„Õhud meie vahel“ on dokumentaalteater, mis vahendab inimesi, kes on iga päev sõna otseses mõttes kättpidi mullas ja keda mõjutab muutuv kliima kõige vahetumalt.
„Päva lõpuks, kiigu“ kätkeb endas nii Renate Keerdi kui ka lavakunstikooli XXXI lennu tugevaid jooni: lavastaja ja trupp on ilmselgelt koostööd nautinud ning fantaasialendu pole piiratud.
Endla teatri lavastuses „Nagu süldikeeduvesi“ näeb tegelasi elu äärealadelt mitte ainult geograafilises, vaid eelkõige sotsiaalses mõttes.
Endla teatri „Nagu süldikeeduvesi“, autor Ott Kilusk, lavastaja Kaili Viidas, kunstnik Liina Unt, laulude autorid Feliks Kütt, Ott Kilusk ja Jaanus Mehikas, muusikaline kujundaja Feliks Kütt, valguskunstnik Margus Vaigur. Mängivad Peeter Tammearu, Sten Karpov, Tambet Seling, Karin Tammaru, Fatme Helge Leevald, Ireen Kennik, Kleer Maibaum, Ott Raidmets, Nils Mattias Steinberg…
Tartu Uue teatri korraldatud „Draama“ festivalidelt võtaksin mina tulevikku kaasa avatuse, (enese)kriitilise meele ja mittehierarhilise kaasamise.
Eesti teatri festival „Draama“ 10. – 14. IX Tartus.
Igasügisene „Draama“ on pidanud aja jooksul täitma erisuguseid ülesandeid, talle on pandud suuremaid ja väiksemaid ootusi ning üldse kaheldud selle teatrifestivali mõttekuses. Ometi on see 1996. aastas saadik, seega 23 aastat eri organisatsioonide korraldatuna järjepanu toimunud. 2019. aasta festival oli viimane, mida SA Eesti…
Tiit Palu „Kaukaasia kriidiringis“ ei tegelda kuigivõrd ühiskonnaga, pigem üleüldse inimese suuruse või väiklusega. Esile saab tõusta Brechtiga vähem seostatav pool, tema emotsionaalsus ja melodramaatilisus.
Vanemuise „Kaukaasia kriidiring“, autor Bertolt Brecht, tõlkija Laur Kaunissaare, lavastaja ja dramaturg Tiit Palu, kunstnik Eugen Tamberg, helilooja Gija Kantšeli, muusikajuht Ele Sonn, valguskunstnik Margus Vaigur, videokunstnik Janek Savolainen. Mängivad Marian Heinat, Merle Jääger, Piret Krumm, Aivar Tommingas, Andres…
Esteetikalt on lavastus „Mees, kes teadis ussisõnu“ postmodernistlikus ja rituaalses teatrikeeles, oma ämbrite ja lõõtsatorudega ühtaegu nii abstraktne kui ka arhailine.
Vanemuise „Mees, kes teadis ussisõnu“, autor Andrus Kivirähk, lavastaja ja kunstnik Saša Pepeljajev, kostüümikunstnik Kaia Tungal, helilooja Helena Tulve, helikujundaja Kenn-Erik Kannike, valguskunstnik Imbi Mälk. Mängivad Marian Heinat, Kärt Tammjärv, Linda Kolde, Reimo Sagor, Veiko Porkanen, Jaanus Tepomees, Janek Savolainen, Aivar Kallaste, Rita Dolgihh, Janika Suurmets ja…
Siret Campbelli inimkeskne tekst ning Maarja Meeru ja Emer Värgi tehnoloogiast küllastatud kujundus moodustavad Ain Mäeotsa lavastuses sümbioosi.
Vanemuise „Beatrice“, autor Siret Campbell, lavastaja Ain Mäeots, kunstnik Maarja Meeru, videokunstnik ja visuaal-elektrooniliste lahenduste autor Emer Värk, helilooja ja -kujundaja Ardo Ran Varres, valguskunstnik Meelis Lusmägi, liikumisjuht Britt Kõrsmaa. Mängivad Priit Strandberg, Kärt Tammjärv, Marian Heinat, Veiko Porkanen, Linda Kolde, Liina Tennosaar, Karol Kuntsel, Silver Kaljula, Nora…
Kadunud on kunagisele võistlusprogrammile omane konkurentsipinge ning isegi veel kuraatorifestivalide ajal tunda andnud õigustuse otsimise paine.
Eesti teatri festival „Draama“ 5.–9. IX Tartus.
Tartus septembri algul korraldatud „Draama“ oli ilma selgepiiriliselt sõnastatud kunstilise kontseptsioonita festival, kuhu lavastused valis selle kunstiline juht Ivar Põllu ning nende lõplik nimistu kujunes lavastuste transpordi praktilisi võimalusi arvestades. Ometi moodustus selle põhjal pilt, mida ei saa küll pidada Eesti teatri üldistuseks, kuid hetkväljavõtteks küll.
Uusvana festivalimeeskonna…
Tartu Uue teatri „Vägi“ on justkui katse lennata tulevikku ja sealt tagasi vaadata, kuid iga tuleviku- ja minevikukonstruktsioon on ikka oleviku nägu.
