Tahaksin alustada naljaga. Kaks Hollywoodi produtsenti saavad sel suvel tänaval kokku. Üks küsib: „Ega sina ei tea, mis värk sellega on, et inimesed ei taha enam eriti kinos käia?” Teine vastab: „Ei tea jah, minu meelest teeme me ju ikka neidsamu filme.”
Kokkuvõte arvamusfestivali vestlusringist teemal „Y-generatsioon ja väärtus” .
Sirbi ja Müürilehe ühises telgis arutlesid teemal „Y-generatsioon ja väärtus” ajaloodoktorant ja Sirbi sagedane autor Aro Velmet ja Tartu kunstimuuseumi nüüdiskunsti kuraator Maarika Agu selle üle, mis peaks olema Y-põlvkonnale oluline ja milliseid väärtusi võiksid kanda selle liikmed. Vestlust juhtis Tristan Priimägi.
Intervjuu filmi „Parandusklass” režissööri Ivan Tverdovskiga.
Teie film „Parandusklass” („Класс коррекций”) võitis Venemaa kõige olulisemal kohalike filmide festivalil „Kinotavr” parima debüüdi auhinna ja Karlovy Varys võistlusprogrammis „East of the West” peaauhinna. Kas on märgata erinevust Vene meedia ja rahvusvahelise meedia vastuvõtu vahel? Kas seda filmi mõistetakse ühtemoodi kõikjal või nähakse rahvusvahelisel tasandil filmis karmimat Venemaa olustiku kriitikat?Ivan Tverdovski: Ajakirjanduse reageering on muidugi erinev. Meie peame väga tähtsaks tulemust, mille andis „Kinotavr”.…
Arvo Nuut räägib Nukufilmi festivaliedust ja 3D-animatsioonist
Annecy filmifestivali võib pidada maailma kõige olulisemaks animatsioonifestivaliks. Eesti animafilmid on seal alati olnud hästi esindatud, aga seekordne Eesti invasioon on sealsete kõrgete standardite juures märkimisväärne. Kokku linastub tänavu 9. kuni 14. juunini üle kuue tunni eesti nukufilme, kusjuures pikkade filmide võistlusprogrammist leiame Mait Laasi täispika 3D-muusikali „Lisa Limone ja Maroc Orange”. Festivali fookuses ongi nukufilm, väga mujetavaldav on see, et seitsmeteistkümnest seansist on…
18. ja 19. juunil toimub Balti filmi- ja meediakoolis rahvusvaheline filmiajaloo konverents, mille teema on XX sajandi alguse filmikultuur Läänemere-äärsetel aladel („Emerging Screen Sites/Sights: Cinema Culture around the Baltic Sea 1895–1920”).
Õppefilmidest Kaur Koka ja päästeameti uue filmi „Peata oma sõbrad” ainetel.
Prantsuse sõnameistrist režissöör Jean-Luc Godard on öelnud midagi sellist, et kaameraga on umbes sama lugu nagu naisega: kui teda üle pika aja kohtad, siis ei hüppa ju kohe voodisse, vaid üritad teda ikka kõigepealt taas tasapisi tundma õppida. Ka kaameraga tuleb uuesti tutvuda, enne kui filmi tegema hakkad.
Islandi näitekirjanik, teatrilavastaja ja näitleja Benedikt Erlingsson räägib oma mängufilmidebüüdist.
Kõigepealt palju õnne! Tundub, et Islandi aasta filmiauhindade jaotamisel võitis sinu esmafilm „Hobustest ja inimestest” koguni üheksa Eddat: viies põhikategoorias (parim film, režissöör, meesnäitleja, naisnäitleja ja käsikiri) ja neile lisaks preemia mõlema kõrvalosatäitmise, operaatoritöö ja eriefektide eest. Benedikt Erlingsson: Me teeme aastas kuus-seitse mängufilmi, nii et suurt konkurentsi just pole. Selline tunnustus on muidugi suur au ja paberil näeb see suurepärane…
Stephanie Trepanier: „Me vajame uusi koletisi”
Haapsalu õudusfilmide festivalil sai parim lühifilm rahvusvahelise auhinna Hõbedane Méliès. Sirbi küsimustele vastas üks žürii liikmetest Stephanie Trepanier, kes aitab Montrealis korraldada tuntud õudus- ja fantaasiafilmide festivali „Fantaasia” ja maailma ainukest žanrifilmide turgu „Piirid” („Frontières”).
