Céline Sallette: „Me ei saanud Niki de Saint Phalle’i kunsti näitamiseks õigusi. Väljendasime soovi teha Nikist film, aga perekond ütles kohe, et nad ei luba seda teha.“
Näib isegi veidi kohatu, et ma suudan praegusel ajal veel millestki muust mõelda kui Trump-Putin ja kogu see koomiksimaailmast pärit psühhopaatide seltskond nende ümber, aga kas pole nii, et selletagi ärevatel aegadel, kui inimene on ärritusele vastuvõtlikum, mõjutavad meie haavatavat seisundit elukeskkonna kõrvalnähtused, mida tihtipeale esmalt tähelegi ei oska panna.
Mul on suurenenud silmade kontrastitundlikkus, nii et valguse ja pimeduse suur kontrastsus torkab silma (vaat et sõna otseses mõttes) – eriti…
Peeter Simmi on alati huvitanud inimene, kellesse ta suhtub enamasti erakordse empaatiaga, mida tal jätkub isegi lurjustele, sest ka need on mõistmist väärt.
Üleriigilise raamatuaasta vormistamise kõrval peaks jooksvalt ka jälgima, kuidas on lood sisustamisega, sest vastasel korral võib tulemuseks olla vormitus või, mis veel hullem, sisutus.
Pakendi ja sisu omavaheline suhe on kultuuris üks intrigeeriv mängumaa, kus püütakse leida ideaalne balanss vahest igas kultuurivaldkonnas. Kõigepealt tundub paika pidavat üks alusreegel, mis ju laias laastus pädeb ka raamatuaasta kohta: selleks et kultuuriteksti piisavalt väärtustataks, tuleb talle luua n-ö kõrgendatud kontekst, mille raames kultuuri tarbimine…
David Lynch 20. I 1946 – 15. I 2025
Äärmiselt meeliülendav, aga ka üsna jahmatav oli see emotsioonide tulv, mille vallandas Ameerika ühe olulisema filmilavastaja David Lynchi surm nädalapäevad tagasi. Tundus, et Lynchiga koos suri osalt ka teatud filmitegemise viis, kus otsitakse tõde tegelikkuse piiride tagant, aga mitte väljastpoolt, teistest galaktikatest või paralleeluniversumitest nagu enamikus tänapäeva fantaasia- ja muinasjutufilmides, vaid inimese seest. Psüühikast, lõputust sisekosmosest, mille piire tajub inimene sama vähe…
Euroopa filmiauhindade kahe viimase aasta valikut vaadates tundub, et Balti riigid on vana Euroopa filmimaade kõrval kohta leidmas. Tänavune suurvõitja oli aga „Emilia Pérez“.
Olen selle riigi, maailmajao ja planeedi kodanikuna mõnevõrra mures selle pärast, mis on saanud meie pühadest. Tundub, et pühades pole enam midagi püha – midagi erilist. Päevast päeva käib mingi tähistamine ning tähtpäevad on asendunud tähistamistsüklitega, globaalsete piduperioodidega, mille vahel jääb vaba hingamise aega järjest vähemaks ning mille kulgu reguleeritakse meie eest ja kuskilt mujalt. Globaalse ületarbimise ning selle pideva turundamise surve surub „tavalised“ päevad kalendrist üleüldse välja ja asendab…
Vanessa Filho: „Paljudel kultuurieliidi esindajatel pole mitte mingit empaatiat, ainult tsitaadid. Ja tsitaate kasutatakse selleks, et ära põhjendada oma käitumine, argumendid ja seisukohad.“
29. augustil avaldas seltskond rahvusvaheliselt tegutsevaid filmiajakirjanikke petitsiooni, kus nõuti suurtelt filmifestivalidelt sekkumist süvenevasse probleemi. Nimelt on viimastel aastatel kõigi suuremate režissööride ja näitlejate ümber tekkinud nähtamatu PR-sein, millest läbimurdmine on järjest keerulisem. Ohtliku löögina vaba (filmi)ajakirjanduse pihta on vastutavad mainekujunduskehad haaranud kogu narratiivi enda kätte ja jälgivad, et planeeritud kavast ei tekiks ühtki kõrvalekallet. Täidetakse ainus kohustus festivali ees – suur pressikonverents – ja pärast seda meediale enam intervjuusid…
Artise kinos toimub 24. septembrist kuni 15. oktoobrini Peeter Simmi filmide retrospektiiv, näidatakse nelja mängufilmi: „Ideaalmaastik“ (1980), „Inimene, keda polnud“ (1990), „Head käed“ (2001) ja „Üksik saar“ (2012) ning lühifilme „Tätoveering“ (1977) ja „Aida“ (1999).
Kuidas te sellistesse üritustesse praegu suhtute? Eks neid Peeter Simmi loomingu ülevaateid on õnneks aeg-ajalt ikka tehtud.
Ise ma selle idee peale ei tulnud. See oli Tatjana Mühlbeieri ja Artur Veeberi initsiatiiv. Olin osalenud kolleeg…
Loodus on meile kinkinud abistavaid kõnekäände, kuidas märgata lähemale hiilivat, järkjärgulist ja ohtlikku muutust, olgu tegemist kanaarilinnuga kaevanduses (märkab) või konna aeglase keetmisega (ei märka). Võta siis kinni, kas me vaatame siin konna või kanaarilindu, aga hiljutine, seni veel ametlikult kinnitamata teade, et tänavu jääb ära animafestival Animist, tundub küll olevat osa suuremast tendentsist.
Suvel on selliseid uudiseid olnud ju mitmeid, eriti just muusikavallast. Oma tegevuse ajutisest peatamisest on teada andnud…
Eestis on juba mõnda aega levinud kuvand, et kui tahad, et elust või inimesest asja saaks, siis tuleb maale kolida. Eesti kollektiivses alateadvuses on kaks linnastumise sümbolit: üks on ebamäärane Kirde-Eesti oma kaevanduste ja tööstusega, teine Tallinn, mida muu Eesti põlgavalt Kilulinnaks kutsub. Viimast tunduvad iseloomustavat põhiliselt kaks joont: parteilisema määravad otsekui deemonlikke loitse meenutavate nimedega keskerakondlikud tšinovnikud, teise aga müütilised kriminaalid nagu Kurikamõrvar ja Pae tänava pommimees.
Seesugune suhtumine on…
Alice Rohrwacher: „Mind ajab kodumaa juures närvi see, et minevikku kas ülistatakse või hävitatakse. Ja mitte kunagi ei käsitleta seda normaalselt, tasakaalukalt.“
74. Berliini filmifestivali ebaleva programmi varjutasid täielikult poliitilised konfliktid, mis edaspidi võivad festivali käekäigule hävitavalt mõjuda.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.