Eesti Animatsiooni Liit korraldab 24. ja 25. aprillil Sõpruse kinos kaks autoriõhtut, Heiki Ernitsa ja Peep Pedmansoni oma. Räägi neist lähemalt. Miks teete? Mida ootate?
Juku animaõhtud on Eesti Animatsiooni Liidu ettevõtmine, mille eesmärgiks on väärtustada animapärandit ning tuua kokku valdkonna vanameistrid ja noored autorid ning huvilised. Oma nime on õhtud saanud Eesti esimese animafilmi „Kutsu-Juku seiklusi“ järgi ning viitab mõtteliselt traditsioonile.
Pedmansonil ja Ernitsal on sel aastal ka ümmargune sünnipäev, aga…
Mingil ajal said plaadipoodidest hea õhutuse ja valgusega mugavuse oaasid, kus pakutakse meelehead ja tehakse panus maksujõulise noorema keskklassi tarbimisharjumustele, mida peegeldavad ka hinnad. Need poed asuvad tihti ostukeskustes, vahel on aga muusikamüügi kas peaaegu või täiesti ära lõpetanud, kuna muu toob rohkem sisse. Muusika olemasolu puhul on müügiartikliks kiletatud uuspressid, mida pole inimsõrm enne puutunud. Heaoluühiskonna süvenedes on uhiuued asjad rohkem hinda läinud, ilmselt on ka koroonaga kaasnenud desinfitseerimislainel…
Eelmise aasta lõpust peale on Eesti kinolevis samm-sammult taandutud tinglikust kokkuleppest Vene filme mitte välja tuua. Ükski juhtum eraldiseisvana justkui ei anna põhjust muretsemiseks, aga film on üks võimas mõjutusvahend ja seetõttu tuleb siiski veenduda, et me rõõmsa konna kombel ei arvaks, et küll on mõnus soe vann.
Kui 11. novembril 2022 tõi levifirma Bestfilm välja Kirill Serebrennikovi „Tšaikovski naise“, siis pareeriti otsust sellega, et Serebrennikov olevat dissident ja märter, kelle…
Berliini filmifestivalil otsis filmikunst teed läbi sõnumirägastiku, Eestil avanes võimalus olla tähelepanu keskpunktis ja žürii tegi värske otsuse eelistada dokumentaalfilmi.
Morten Tšinakov: „„Eeva“ puhul otsustasime täiesti teadlikult, et paneme end visuaali asjus tõsiselt proovile, ning mõtlesime väga pikalt disaini peale.“
Eelmise aasta lõpus detsembri esimestel päevadel avaldas briti filmiväljaanne Sight & Sound oma korra kümnendis ilmuva kõigi aegade saja parima filmi nimekirja. Seda on laialdaselt peetud filmivaldkonna mõjukaimaks edetabeliks, mille põhjal määratakse filmi staatus. Seekordsed tulemused tekitasid vastukajatormi, mille lainetused annavad end ilmselt tunda ka aastate pärast. Esikohale tuli film, millest paljud ei olnud isegi kuulnud, belglanna Chantal Akermani „Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Brüssel“1 – tuntuimaks feministlikuks…
Maailm muutub ja muutuvad ka filmid. Tehnoloogia arengu tõttu võetakse kasutusele uued loovestmise instrumendid, millega peab ajapikku kohanema kas vaataja või filmikunst.
Üks stsenaristika olulisi aspekte on loos informatsiooni edastamine. Näiteks nn mõttetu statisti rollis näitleja ütleb lavale/kaadrisse tulles vaid „Härra, teile on kiri“. See lause avab tavaliselt tee infoedastamiseks: vaatajale loetakse ette kirjas sisalduv, mis tõukab tegevust edasi. Sidevahendite täiustudes asendusid kirjad uute ekspositsioonivahenditega, nagu telefon, millega on alati olnud…
Üks saksa seltskond on suvatsenud väikese Eesti ülikoolilinna väga marginaalsest ja üldse mitte kuulajasõbralikust muusikalisest subkultuurist teha tunniajase ülevaate.
Raimo Jõerand: „Kukerpillid on rahva bänd, rahva muusika, ja see film on rahvale. Teisalt tahtsin teha filmi ka rahvast ja näidata inimesi, kes tulevad kontserdile.“
Mirjam Võsaste: „Armastusel on palju keerdkäike ja armastus kui selline on ju igal pool meie elus ning väga lihtne on seda leida ka kõikvõimalikest filmidest.“
Kui Robert Ludlum töötas oma arvukates raamatutes sisse kindla kangelastüübi – valgekraelise keskklassi mehe, kes avastab keerulises olukorras endas kangelasmaterjali –, osutus selle mõju kaugele ulatuvaks ka filmimaailmas. Just Ludlumi Jason Bourne’i kaudu tuli see troop jõuliselt ka filmimaailma, et ikka ja jälle järjest jõhkramas vormis taassündida. Kui Bourne’i vägivaldsus üllatas mälukaotuse tõttu ka teda ennast, siis tema järglased – pealtnäha rahumeelsed, ent varjatud vägivaldsete annetega mehed – on teostamas…
Andres Puustusmaa: „Viimasel Venemaa-aastal tuli nii palju tööpakkumisi, et mul oli kaks aastat ette planeeritud ja olin tõelise dilemma ees, mida siis teha. Siis algas sõda ja kõik oli ühtäkki selge.“
Sügisel on taas oodata Eesti filmi- ja teleauhindade pidulikku üleandmist. Pean tunnistama, et olen oma meediatarbimise harjumuste tõttu teletegemistega vähem kursis, aga loodan, et neil on olnud hea viljakas aasta ja koroona ei ole seda väga piiranud. Filmiga on kahjuks teised lood ja eri põhjustel on kvalifitseeruvate mängufilmide nimekiri väga lühike. Kvalifitseeruvad kodumaised mängufilmid on seekord järgmised: „Öölapsed“, „Sandra saab tööd“, „Kõrb“, „Kiik, kirves ja igavese armastuse puu“, „Jahihooaeg“ ja…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.