Kas sul on filme vaadates endiselt õudne?Stephanie Trepanier: Minu meelest see vanusega ainult süveneb! Olen viimasel ajal vaadanud pigem õudukate asemel muid filme, aga hetk tagasi siin Haapsalus lõppenud „Babadook” („The…
„Loomemajandusest” on saanud majanduskeskse kultuuripoliitika lemmiksõna. Arusaam sellest, millega on tegemist, erineb inimesiti kardinaalselt ning kohati on tunne, et isegi ametnikel on selle defineerimise või millegi alla paigutamisega raskusi. Optimistid näevad loomemajanduses moodsat viisi, kuidas kultuur ühiskonnale rohkem kasu võiks tuua, skeptikud loomingulise sisendi tasalülitamist. Mõne meelest on see sõna üleüldse oksüümoron. Kui Vikipeediat uskuda, siis „loomemajandus on majanduses valdkond, mis põhineb individuaalsel ja kollektiivsel loovusel, oskustel ja andel ning…
Milline on teie valdkonna senine suurim ekspordi edulugu ja kuidas (messid, müügivisiidid vms) on see saavutatud?Edith Sepp-Dallas, Eesti Filmi Instituudi juhatuse liige: Kuna loomemajanduse võtmes on üks põhiline „ekspordiartikkel” anne ja looming, siis valitseb siin teatud filosoofiline lahkheli: kui palju saab oma olemuselt film või üldse mõni teine kunstiliik olla osa ekspordist? Seega on üks eesti filmi ekspordiartikkel filmitegijate talent: Tanel Toom tegi oma tudengi-Oscari võitnud filmi Suurbritannias. Ilmar Raagi…
Mis on loomemajandus ja kuidas seda Eesti filmitööstuses rakendada, arutavad produtsendid Riina Sildos, Andrus Raudsalu ja Anneli Ahven ning Eesti Filmi Sihtasutuse endine peaekspert Karlo Funk.
Short Film Studies. Volume 4, Number 2. Toimetaja Richard Raskin. Intellect Books, 2014. 231 lk.
Märtsiküüditamise aastapäeval toimub Eesti filmielus koguni kaks selle teemaga tihedalt seotud kultuurisündmust. Martti Helde uut mängufilmi „Risttuules” on kinodes võimalik vaadata alates sellest nädalast. Teiseks keskendutakse maineka lühifilmiteemalise ajakirja Short Film Studies uues numbris Ülo Pikkovi tunnustust leidnud lühianimatsiooni „Keha mälu” (2012) analüüsile.
Kui Euroopas veidi ringi vaadata, siis tundub, et enamik riike on läinud kinolevis filmide subtitreerimise teed. Tugev dubleerimise traditsioon on säilinud mõnes riigis: nii Itaalia, Hispaania, Saksamaa kui Venemaa oma naaberriikidega (Ukraina, Valgevene) on veendunud dubleerimise eelistes. Tihti on nendes riikides imiteerijad sama suured staarid kui häälte originaalid. Itaalia režissöör Bernardo Bertolucci on viidanud sellele, et dubleerimist eelistavad riigid, kus on tugev fašistlik traditsioon: „Saksamaa, Itaalia ja Hispaania on Hitler,…
Mängufilm „Valss Monicale” („Monica Z”, Rootsi 2013, 111 min), režissöör Per Fly, stsenarist Peter Birro, operaator Eric Kress. Osades Edda Magnason, Sverrir Gudnason ja Oskar Thunberg. Linastub kinos Artis.
Mängufilm „Me oleme parimad!” („Vi är bäst!”, Rootsi 2013, 102 min), režissöör Lukas Moodysson, stsenarist Lukas Moodysson, põhineb Coco Moodyssoni koomiksil „Ei iial head ööd” („Aldrig godnatt”), operaator Ulf Brantås. Osades Mira Barkhammar, Mira Grosin ja Liv LeMoyne. Linastub Artises, Coca Cola…
15. märtsil algab Tartus XI maailmafilmi festival. Programmis linastub 80 dokumentaalfilmi, valdkondadeks visuaalne antropoloogia, arktiliste piirkondade kino, samuti näidatakse juba teistel festivalidel tähelepanu äratanud ja auhindu võitnud dokumentaalfilme. Siinkohal mõni küsimus ühele korraldajatest Pille Runnelile.
Kultuur ja plahvatus. Pendel. Tsenter ja perifeeria. Kultuuri kulgu on ikka ja taas mudeldatud vaheldumise kaudu. Korrale tekib vastureaktsioon, mis kogub jõudu seni, kuni võtab ise võimu. Sellele järgneb paratamatult uus tsükkel. Üks selliseid mudeleid on ka „põlvkondade vahetus”, mis kätkeb endas ühtviisi sümboolset isatappu, prevaleeriva ideoloogia võimult kukutamist, tihti ka lihtsalt mässu mässu pärast. Kui vanematekodul on vaja aken sisse visata, siis võib küll retooriliselt küsida „miks”, aga sisimas…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.