Paljud eesti kirjanduse tõlgete lugejaist ei ole niivõrd huvitatud eesti kirjandusest, vaid mõnest rahvusülesest nähtusest, mida võib vahendada ka eesti autor.
Eestlastele on esimesest ärkamisajast saadik olnud põletavalt, eksistentsiaalselt tähtis küsimus, kas ja kui palju muu maailm Eestit ja eesti kirjandust tähele paneb.
Eesti kirjanduse suurem edu maailmas jääb 1990. aastatesse, kui idabloki vabanemise tuules loeti läänes Jaan Krossi, Jaan Kaplinski ja Emil Tode teoseid. Eesti…
Huvitaval kombel on noored näitlemishuvilised tudengid hästi haakunud sajanditaguse vene avangardiga.
Tartu Üliõpilasteatri „Ümberringi võimalik on Jumal“, autor Aleksandr Vvedenski, tõlkija Aare Pilv, lavastaja, heli- ja valguskujundaja Enor Niinemägi, kunstnik Kudrun Vungi. Mängivad Mihkel Kohava, Priit Kivisilla, Kertu Raja, Elo Järv, Mark Harald Männik, Peeter Piiri, Annabel Berg, Kristin Uusna, Anneli Ojaste, Marleen Otsus, Anu Sildnik, Kristjan Tammi ja Kristel Raudik. Esietendus 8. V Tartu Üliõpilasmajas.
Kalev Kudu ja viimastel aastatel…
Mängufilm „Uni” („Dream”, „Bi-mong”, Lõuna-K orea 2008, 95 min), režissöör ja stsenarist Kim Ki-duk. Osades Jō Odagiri, Na-yeong Lee, Mi-hie Jang, Tae-hyeon Kim, Ji-a Park jt.
Kim Ki-duki uusimast filmist „Uni” ei saanud võib-olla päris nii põrutavat elamust, kui pakkusid sama mehe tehtud „Tühi maja”, „Samaaria tüdruk”, „Paha poiss”, „Krokodill”, „Hingetõmme” või „Aeg”, kuid täiesti Kim Ki-duki…
Mängufilm „Võimu piirid” („The Limits of Control”, USA -Hispaania-Jaapan, 2009, 116 min), režissöör Jim Jarmusch, operaator Christopher Doyle. Osades Isaach De Bankolé, Alex Descas, Jean-François Stévenin, Luis Tosar, Paz De La Huerta jt. Linastus 13. PÖFFil.
Oma viimases filmis teeb Jarmusch Lynchi. „Võimu piirid” („The Limits of Control”, 2009) on esmapilgul päris krüptiline mõistatus. Kui film tähelepanelikult…
Charlotte Weitze vihjeline assotsiatiivsus meenutab Jüri Ehlvesti või Urmas Vadi jutte, kuid erinevalt Ehlvestist, kes kohati paaniliselt korda ja loogikat taga ajas, tuleb Weitze puhul jätta liinid nagu nad on – analoogiliseks. Nagu luules.
Charlotte Weitze, Pimeduse pärusmaa. Tõlkinud Kai-Mai Aja. Pegasus, 2008. 124 lk.
Charlotte Weitze (s 1973) on üsna noor, kodumaal austatud ning autasustatud Taani…
Jaanus Piirsalu kirjutab Päevalehele lugusid Tšukotkast: „[…] veel 2000. aastal, mille viimastel päevadel määras Putin Abramovitši Tšukotka kuberneriks, iseloomustas üks Vene oligarh pärast külaskäiku Tšukotkale sealset olukorda ühele mu tuttavale nii: ainult surm on halvem kui Tšukotka. “Raske haigus, Tšukotka ja surm – selline on järjestus,” öelnud oligarh mitu korda järjest. Inimesed sisuliselt põgenesid Tšukotkalt. Läksid kõik,…
30. juulil 94aastasena surnud maailma tippfilmilavastaja Michelangelo Antonioni filmides on üks keskne motiiv: sotsiaalsest keskkonnast väsinud või inimsuhetega kimbatusse jõudnud peategelane hakkab tegutsema üpris eesmärgipäratult. Ta jalutab niisama ringi, peatub põgusalt teda ümbritsevatel elukatel (tavaliselt inimestel), asjadel või nähtustel, põikab sisse suvalistesse poodidesse, et kohe jälle sama sihitult edasi kulgeda.
Euroopas on kaks piirkonda, mille kohta võib öelda, et kunsti tehes seal emotsioone tagasi ei hoita. Need piirkonnad on Balkani poolsaar ja Iirimaa. Olgu tegemist muusika, kirjanduse, näidendite või filmidega, mis neist paigust tulevad, tihtipeale on rõõm ja naer või siis hoopiski vihkamine, nutt, lein ja pisarad neis pidurdamatult ülevoolavad. Iirlase, serblase või horvaadi õnnel ja õnnetusel,…
Ühest küljest on “Howli liikuvas kindluses” (2004) olemas kõik asjad, mis panevad vaimustuma Jaapani animekunstnikust Hayao Miyazakist.
On pillavat, ebakonventsionaalset fantaasiat, mis tõesti toimib imena, mitte ei jäljenda imelist nagu enamikus tänapäeva muinasteemalistes lastemultikates näha võib. Juba ringi kõndiv loss ise näeb välja nagu kohutavalt suur ja paks aurujõul töötav neljajalgne tulnukas-raudrüütel, mis ägiseb, oigab ja puhiseb,…
Ilus otsekohene unenägu
Jean-Pierre Jeunet on erinevalt paljudest teistest andekatest režissööridest suutnud kunstilise väärikuse säilitada ka Hollywoodi karmides tingimustes.
Religioossus on Kimi filmides nagu üldinimlik instinkt, mis üksikindiviidides iseenesest toimima hakkab.
Korea lavastaja Kim Ki-Duk on ise nimetanud oma filme poolabstraktseks. Tema teosed on kahtlemata suurel määral allegoorilised. Kui lisada, et mitmel Kimi filmil on veel tugev religioosne alatoon (“Samaaria tüdrukul” kristlik, “Kevadel, suvel, sügisel, talvel… ja kevadel” budistlik, “Tühjal majal” võib-olla taoistlik), siis on küll põhjust…
Meie linn oli heidikuid täis ja neid tuli aina juurde.
Nii ei saanud see edasi kesta. Siis hakkasime neid suurele prügimäele küüditama, millele ehitasime kõrge aia ümber. Prügimäeelanike arv aina kasvas ajapikku ja meie linna rahvaarv vähenes. Lõpuks olime linnas kinni püüdnud ja prügimäele saatnud iga viimse kui kaltsaka. Siis panime hiigelprügila lõplikult kinni, et keegi sealt…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.