„Ekraani arheoloogia“ on oluline kõigile neile, keda huvitavad rahvusvaheline koostöö, audiovisuaalse kunsti eksport ja põlvkondade kultuurimälu sidusus.
Rahvusvaheline mõõde on nüüdiskultuuri lahutamatu osa. Möödunud sajandi kahekümnendatel lõid kõrgharidusega noored avangardistid Eesti vabariigi, ehitasid üles modernse riigi ja eesti omakultuuri. Rahvusvahelistumine tähendas tookord sama, mida praegugi: olla tuntud ja konkureerida võrdsena globaliseeruvas maailmakultuuride peres.
Kui majanduse olukord muutub kiiresti, siis inimese mõttemaailma ümberkujunemine võtab aega. Viiskümmend aastat elu suletud tsoonis ja Eesti ajal üles ehitatud kultuuriruumi hävitamise tagajärjed on mõjunud paarile kultuurieliidi põlvkonnale laastavalt. Juurdunud mõtteviis on visa kaduma.…
Dokumentaalfilm „Jüri“ (Acuba film, Eesti 2015, 70 min), režissöör-stsenarist Julia Sillart, operaatorid Markus Orav, Max Golomidov, Ants Tammik, Mihhail Agranovitš, Elen Lotman ja Arko Okk, animaatorid Mattias Mälk ja Martinus Daane Klemet, produtsent Arko Okk. Esilinastus 29. oktoobril kinos Artis.
Juhtusin kevadisel kinoliidu üldkogu kohvipausi ajal Julia Gutjeva-Sillarti ja Arvo Valtoniga ühte lauda. Pärisin Julialt, kui kaugel on film Jüri Sillartist. Arvo leidis seepeale üles oma mälukillu: „Kui esimest korda…
Loomingulised liidud olid vene ajal ikka ka selleks, et pakkuda kunstiinimestele ustava töö eest präänikuid – kortereid ja autoostulube. Piitsa, kui vaja, anti igareedeses loominguliste liitude häälekandjas Sirp ja Vasar. Noorsooteatri peakunstnikuna olin justkui pooleldi nomenklatuurne isik ja oleksin neid eeliseid saanud kasutada ka ilma liitudeta. Piitsa anti, kui vaja, kunstinõukogu koosolekutel. Seadsin endale kohe algul põhimõtteks mitte kusagil kasutada neid riigitruuduse eeliseid, et säilitada vabamehe olek. Ei ole kuulunud…
Kirjandusmuuseumis peeti konverents „Tagasi Hukkunud Alpinisti hotelli”.
Eestlased on armastanud ja armastavad oma teatrit. Etendused on enamasti välja müüdud. See tuleb ilmselt pikast seltsimajade traditsioonist. Kutseline teater sai jalad alla esimese vabariigi ajal. Seepärast oligi soveti Eestis teatritegemisse kätketud iseseisvusaja nostalgia ja miks ka mitte, kultuuriinimeste vabadusvõitluse varjatud seeme.
Kino ja filmiga on natuke teisiti. Kallis kunstiliik mõne omamaise teosega ei jõudnud iseseisvusajal rahva hingeteadvuseni. Filmitegemist seostati Nõukogude Eesti kunstiga ja, mis…
Laienduseks Olev Remsu artiklile „Pariisis ja Lembitul” (Sirp. 25. V 2012).
Tahan anda Remsule vihje filmi alguse kohta, mis on ühtlasi võti poliitilise dokumentaalfilmi mitmekihilisuse mõistmiseks. Alguskaader on vaeses eesti dokumentalistikas tavatu: öine Pariis ärkab. Selle filmimine oli keeruline ja aegavõttev protsess, kuna filmiti kaadri kaupa. Operaatorid Rasmus Puksmann ja Arthur Virve mässasid maailmalinnas selle filmimisega mitu hommikupoolset ööd. Üldse filmiti Pariisis kolme aasta suvel.
Film hakkab pihta, nagu oleks tegemist suure…
Täna tähistatakse Tallinna Kunstihoones Ku-Ku klubi 75. sünnipäeva. Kunstnike oma klubi ehk Ku-Ku 1930ndate eriline atmosfäär mitte ainult ei säilinud, vaid omandas uue tähenduse nõukogude ajal. Ku-Ku oli totalitaarse kontrolliühiskonna vabaduse oaas, millest igal püsikliendil on oma eriline, kordumatu (ning ajaga üha väärtuslikum) mälestus. Seekord avaldab Sirp teatrikunstnikufilmimehe, 1970. aastast Ku-Ku liikme Tõnu Virve meenutuskillu.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.