Tartu Uue Teatri ja Eesti Rahva Muuseumi „Vägi“, autor ja lavastaja Ivar Põllu, kunstnik Kristiina Põllu, valguskunstnik Sander Põllu. Mängivad Maarja Mitt, Maarja Jakobson, Helgur Rosenthal ja Silver Sepp. Esietendus 15. X ERMi teatrisaalis.
Lavastaja ja kunstniku tandemil Ivar ja Kristiina Põllu paistab olevat Raadiga mingi oma suhe. Seal on nad…
„Draama“ saab võimaluse tekitada nädalaks teistmoodi teatraalse linna- ja kultuurikeskkonna, kus mõtestada aktiivselt nii keskkonda, teatrit kui ka ühiskonda.
Teatrifestival „Draama“ 5. – 11. IX Tartus. Osales 17 teatrit-truppi 22 lavastusega ning 10 mängupaigas anti kokku 47 etendust. Festivali külastas ligi 5200 inimest.
Mulle algas seekordne „Draama“ 5. septembri õhtul Riia tänava antikvariaadi ees. Sinna kogunenud inimestes oli rõõmsat ootusärevust, nagu oldaks veidi pahanduse peal väljas, kuigi teoksil polnud midagi norme või piire ületavat. Raamatuid täis tuubitud…
Teatri Must Kast „Nornide mängud“. Lavastaja ja dramatiseerija Jaanika Juhanson „Vanema Edda” kangelaslaulude põhjal, lavastuskunstnik Sander Põldsaar, helikunstnik Gee. Osades Kaija M. Kalvet, Jaanika Tammaru, Birgit Landberg, Laura Niils, Liina Leinberg, Fatme Helge Leevald (Endla teater), Kaarel Targo. Esietendus 3. VII Raadi lennukiangaaris.
Tartu noorim väiketeater Must Kast lõpetas…
Emajõe Suveteatri „Katarina mõrsjalinik. Risti ja kivi tee“, autor Karl Ristikivi, dramatiseerija Loone Ots, lavastaja Andres Dvinjaninov, idee autor ja näitejuht Heiti Pakk, lavakujundaja Silver Vahtre, kostüümikunstnik Maarja Meeru, muusikaline kujundaja Ardo Ran Varres. Mängivad Guido Kangur (Eesti Draamateater), Marika Barabanštšikova (Vanemuine), Külliki Saldre (Vanemuine), Karin Tammaru (Endla),…
Poeetiline plaan jääb Vanemuise „Öörändurites“ nõrgaks, domineerib argine realism.
Vanemuise „Öörändurid“, autor Conor McPherson, tõlkija Erkki Sivonen, lavastaja Tiit Palu, kunstnik Silver Vahtre. Mängivad Kärt Tammjärv, Hannes Kaljujärv, Riho Kütsar, Andres Mähar ja Veiko Porkanen. Esietendus 20. II Vanemuise väikeses majas.
Tuntud iiri näitekirjaniku Conor McPhersoni „Öörändurid“ on Tiit Palu lavastuses ja Silver Vahtre kujunduses jõudnud Vanemuises lavale. Lühidalt kokku võttes on tegu väikelinna repertuaariteatrile igati sobiva materjaliga: tänapäeva…
„Obinitsa“ lugu ei hakka elama ega puuduta, sest publikule ei jäeta hingamise pause, ning lõpuks ei pääse mõjule ei realism ega ka võõritus.
Vanemuise „Obinitsa“, autor Kauksi Ülle, lavastaja ja kaasautor Ain Mäeots, kunstnik Liina Unt, muusikaline kujundaja Ele Sonn. Mängivad Marje Metsur, Andres Mähar, Kaia Skoblov, Merle Jääger, Ragne Pekarev, Priit Strandberg, Karol Kuntsel, Tanel Jonas, Marian Heinat, Helena Kesonen, Veiko Porkanen, Ott Sepp…
Erik Alalooga lavastuse „Obsession“ pinge tuleneb objekti ja seda ümbritseva keskkonna suhtest.
Erik Alalooga „Obsession“ („Painaja“) 10. ja 11. VI Sõltumatu Tantsu Laval.
Erik Alalooga lavastuses „Obsession“ on prožektorivalgusesse asetatud masin ja antud sellele autori sõnul subjekti seisus. Sõna „lavastus“ tuleks siin mõista üsna avaras tähenduses, sisuliselt on tegu näituse ja performance’iga. Omal tagurpidisel moel võimaldab selline vorm esitada teatri põhiküsimusi: kes on laval ja mida ta seal teeb? Lavastus õrritab, sest…
Velda Otsuse elulooraamatu kangas on küll tihe ja muster hoolikalt põimitud, kuid jääb võhikule raskesti loetavaks salakirjaks.
Pille-Riin Purje, Velda Otsus – nimi eesti kultuuris. Toimetanud Piret Kruuspere. Kujundanud Kersti Tormis. Eesti Teatriliit, 2013. 420 lk.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.