Võib-olla kammitsebki Tartut armastusepuudus? Need, kes peavad linna juhtima ja otsuseid langetama, äkki ei armasta seda linna piisavalt ja päriselt nagu Juhani Püttsepp.
Selle vabaõhulavastuse puhul on tegu haridusliku looga meie rahvusvärvide sünnist ja elust.
„Taevas, muld ja tulevik“, autor Erki Aule, lavastaja Peep Maasik, helikunstnik Ott Kartau, kunstnik Maarja Pabunen, videokunstnik Kärt Petser, koreograaf Egely Pruuli, valguskujundaja Aleksander Sproghis. Mängivad Veikko Täär, Merilin Kirbits, Ott Kartau, Mari Anton, Jüri Vlassov, Lauri Kink, Rauno Kaibiainen, Loore All, folktroonikaansambel Oopus ja Otepää lauljate segakoor. Esietendus 4. VI Otepää linnamäel.
Eesti lipu 135.…
Lavastuses võlub tempo, õigemini tempotuse kasv tempokuseks. KUI proloogis, kus jutustatakse mõned lihtsad lood – et mida sõbrale kinkida – ja seda tehakse aeglaselt, lineaarselt, minimaalse liikumisega, ilma igasuguse rekvisiidi või valguse abita, võib seda veel mõista, noh, et see ongi pelk sissejuhatus tutvustamaks publikule noori näitlejaid, kellest igaühele antakse võimalus juttu veeretada, millest kujuneb…
Kas Gailiti peegeldamine teatrilaval on üldse võimalik? Kui siiski jah, siis millisel määral?
Rakvere teatri „Isade maa”, autor August Gailit, dramatiseerija ja lavastaja Margus Kasterpalu, kunstnik Kristi Leppik, muusikaline kujundaja Tarmo Kesküll. Mängivad Liisa Aibel, Margus Grosnõi, Maarika Mesipuu, Peeter Rästas, Eduard Salmistu, Tarvo Sõmer. Esietendus 3. III Rakvere teatri väikeses saalis.
1. Ajendid. Märtsis Rakvere teatris…
1.
Meid ümbritsevad majad. Eriti linnas. Ka hõrepiirkondades tuleb ette ehitisi. See on meie väline empiirika. Kui vaatleme inimest aga seestpoolt, vaimust, siis ümbritsevad meid mõtted – neidki on igasuguseid (nagu maju). On ratsionaalsemad ideed, on emotsioonid, tunded. On mälestused. Ja meie mälu selekteerib mingitel alustel välja ühed asjad, mis jäävad meelde kauaks. Eluks ajaks. Neid…
Elureisist kirjutamiseks on tarvis peale elu reisi ka kirjanikusulge ja -annet.
„Veebruari keskpaik, õhtul pisut enne kella kuut, seisan Tartus Jaani ja Munga nurgal. Olen sellest ristmikust üle käinud ilmselt kümneid, kui mitte sadu kordi; praegu seisan – positsioonis, kus ma ilmselt kunagi pole seisnud – näoga jõe poole, pilguga piki Mungat, nõjatudes vastu majanurka (seda…
Ülevaade 2009. aastal ilmunud reisikirjandusestIlmselt tuleb selles näha mingit ajastu märguannet või uut suundumust kirjanduselus, et reisikirjandus on saanud iseseisvalt nii suure tähelepanu vääriliseks, et selle kohta on eraldi ülevaade-ettekanne Eesti Kirjanduse Seltsi koosolekul. Sellega on reisikirjad astunud klassikaliste suurte – luule ja proosa kõrvale. Esimest korda.
Pott mett eelmises Sirbis – „Eesti teater tegi puhta töö”, kus Reet Weidebaum kirjutab eesti näidendite edust Heidelbergi teatrifestivalil, sisaldab muidu hea jutu sees ka kopsaka tilga tõrva. Hämmeldus algab sellest, kui lugeda, mida ütleb Reet Weidebaum, kes ise festivalil viibis: „Suurim üllatus oli „Aabitsa kuke” ettelugemine: meie lauskomöödiast oli sakslaste tõlgenduses saanud kummaliselt kurkunööriv …
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.