Laval tehti muusikat ega lobisetud ning kavalehel märgitud heliplaadi „The Estonian Cello“ esitlus piirdus võimalusega soetada enne kontserti või vaheajal plaat.
Professor ja Eesti muusika- ja teatriakadeemia rektor Ivari Ilja näitas ERSO ees soleerides, et pianistina saab olla suurepärases vormis ka õppeasutuse juhtimise kõrvalt.
Ei meenu, et ükski külalisorkester oleks kunagi Eestisse tulnud meie solistiga. Ja seda tegi selle maailma kõrgeima kategooria Filharmooniaorkester Londonist.
„Aegis“ on Elis Halliku esimene teos, mille on välja andnud kirjastus Schott. Autori sõnutsi tähendab tänapäevane aegis’e sümboolika tegutsemist võimsa, heatahtliku jõu kaitse all.
Pärnu Linnaorkestril on olnud erisuguseid aegu, aga kindlasti oli see kontsert kuulduist parim ja Andres Kaljuste orkestri ees üks parematest külalistest.
Meie kontserdielus on olnud suur tühimik – eesti levimuusika klassika ja sellel muusikal on rohkearvuline publik, kes naudib eestikeelset kõrgprofessionaalset loomingut samaväärses ettekandes.
PLO alanud pidulik hooaeg on ette valmistatud seitsme dirigendi ja orkestri direktori Helen Erastuse viljakas koostöös ning tõotab teha Pärnu talvise kultuurielu värvierksaks ja publikule põnevaks.
Pärnu Linnaorkester on üha selgemalt ja väärikamalt üleriigiliselt nähtav ja kuuldav ning seda just tänu oma viimaste hooaegade repertuaaripoliitikale.
Juba paarkümmend aastat on liikunud mõte teha tšellofestival, et rahvusvaheline elu ses žanris ei läheks meist mööda. Seda rada mööda liikudes otsustasidki noored tegijad asja käsile võtta.
On erakordselt tervitatav, et on ilmunud raamat nii maailma kui ka meie muusikakultuurile nii olulisest tegijast kui viiulikunstnik, dirigent, mõtleja ja professor Igor Semjonovitš Bezrodnõi.
Kümneaastase tegevuse juures avaldab sügavat muljet festivali keskendumine eesti muusikale ja selle suurkujudele, kusjuures mitte üksikteoste, vaid kompaktsete läbikomponeeritud kavadega.
Läti Riiklik Sümfooniaorkester 9. IV, „Andres Uibo 60“ 16. IV,
Läänemere Filharmoonikud 18. IV,
konkursi „Klassikatähed 2016“ galakontsert 20. IV,
kõik Estonia kontserdisaalis, Pärnu Linnaorkester 21. IV Pärnu kontserdimajas,
„Kuldne klassika“ 30. IV Jõhvi kontserdimajas ning
Britteni „Kruvipööre“ 29. IV Estonia kammersaalis.
Mulle meeldib selline pealkiri ja olen seda kasutanud 2014. aasta detsembrikuu ajakirjas Muusika. Arvan, et iseenda tagant pätsamine pole päris patt, mida peaks kahetsema, pealegi on siia lisandunud ka…
Aega ei ole – see ongi see meie aeg. Ei ole aega, et jõuda ise otsuseni, mis või kes mulle meeldib. Seda peab otsustama keegi teine ja siis ma tean, mis mulle meeldib. Nii on see vist olnud aegade algusest peale, kuna oli keeld maitsta hea ja kurja tundmise puu vilja, aga näe, va madu, ta ju soovitas. Vist esimene PR-tegija? Kuidas ikkagi välja selgitada, kes on parem, kes halvem interpreet-muusik.…
Estonia kontserdisaalis 4. III „Tsirkus“, laval Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, solist ja dirigent Olli Mustonen;
6. III Eesti muusika- ja teatriakadeemia sümfooniaorkester, solistid Silvia Ilves (tšello) ja Julius Klimavičius (fagott), dirigent Paul Mägi.
Ka selliste, pealkirjas esitatud sisuliselt sõjanduse terminitega võib iseloomustada kaht sümfooniakontserti eri kollektiivi esituses. Avangard on üksus, kes liigub peajõudude ees. ERSO oma kohaga eesti muusikas ongi see peajõud. Kui teda juhib aga kindral Olli Mustonen, ja ta ei…
Kindlasti sai sündmuseks „MustonenFesti“ 4. veebruari kontsert, kus kammerorkestrit Moskva Virtuoosid juhatas Andres Mustonen. Kava oli koostatud vastastikuse austusavaldusena: Tšaikovski ja Sumera. Alustati aga Georg Philipp Telemanniga ja lõpetati Luigi Boccheriniga. Ei lõpetatud, sest püsti tõusnud publik teenis ära ka lisa Piazzolla ja Schnittke loomingust. Moskva Virtuoosid on tõesti virtuoosid ja Mustonen püstitas kindlasti terve rea maailmarekordeid Telemanni, Tšaikovski „Veebruari“ ja Boccherini allegro assai ja allegro con moto’dega.
