Pahe mõiste muutub ajas ning ruumis, patt on ainsuslik ja tähistab kristluses eksistentsiaalset nurjumist.
Keelele võib vaadata kui igivanale linnale: tänavate ja väljakute, vanade ja uute majade ning eri aegadest pärit juurdeehitustega hoonete labürindile, mida ümbritsevad paljud sirgete ja korrapäraste tänavate ning standardsete majadega uued eeslinnad.
Soome-ugri flegmaatilisusega võiks öelda, et halastussurma soovija halastab järelejääjate peale.
Nobeli rahupreemia laureaadid Yasser Arafat ja paavst Johannes Paulus II olid kahtlemata väga erinevad mehed. Kuid kogu erinevusele vaatamata oli nende elus mõni asi üsna sarnane. See tuleneb ajastust, mil nad elasid. Et nende agooniat jälgis meedia vahendusel kogu maailm, ei ole midagi uut ? vägevate siit ilmast lahkumine on erutanud rahvaste meeli igal ajal. Et tehniliste võimaluste tõttu sai seda…
Luterliku kiriku rollist Eestis
2004. aasta 28. aprillil EELK XXVI kirikukogu 7. istungjärgul vastu võetud uue põhikirja preambula ütleb: ?Eesti Evangeelne Luterlik Kirik on alates 16. sajandi usupuhastusest Eesti alal tegutsev luterlik kirik, kelle vaimulik elu ja järjepidev tegevus rahva usulisel ja kõlbelisel kasvatamisel algas eesti rahva ristiusustamisega.? § 1 defineerib: ?EELK on vaba rahvakirik, kellel on enesekorralduse ja omavalitsemise õigus?. Mida tähendab, et teatav kirik on vaba ja et ta…
Pole mõtet elada ökoloogiliselt, kui naabrid ei ela samamoodi
Millal muutus inimene agressiivseks ja hakkas sõdima? Vastus sõltub sellest, millisena nähakse inimloomust. Paulus ja Augustinus, Thomas Hobbes ja Thomas Henry Huxley, kui nimetada vaid paari tuntumat, pidasid inimest loomult isekaks. Aga nii ei ole meeldiv mõelda. Palju lohutavam on kujutleda, et kunagi elati kooskõlas keskkonnaga ja et sõjad on kultuuri kaasnähe. Sügaval sees istub usk Rousseau? õilsasse metslasesse, kelle muutsid metsikuks…
Ilmar Talve, ?EESTI KULTUURILUGU. KESKAJA ALGUSEST EESTI ISESEISVUSENI?. Ilmamaa. 696 lk.
Mõned kuud tagasi kirjutas Margus Laidre: ?Probleem on selles, et paljude kitsahaardeliste ja sissepoole suunatud n-ö oma mätta otsast vaatavate, teravalt etnilise värvinguga ajalookäsitluste kõrval pole meil jätkunud jõudu näha end niihästi Läänemere-äärsete maade kui ka laiema ilma üldisemas perspektiivis? (Sirp 26. III 2004). Seda jõudu on jätkunud Ilmar Talvel.
Miks lähevad lugejatele palju rohkem korda Enn Vetemaa, Kerttu Rakke ja Andrus Kiviräha Kalevipoja travestiad kui Kreutzwaldi eepos? Kas selle pärast, et regivärss ei ole enam uuel ajal moes? Ei usu. Mu meelest on asi pigem selles, et Kreutzwald tsiviliseeris meie esivanemate lööma- ja joomamehe ning tegi temast rahvuskangelase. See on vägev saavutus ning rööbitine eesti rahva tsiviliseerimisega. Kui lugeda Hupeli või Baeri kirjeldusi eestlaste armetust elust (lugenuid on küll…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.