolme tsüklisse: „Tipus” (4 juttu), „Pettekujutelmade linnuparv” (4) ja „Kunstniku elu” (6); kõigis kolmes pealkirjastatud tsüklis sisaldub ka sama-pealkirjaline nimilugu. Kahes esimeses tsüklis on koos ilukirjanduslikud lood ning peategelane esineb teises ja kolmandas pöördes, kolmandas tsüklis on sulatatud belletristlikku…
Sverre Lasn, Ristteel. Eesti mehest. Ausalt. Kuus juttu. Kaane kujundanud Tiina Ubar. IlmaPress, 2011. 120 lk.
Matt-papist kaante ja sini-must-valgetes toonides kaanekujundusega jutukogu esimeses loos „Intriig” leiab kirjandustoimetaja (arvatavasti femin) ja minategelasest kirjutaja-inimese (maskul) vahel aset järgmine jutuajamine: „Teie tegelased elavad täiesti tavalist elu, ei mingeid tõuse ega mõõnu. Toimuvad igapäevased asjad, kehalised toimingud, lohisevad ja ebaloomulikud dialoogid. Inimesed nii ei räägi. Teie tekst on nagu pankrannik – ühtlaselt hall ja…
See on elu, kus maine ja taevalik dimensioon on peaaegu ühte sulanud, teispoolsus reaalse mõõtmena siinpoolsuse kõrval.
Dokumentaalfilm „Kloostriga seotud” (Ikoon, 2011, 51min), režissöör, stsenarist, operaator ja produtsent Vahur Laiapea, monteerija Urmas Sepp. Esilinastus 7. XII kinos Sõprus.
Vahur Laiapea uus linalugu „Kloostriga seotud” algab katkendiga Eesti Kultuurfilmi 1938. aasta ringvaatest nr 43 „Ristikäik Petseris”. Need mustvalged, Eesti Kultuurfilmi operaatori Vladimir Parveli poolt üles võetud kaadrid toovad meieni 74 aasta taguse maarjapäeva…
Loomine jäädvustamisega, tegelikkus ja kunst.
Dokumentaalfilm „Professor Viitso liivlased” (Ikoon, 2011, 33 min), režissöör operaator ja produtsent Vahur Laiapea, operaator ja monteerija Urmas Sepp, muusika Liisa Hirsch. Linastus Helsingis 17. XI, Pariisis 18. XII ja Eestis 25. XI.
Dokumentaalfilm „Ideaalide tund” (Filmivabrik, 2011, 28 min), režissöör ja operaator Manfred Vainokivi, helirežissöör Ivo Felt, monteerija Kersti Miilen, produtsent Marju lepp. Esilnastus 9. XI kinos Sõprus.
Foto- ja filmikunst on ühed kummalised kunstiliigid, kus lihtsalt…
Kristiina Ehin on oma loomingust teinud päris korraliku mõistatuse, aga ta on ka oma mõistatusele korralikult ära vastanud.
Kristiina Ehin, Viimane Monogaamlane. Luuletused ja jutud. Autori joonistused. Pegasus, 2011. 2 köidet. 78 ja 96 lk.
Luule
Et autor on luuletused enne jutte ära märkinud, tuleks neist ka alustada. Teadvustatult-taotluslikult või mitte fikseerib ta kohe avaluuletuses oma „lüürilise mina” piirjooned ja programmi selles kogumikus. Juba esimene sõna on Sind ja juba üheteiskümnes Ma. Luulekogu…
Kui eelmine „Eesti lugude” filmivalik („Normaalne inimene”, „Töölise portree”, „Keelatud vili” ja „Helene elukool”) sisaldas lugusid Eesti inimeste töistest ja majanduslikest muredest ning materiaalsest toimetulekust, siis seekordses filminelikus siirdutakse baasist pealisehitusse ehk siis tegeldakse peamiselt sellega, mis materiaalselt kindlustatud Eesti inimeste kupli all toimub ning milliseid tegevuslikke vorme see reaalses elus on võtnud.
Majanduslikud probleemid ja eluga toimetulemise mure kipub varjutama inimese ainult temale omast loomust.
Allpool tuleb vaatlusele neli filmi sarjast „Eesti lood”, mille ühisjooneks ongi väga üldine ja lõtv tingimus: need on lood meie Eesti paljutahulisest elust.
„Normaalne inimene” (Alexandrafilm, 2010, 29 min), autorid ja monteerijad Tanno Mee ja Kaidi Tamm, operaator Mart Raun, helilooja Liisa Hirsch, helioperaatorid Martin Vinkel ja Tom-Olaf Urb, produtsent Marianne Ostrat. ETV eetris 21. XII 2010.
Filmi…
Oma ülepingutatud kujutlusmöllus jõuab looja skisofreenia piirimaile, mille mõtestamisel ei ole enam võimalik tagasi tulla ega ka edasi minna.
Nukufilm “GENE+RATIO”. Režissöör, stsenarist ja kunstnik Mait Laas. Nukufilm OÜ/Icon Film (Saksamaa), 11 min, esilinastus 13. X.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.