Kava esituslik tipp…
„Talendid kodus“: Tallinna Kammerorkester, solist Theodor Sink (tšello), dirigent Juha Kangas 23. I Mustpeade maja Valges saalis.
Tegelikult kuulus Tallinna Kammerorkestri 23. jaanuari kontsert sarja „Talendid kodus“, kuid noored talendid ongi seni liblikalised, kuni nad on end tõeliselt tõestanud. Talendi rolli täitis seekord tšellist Theodor Sink ja TKO ees seisis taas Juha Kangas, kes on kindlasti orkestri lemmikdirigent ja seda teenitult. Kangas on kogu oma tegevuse pühendanud kammerorkestritele, tema pühendumus ja…
Eesti Kontserdi ja Hennessy uusaastakontsert: Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, solistid Junhong Kuang (kitarr) ja Peter Brathwaite (bariton), dirigent Tõnu Kaljuste 1. I Estonia kontserdisaalis.
Uusaastakontserdi korraldajaid on Eesti Kontserdi kõrval veel Eesti Rahvusringhääling, Eesti Riiklik Sümfooniaorkester ja, mis kõige olulisem, margikonjak Hennessy XO. Selline kontsert on koos teleülekandega nagu eneseabiõpik, mille kohta on alati kõigil midagi öelda – kas positiivset või negatiivset, pole oluline. Seepärast pole põhjust lahata esitusi ega esitajaid, vaid…
„Sibelius 150“: Helsingi Filharmoonikud, solistid Soile Isokoski (sopran) ja Paavali Jumppanen (klaver), dirigent John Storgårds 9. XII Estonia kontserdisaalis.
„Espressivo“: Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, dirigent Antonio Méndez (Hispaania) 11. XII Estonia kontserdisaalis.
Aasta lõpus on komme panna eelnevale punkt, et siis sümboolset numbripiiri ületades alustada uut, olnust erinevat elu. Nii on kena mõelda ja miks mitte ka teha, kuigi on väärtusi, mis on järjepidevad ja nõuavad seega kolme punkti.
Nii ka Sibeliuse juubeliaasta, millele…
Barokkansambel Rare Fruits Council 21. XI Keila-Joa lossis.
Ehk nii, nagu pandud artikli pealkirjaks, võiks tõlkida barokkansambli nime Rare Fruits Council. Põhjuse neist kirjutada andis möödunud laupäeva eksklusiivne kontsert Keila lähedal asuvas Joa lossis (Schloss Fall), mida meie loomulikult tunneme Keila-Joa lossina. Ansambel koos argentiina päritolu soprani Maria Cristina Kiehriga esines päev varem kontserdiga XV Riia rahvusvahelisel Bachi festivalil ja võttis vastu ka Eesti Kontserdi esinemiskutse. Nii Maria Kiehr kui ka…
Laenasin pealkirja Kuldar Singilt ja mäletan täpselt, millal ta selle („Muusikaliste sündmuste päevik“) oma teosele välja mõtles. See juhtus 1966. aasta augustis Tallinna-Moskva-Irkutski rongis, millega veeti Siberisse terve ešelon eesti muusikuid, kunstnikke, kirjanikke ja veel igat sorti tegelasi. Pole vaja karta, et alustan muusikaliste sündmuste ülevaadet sellest ajast, aga tänavu oktoobrist küll.
3. oktoobril oli Estonia kontserdisaalis kontsert, mida olen ammu oodanud. Sarjas „Kuldne klassika“ andis kontserdi „Tšaikovski“ Tallinna Kammerorkester, kelle…
Viimase paari nädala jooksul on minu tähelepanu köitnud XV Tšaikovski-nimeline rahvusvaheline interpreetide konkurss, mis nüüd viidi läbi Moskva ja Peterburi parimates saalides. Konkursikorralduses on eelnenud 57 aastaga võrreldes palju muutunud: sellest on saanud taas riikliku tähtsusega (ja riigi rahastatud) ning pingsa tähelepanu all suurüritus, mida nimetataksegi muusika olümpiamängudeks. Korraldusmuutustest on oluline uus eeskiri, mis ei luba žüriitööst osa võtta neil professoritel, kelle õpilased konkursil osalevad. Žüriidel puudub ka väljakuulutatud esimees…
„Klassikatähed maailmast“: ERSO, solistid Kazuhito Yamashita ja Kanahi Yamashita (kitarrid, Jaapan), dirigent Alexander Prior 15. IV Estonia kontserdisaalis.
Nii vastab küsimusele „Kuidas läheb?“ laulja, pianist, helilooja ja dirigent Alexander Prior, kes on sündinud aastal 1992 ja juhatas 15. aprillil ERSO kontserti Estonia kontserdisaalis. 2012. aastal valmis Marianna Kaadi (operaator Rein Kotov, helirežissöör Ivo Felt) dokfilm „Tööpealkiri „Imelaps““, mida sai vaadata kinos Artis ja ETVs. Alexander Prior on inglise töösturi ja vene muusikalembist…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.